Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik woon 200km van Lelystad af. Dan lijkt me dit niet zo'n slim plan. En volgens de site ben je EUR 13.000 kwijt voor je PPL, dus ik zou graag willen weten hoe je aan die EUR 10.000 komt. Zo'n participatie lijkt me eerlijk gezegd best interessant, maar zoals ik al zei, Lelystad ligt niet bepaald naast de deur voor mij.
Telt het noord-oosten van de provincie Groningen ook mee? Geloof me, Lelystad is echt een flink stuk rijden dan. Minimaal 2 uur.
Duitsland zal ik zeker in overweging nemen om eens te gaan vliegen als ik eenmaal mijn brevet heb. Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst maar eens het papiertje halen....
- Wie weet hoeveel een M1-visum kost? De SEVIS en TSA kosten heb ik al kunnen achterhalen, maar over de kosten van een M1 kan ik niets vinden.
Ik ben nu met de aanvraag bezig, de vliegschool heeft mijn I-20 formulier opgestuurd waarmee ik het M1 visum kan aanvragen.
Afgezien van de reiskosten naar het consulaat in Amsterdam heb ik de volgende kosten:
Pasfoto amerikaans formaat: 15 euro
Afspraak maken bij consulaat: 15 euro
Aangetekende brief portokosten: 7.50 euro
processing fee's M-1 visum 136 euro (http://amsterdam.usconsulate.gov/pay_visa_fees.html)
Totaal 173 EURO
Daarnaast rekent AAA 100 USD verzendkosten voor het I-20 form en 100 USD voor het I-20 formulier, maar dit zit bij de pakketprijs in.
Als je het niet in de USA af kunt maken kun je altijd nog naar de UK gaan om het daar even af te maken. Of er een mogelijkheid is om het in NL af te maken weet ik verders niet. Het lijkt me wel aangezien het straks allemaal EASA examens zijn. Ik weet wel dat je ratings in andere EASA landen kunt halen en deze op je UK brevet bij kunt laten schrijven. De nachtrating is niet een standaard onderdeel van de PPL training. Maar de 45 uur in je PPL hoeven niet per se in het daglicht te gebeuren dus je kunt het combineren. Of de sylabus van je school daar rekening mee houdt is een ander verhaal natuurlijk. Maar om je night rating te halen staan hier de voorwaarden voor de UK CAA. Er hoeft voor de night rating geen extra examen gedaan te worden, je moet gewoon je vlieguren onder bepaalde omstandigheden gemaakt hebben. http://www.pilotfriend.com/training/flight_training/jar_night.htm
Let er wel op dat je in Nederland niet VFR 's nachts mag vliegen ook al heb je een night rating. Deze heb je dus alleen nodig als je ook je IR rating haalt of als je naar het buitenland gaat waar je wel 's nachts VFR mag vliegen, Duitsland bijvoorbeeld
(Oh, ja, tegen mij moet je niet zeuren over afstanden. Ik woon in Zuid-Holland en werk nu in Groningen. Ik doe vaak zat even "op-een-dag-op-en-neer". Ik kan je garanderen dat waar dan ook in Groningen naar lelystad minder dan 200 km is. Dat het je 2 uur kost... Daar kan ik inkomen.
Ik vlieg meestal in Duitsland, omdat de kosten zodanig veel lager liggen, dat ik die 2 uur om in Duitsland te komen, er makkelijk uit haal.)
Mijn welgemeende excuses dat ik bij wijze van spreken 200 kilometer schreef, terwijl het eigenlijk 170,8 is volgens de routeplanner...
Falcko, ik had je blog al eens gelezen. Ziet er leuk uit. Ik ben ook van plan om zo'n soort blog bij te houden, maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Ik kwam trouwens de volgende zin tegen op de site van EFT:
"By training with EFT, you are becoming part of a professional training environment in every respect. This necessitates a strict dress code, and you will be required to wear a uniform at all times whilst at school and during flights. EFT’s uniform consists of black shoes and trousers with belt, and a white pilot shirt with epaulette holders. Short sleeves are worn at our USA base, and long sleeves and tie at our European base (except in summer)."
Dat ze dat eisen voor CPL/ATPL snap ik nog wel, maar voor PPL vind ik wel erg ver gaan.
Ik ken echter wel verhalen van mensen die naar de VS gegaan zijn voor PPL en een aantal problemen tegenkwamen. Het lukte niet binnen de tijd van verblijf omdat de kisten altijd stuk waren, instructeurs waren lomp en gedemotiveerd waardoor het niet klikte, extra uren en accommodatie (en autohuur) na de standaard periode was een stuk duurder, extra trip heen en weer was nodig om het af te maken, ga zo maar door.
Bedoel je hiermee dat ik de opleiding móet afmaken bij de school waarbij ik ben begonnen?
Want als ik door de omstandigheden zoals jij ze schetst mijn opleiding in de VS niet kan afmaken en (laten we zeggen) 5 of 10uur tekort kom, dan kan ik toch gewoon bij een vliegschool in NL de opleiding afmaken?