G
Guest
Guest
"EU-regels kosten baan piloten
Van onze luchtvaartredacteur
SCHIPHOL, donderdag
Nieuwe medische keuringseisen, die door de Europese Unie worden opgelegd, dreigen enkele honderden verkeersvliegers in ons land hun baan te gaan kosten.
De nieuwe eisen hebben onder meer te maken met zien, kleurenblindheid, maar ook met functioneren van hart en andere vitale functies, zonder direct gevaar voor de vliegveiligheid.
In ons land kan bijvoorbeeld een piloot, die beperkt kleurenblind is, nu nog wel voor zijn brevet worden goedgekeurd. De nieuwe EU-regels zorgen in zo’n geval voor afkeuring.
Nederland wil in 2007 aan de nieuwe eisen voor het vliegbrevet voldoen, in tegenstelling tot andere EU-landen, die hun piloten beschermen met een overgangsregeling." Aldus artikel in de Telegraaf
We zijn weer Roomser dan de Paus
Als het kan dan willen we altijd, op de verkeerde momenten, de eerste en beste van de klas zijn. Heb die houding nooit begrepen.
Wij nederlanders doen klaarblijkelijk graag onszelf te kort. Is het niet door veel meer aan Brussel te betalen in vergelijking tot andere landen dan is het wel om altijd als eerste nieuwe JAR regels ingevoerd te hebben. Nu weer je eigen piloten benadelen door zo snel mogelijk restricties aan hun op te leggen.
Kan iemand mij vertellen hoe je deze houding uit de genen van deze bureaucraten kunt verwijderen? Zit er ergens een knopje dat ze laat opereren in de "ambtenaren modus"?
Van onze luchtvaartredacteur
SCHIPHOL, donderdag
Nieuwe medische keuringseisen, die door de Europese Unie worden opgelegd, dreigen enkele honderden verkeersvliegers in ons land hun baan te gaan kosten.
De nieuwe eisen hebben onder meer te maken met zien, kleurenblindheid, maar ook met functioneren van hart en andere vitale functies, zonder direct gevaar voor de vliegveiligheid.
In ons land kan bijvoorbeeld een piloot, die beperkt kleurenblind is, nu nog wel voor zijn brevet worden goedgekeurd. De nieuwe EU-regels zorgen in zo’n geval voor afkeuring.
Nederland wil in 2007 aan de nieuwe eisen voor het vliegbrevet voldoen, in tegenstelling tot andere EU-landen, die hun piloten beschermen met een overgangsregeling." Aldus artikel in de Telegraaf
We zijn weer Roomser dan de Paus
Als het kan dan willen we altijd, op de verkeerde momenten, de eerste en beste van de klas zijn. Heb die houding nooit begrepen.
Wij nederlanders doen klaarblijkelijk graag onszelf te kort. Is het niet door veel meer aan Brussel te betalen in vergelijking tot andere landen dan is het wel om altijd als eerste nieuwe JAR regels ingevoerd te hebben. Nu weer je eigen piloten benadelen door zo snel mogelijk restricties aan hun op te leggen.
Kan iemand mij vertellen hoe je deze houding uit de genen van deze bureaucraten kunt verwijderen? Zit er ergens een knopje dat ze laat opereren in de "ambtenaren modus"?