Ervaringen Technam P2002

Die constant speed prop heb je alleen nodig voor modulaire opleiding en dan nog maar 5 uur. Bij de meeste (ik denk vrijwel alle) integrated opleidingen worden de complex uren op een twin gemaakt (en daar heeft Tecnam ook een heel leuk Rotax powered vliegtuig voor).

Leon.
 
Ja dat gewicht viel mij ook al op dat hij minder MTOW kon hebben.
A210 was 750Kg En Technam 635 geloof ik.
MTOW verschilt bij de diverse uitvoeringen.
De Tecnams op Hilversum hebben MTOWs van 580 en 600 kg.
Empty weight is iets rond de 380 kg (uit mijn hoofd, heb POH niet bij de hand).
Met de 580 kg variant zit je dus al snel aan het MTOW met 2 wat zwaardere mensen (> 80 kg) aan boord; een full fuel load van 100 L mogas gaat dan al niet meer.

NB: ik heb mijn PPL opleiding op die dingen gedaan. Vind ze nog steeds leuker vliegen dan een C172 of Archer.
 
Ze kunnen in principe allemaal 600 kg hebben, was 580. Alle nieuwe P2002's zijn al 600 kg. De oudere modellen kun je met een modificatie ook op 600 kg krijgen. De modificatie bestaat uitsluitend uit een nieuwe snelheidsmeter, aangezien de stallspeed iets hoger wordt.
Maar inderdaad, de payload houd niet over. Maar goed, vrijwel geen enkele 2-zitter kan 2 volwassenen hebben met volle tanks. Net zoals de meeste 4-zitters geen 4-zitter zijn, enz.
 
imgres
Die constant speed prop heb je alleen nodig voor modulaire opleiding en dan nog maar 5 uur. Bij de meeste (ik denk vrijwel alle) integrated opleidingen worden de complex uren op een twin gemaakt (en daar heeft Tecnam ook een heel leuk Rotax powered vliegtuig voor).

Leon.

Klopt. Ik ken dat model. Das een hoogdekker.
Maar het is al bekend dat we met de Seneca V gaan vliegen.
Maar had die Technam ME kist ook best leuk gevonden.
 
Terug
Bovenaan