@fotojunky
Allereerst heb ik er niet voor gezorgd dat TC Tubby wat vaker hun mond houden maar de starter van de Facebook pagina. Hij is ook de persoon geweest die met zijn enthousiasme o.a. oud burgermeester Mans en de huidige Burgemeester van Enschede Den Oudsten heeft geïnterviewd. TC Tubby wist op hun voorpagina te melden dat dit laatste interview nooit had plaats gevonden en verzonnen was. Den Oudsten heeft vervolgens zelf op de Facebook pagina stelling genomen en verklaard dat dit gesprek wel degelijk heeft plaats gevonden. TC Tubby kwam vervolgens dagen later met een op pag. 9 weggedrukte "rectificatie". Het was ook de de FB starter die als eerste naar buiten kwam dat Ondernemer Dik Wessels een partner met ervaring in de vliegwereld had gevonden waarmee hij een doorstart mogelijk wil maken. TC Tubby kwam veel later en met foute bron vermelding etc.
Ik deel verder je mening dat landings -en stallingsgelden in Duitsland aanzienlijk goedkoper zijn. Ook is het goed mogelijk dat vliegers om die reden vertrekken naar EDLS of EDWN. Sommigen vliegclubleden hebben daar hun vliegtuig al jaren gestald.
Echter niet alleen het gemak van een vliegveld om de hoek maar ook als je naar de kosten kijkt, dan moet je ook de reiskosten naar de vliegvelden in Duitsland daarin meenemen. Afstand EDLS 32 km en EDWN 43km vanuit Enschede. A €0,39 per km plus zeg een €10,- landingsgeld kom ik al snel op zo'n €35,- voor EDLS en zo'n €44,- voor EDWN.
De situatie voor de vliegclubleden zoals die nu is (alles gratis ongeacht het aantal landingen) gaat natuurlijk verdwijnen. We moeten afwachten hoeveel een nieuwe operator "ons" in rekening gaat brengen.
Ook kan er dan eindelijk vanaf andere vliegvelden door derden naar Twenthe gevlogen worden. Ten tijde van de militaire aanwezigheid werd dit door de MLA zoveel mogelijk beperkt en anders was de afhandelaar op de Burgerluchthaven er wel debet aan, door absurde fl90,- of meer afhandeling in rekening te brengen. Men wilde destijds geen"vreemden"zo leek het althans.
Ook als vliegclub kun je meer organiseren Fly inn's, rally's etc.
De vliegclub Twenthe bestaat in 2014 50 jaar. Het zou leuk zijn als we dan ter ere van dit 50 jarige bestaan ander vliegclubs kunnen uitnodigen, iets wat voorheen nooit mogelijk was.