Effe kijken voorin: A380

Vorige week vanuit Bangkok naar Dubai even na afloop een kijkje mogen nemen in deze cockpit!

Laatst bewerkt:
Ik wil niemand zijn plezier vergallen, maar zeker niet dat van Diana dankzij wie wij in de gelegenheid zijn om heel veel met elkaar te delen. Ik schrijf bewust niet om van alles met elkaar te delen. De look in de cockpit van de A380 die Dutchbird ons gunt leent zich er namelijk spijtig genoeg niet voor: lees de tekst maar eens die je weg moet klikken om ongehinderd rond te kunnen kijken in het kantoor van deze wat hij noemt 'lelijke eend'.

Eh...eend???
Ik zou zo zeggen van deze 'lelijke diomedea exulans' ofwel reuzenalbatros: dat is de grootste vliegende vogel ter wereld. Alhoewel... de An 225 is welbeschouwd hier toch de bovenbaas.

En dan nog ff over Thumbnails: wat is toch het nut van die madurodamuitvoering van foto's? Ik ben in ieder geval te lui om er een vergrootglas bij te pakken om te kunnen zien wat er nou eigenlijk te zien is :rolleyes:
Dus Renze, graag een normale afbeelding ;)

Inderdaad zou ik linken naar deze pagina:
http://www.gillesvidal.com/portfolio360.htm

De beste man heeft het recht om gebruikers via zijn eigen site binnen te krijgen. Hij heeft die melding trouwens (bijna) alleen bij die cockpit staan.... Misschien bedoelt hij ook wel dat het bijvoorbeeld niet voor training e.d. mag worden gebruikt zonder toestemming?

Mooie cockpit, daar kunnen de dames en heren "designers" uit Seattle nog iets van leren qua ergonomie! :rolleyes:

p.s. B747 snap de ophef niet zo. Hij heeft het over "any use of this view" hij zegt toch niet dat je er niet naar mag kijken c.q. doorlinken? Waarom zet hij het anders op het internet? Denk dat die "kleine lettertjes" meer te maken hebben met eventueel commercieel misbruik, m.a.w. jatten om er vervolgens geld voor te vragen, of zoals Phoenix al schreef om er bij commerciele opleidingen ongeoorloofd gebruik ("use") van te maken.

(c) Any unauthorised USE of this post without written permission from the author is illegal! :D

Ik wil niemand zijn plezier vergallen, maar zeker niet dat van Diana dankzij wie wij in de gelegenheid zijn om heel veel met elkaar te delen. Ik schrijf bewust niet om van alles met elkaar te delen. De look in de cockpit van de A380 die Dutchbird ons gunt leent zich er namelijk spijtig genoeg niet voor: lees de tekst maar eens die je weg moet klikken om ongehinderd rond te kunnen kijken in het kantoor van deze wat hij noemt 'lelijke eend'.

:confused:

Volg je niet?

Volg je niet?

In het pop up schermpje dat je weg moet klikken staat: "Copyright GILLES VIDAL for AIRBUS SAS - Any use of this view without written permission of the author is illegal"

Hier is slechts sprake van een link naar zijn site, dus het zal wel los lopen. Het zou wat anders worden als dit plaatje op Airwork wordt gepost.

Trouwens, zie ik goed dat deze vogel een camera in zijn staart heeft voor een situatie overzicht view?

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt die zit er inderdaad op de top van het staartvleugel.
Kun je tijdens de vlucht blijven kijken, staan genoeg filmpjes op joutube.

Volg je niet?

Dat begrijp ik aangezien Dutchbird-757 zijn post inmiddels dusdanig heeft aangepast dat mijn reactie nu slaat als de bekende tang op het even al zo bekende varken.

Phoenix-X heeft mij goed begrepen.
En kijk maar eens hoe veel Youtube-filmpjes er bijvoorbeeld (onder meer) van dit board zijn verwijderd wegens auteursrechten.

PS: Ik herinner me dat Dutchbird-757 het zelf ook niet op prijs stelt als zijn opnames zomaar opduiken zonder dat de auteursrechten worden gerespecteerd en ook dat hij blij was met de tips die ik hem vervolgens heb aangereikt voor wat betreft de manier van duidelijk maken dat er copyright op opnames zit.

Wat mij betreft genoeg hierover. :biertje:

Ik vind die zittingen van die stoelen er overigens maar aftands uit zien met al die plooien. En dat nog wel in zo'n strakke cockpit.

@Boeing747. Ik wil er toch even op terug komen, omdat het voor u een ethieke questie is denk ik. Ik heb eventjes wat research gedaan, dat we onze mening kunnen delen.
Dit is namelijk een tread waar dat kan, wel de laatste post hierover dan aub:wink:

voorzover gelezen; linken mag, maar het werk ergens anders plaatsen niet en het openbaar maken voor publiek ook niet.
Het komt erop neer dat zolang je bronvermelding hebt, je het mag overnemen(de link ernaartoe) of een duidelijke bronvermelding met iemands copyright.

Ik heb mijn research gedaan en op de juridische site staat geciteerd:
"De hyperlink of URL is de basis van het internet. Links zijn ongeveer de enige manier om alle informatie te vinden die op internet staat. In de meeste gevallen zijn hyperlinks vergelijkbaar met een bronvermelding: waar komt bepaalde informatie vandaan, of waar is meer over een onderwerp te lezen. Dat is volstrekt legaal. Vandaar dat hyperlinks normaal legaal zijn".
bron: http://www.iusmentis.com

Met normaal wordt dus bedoeld, gegevens die daadwerkelijk van de eigenaar zijn op de gelinkte webpagina. Er is dus wel schending als de link, linkt naar een pagina waarvan de gegevens onrechtmatig zijn.

In deze zin mag het linken naar het werk van de persoon dus wel.
"Echter, totdat duidelijk is wat er nu wel of niet mag met betrekking tot hyperlinks, is het aan te bevelen om de eigenaar van een pagina op het Web even te mailen voor toestemming voor een link. Niet alleen om rechtszaken te vermijden, maar ook gewoon uit beleefdheid."
bron: http://www.iusmentis.com

Dutchbird heeft dus meer een "waarde" overschreden in plaats van een "norm".
De gelinkte webpagina van dutchbird-757 mag blijven bestaan en Boeing747's verweer zou zijn verworpen, haha wat een juridische zin.

Hier overigens allerlei andere interessante panorama's die vallen onder dezelfde copyright.
Een website linken mag trouwens altijd! Tenzij de website verboden materiaal bevat en degene die de link plaatst hiervan weet.
http://www.museeairespace.fr/bonus/panorama-360.html

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik aangezien Dutchbird-757 zijn post inmiddels dusdanig heeft aangepast dat mijn reactie nu slaat als de bekende tang op het even al zo bekende varken.

PS: Ik herinner me dat Dutchbird-757 het zelf ook niet op prijs stelt als zijn opnames zomaar opduiken zonder dat de auteursrechten worden gerespecteerd en ook dat hij blij was met de tips die ik hem vervolgens heb aangereikt voor wat betreft de manier van duidelijk maken dat er copyright op opnames zit.

Wat mij betreft genoeg hierover. :biertje:

Idd, sneaky aandepast. Boefje. Nooit te jong/oud om te leren. Idd, genoeg erover nu. Gewoon weer terug op het feit dat het een mooie pagina is.

Ideaal die dubbele bekerhouder, het is me al zo vaak voorgekomen dat ik net water ingeschonken had en dat meteen daarna de koffie voor de deur stond :D Die kleine dingen maken het verschil ;)

Nou, die dubbele bekerhouders dus nu maar snel vullen met :biertje: :biertje:

Voor de liefhebbers hieronder nog twee linkjes die je alle hoeken van een cockpit van resp. een Concorde en een Boeing 747-128- laten zien - eveneens 2 mooie pagina´s: :)

http://www.museeairespace.fr/votre-...oncorde-prototype-001-f-wtss/cockpit-360.html

http://www.museeairespace.fr/votre-...civile/boeing-747-128-f-bpvj/cockpit-360.html

Ghehehe. Heb je überhaupt mijn post wel gelezen?:angel:

Het geef zoveel rust die panorama's. Om deze rede is het nu een draaiende screensaver op mijn monitor:)
Het valt wel op dat die A380 niet in dat lijstje staat.:1855:

Die laatste link had ik inderdaad niet bekeken, maar met je conclusie ben je te snel - ik heb de rest van je post wel degelijk gelezen.
Geklaard nu?

images

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan