Eerste pagina vol!

Gefeliciteerd Stefan!

Doe jij overigens aan time travel? Tenzij ik het niet goed kan lezen staat op je eerste regel een vlucht in 2011, gevolgd door ééntje in 2010 ???!? :1855:

Allereerst bedankt voor je felicitatie!

Ja dat zit zo: Ik had een proefles op Hilversum, alleen toen had ik mijn logboek nog niet. een jaar later werd mijn PPL opleiding ineens een stuk reëler, en toen heb ik ook een logboek gekregen van mijn ouders, met een proefles op Seppe. Ik vertelde daar aan mijn instructeur ook over mijn les op Hilversum, en hij vertelde mij dat ik dat half uurtje nog gewoon kon bijschrijven in mijn logboek, waarna we een dagje op-en-neer zijn geweest naar EHHV. Het staat niet netjes, geef ik ook gelijk toe, maar alle beetjes helpen natuurlijk! :biertje:
 
Mij is aangeleerd bloktijden ALTIJD af te ronden.
Maar waarom is dat dan zo geleerd ? Wat is de reden om niet gewoon de echte tijden te noteren en dan klopt het gewoon ? Dat is eigenlijk de achtergrond van mijn inbreng, wil het graag weten.

Overigens, Stefan, natuurlijk gefeliciteerd, en een leuk topic, ik nodig iedere beginnende PPL uit om dit te melden!
 
Ik denk dat het een kwestie van de bekende piloten luiheid is.
Praktisch gezien kom je uiteindelijk gemiddeld op dezelfde waarde uit. Een keer rond je :53 naar :55 en de andere keer 0:52 naar 0:50 (bij wijze van).
Misschien staat er ergens nog wat beschreven in een officieel document, dat kan ik je niet met zekerheid zeggen.
 
Hey 737-lover,

Proficiat met je eerste pagina, weet nog goed toen ik 2 lijntjes vol had ik het trots liet zien, mooie tijd is dat! Momenteel moet ik de laatste 600 uur nog invullen haha, heb wat ruzie gehad met mijn digitale logboek vandaar maar in de winter tijd genoeg om alles in te vullen en dat ga ik ook zeker doen dus. 1 pen is netter maar we zijn hier niet om te zeuren toch, gaat erom dat je een pagina vol heb!

Als je zelf door wilt voor je CPL zou ik een logboek nemen waarmee je de komende jaren kan doen, heb er zelf 2, een kleine waarmee ik begonnen ben en nu ook een grote van Jeppesen die thuis in de kluis ligt, op Logten pro naast.

Is het vliegen een beetje bevallen zoals verwacht? Geniet ervan, ik kijk altijd jaloers naar de mensen die lekker gaan vliegen in de koffiemolentjes!

:airforce:
 
Ik wil inderdaad door tot fATPL, ik wil Airline Pilot & Management gaan doen bij de KLS en de Hanze Hogeschool te Groningen, volgende week zaterdag ga ik naar de Opendag, heb er erg veel zin in.

En het vliegen.. tja.. wat kan ik er over zeggen? Het is gewoon het mooiste (nope 'k heb nog geen vriendin, het is nog veilig om dat te zeggen:D) wat er is, en ik voel me ook steeds meer 'thuis' in de lucht, meer relaxed, meer op mijn gemak. (Ik heb nooit problemen gehad met vliegen, maar het is toch anders als je zelf achter het stuur zit!) Het is een kleine stap in de goede richting, al sinds mijn 4e wil ik piloot worden, dus het is extra speciaal.

Ik kijk al enorm uit naar de eerste navigatievluchten, dat je ook de lucht ingaat met het doel ergens te arriveren, nu blijven we oefeningen doen in de buurt van de Moerdijkbrug, al is het wel gaaf om zo nu en dan een Trans kist op de frequentie van Rotterdam te horen!

Cheers
 
Terug
Bovenaan