Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

@ TD.

Op het eerste gezicht lijkt me de plaat een luchtfoto.
So fa so good.
Maar is er bezijdens het woord lucht, in luchtfoto, nog een luchtvaart gerelateerde gebeurtenis gaande op de betreffende plaat?

Om nog even te precisieren, bijvoorbeeld, op de vorige plaat van TEC zie je een gebombardeerd Fliegerhorst venlo.

Neem aan dat je weet welke kant ik op ga;)

Heb ik de plaat verkeerd ingeschat dan zal een volledig Mea Culpa volgen.

Cheers
Art

@ TD.

Op het eerste gezicht lijkt me de plaat een luchtfoto.
So fa so good.
Maar is er bezijdens het woord lucht, in luchtfoto, nog een luchtvaart gerelateerde gebeurtenis gaande op de betreffende plaat?

Om nog even te precisieren, bijvoorbeeld, op de vorige plaat van TEC zie je een gebombardeerd Fliegerhorst venlo.

Neem aan dat je weet welke kant ik op ga;)

Heb ik de plaat verkeerd ingeschat dan zal een volledig Mea Culpa volgen.

Cheers
Art

Ik vond zelf van wel, het is een luchtopname van de Ginkelse Heide bij Ede genomen op zondag 17 september 1944 (inderdaad TEC, heel goed, jij hebt de Floor).
Luchtvaartrelatie bestaat daaruit omdat je op de grond duizenden parachutes ziet liggen van de 1st Airborne Divisie. Toegegeven, op het randje, maar dacht er een luchtvaartonderwerp in te zien. Was het off-limits dan ook mea culpa aan mijn zijde
En vorige week vanuit de B25 de herdenking meegemaakt, nog onder de indruk.

Greetz....

@ TD

De parachutes op de grond was de clue.
Heb de commissie even geraadpleegd, inderdaad op het randje, maar toch ok.
Hoeven we allebei niet naar de kerk.:cool:

TEC has it then.

Cheers
Art

@ TD

De parachutes op de grond was de clue.
Heb de commissie even geraadpleegd, inderdaad op het randje, maar toch ok.
Hoeven we allebei niet naar de kerk.:cool:

TEC has it then.

Cheers
Art

:wegkwijt: Oef, zat al met het angstzweet in de handen te vrezen voor een verschijning voor de altijd strenge commissie. Beloof dat ik nooit meer zo dicht langs het randje van de CTR zal vliegen......:angel:

Komt ie: Het gaat om de man links
1evanlinks.jpg

Keurig,
Jester heeft de vloer, oh nee...
Art heeft de vloer, of toch niet...
TEC heeft de vloer, sorry ook niet...
Kliko heeft de vloer, wil 'm niet...
TD heeft de vloer, jongens jongens....
TEC pakt 'm dan toch, mag ik me misschien even positionen???
TD heeft hem weer terug
Ik kan ook niet even m'n hielen lichten zeg.
Keurig hoor Jester. Bob Pardo is een held in de USAF. Heb hem een keer mogen horen spreken en hij is een begenadigd public speaker en maakt grote indruk als hij een kamer binnenkomt, evenals het nieuwste raadsel, waarvan de naam me niet te binnen wil schieten.
Ik pas.

...misschien iets te moeilijk...

hint: Hier was ooit een vliegveld (in Nederland) waar het tijdens WWII tijdelijk heel druk is geweest. Weinig mensen weten van het bestaan van dit veld en daarom staat ie natuurlijk ook in dit topic!

Dit is het monument bij oud vliegveld Keent (codenaam Airstrip B41 in WWII).

In de Tweede Wereldoorlog werd het door de Duitsers gebruikt als uitwijkvliegveld voor Volkel dat steeds meer te lijden had van geallieerde bombardementen. In 1944 speelde vliegveld Keent een rol bij Operation Market Garden. Het werd gebruikt voor de aan- en afvoer van geallieerde troepen en materieel.
(Bron: http://www.heemkunderavenstein.nl/keent.htm)

Voor wie daar meer over wil weten: KLIK en KLIK

Het monument staat trouwens sinds kort op een andere plek.

Het monument 'Airstrip B - 82 Grave' in Keent (gemeente Oss) is een ijzeren spiraal, waaraan een drietal vliegtuigjes zijn bevestigd

aaarrrggh, te laat, jester heeft m al

Hij is moeilijk (volgens mij) maar met al de kennis die op dit board aanwezig is moet het te doen zijn. Ik ben benieuwd of iemand weet wie dit is.

16gbkbc.jpg

Terug
Bovenaan