Nosig
Active member
Wat ik zelf opmerkt bij mijn FB reacties is dat het niet serieus genomen wordt. "Ga je ook een keer werken voor je geld", "12 uur werken is niets bijzonders op ons kantoor" en ga zo maar door. We hebben al zo'n mooi beroep, hoe durven we daar nou over te klagen, we doen toch niets onderweg, dat is nou eenmaal hoe het tegenwoordig gaat in het bedrijvsleven / in de huidige economie, in de medische wereld werken ze nog veel langer en een chirurg heeft ook veel verantwoording, etc etc.
Je kan ze niet eens ongelijk geven. Vaak vergeet men wat essentiële details, namelijk dat het op kantoor niet zo erg is als je wat in suft. Voor wat betreft de medische wereld geef ik ze dan weer wel gelijk, maar daar moet dan ook echt op heel veel vlakken alles compleet veranderen. Net als in de luchtvaart kost het alleen maar levens anders. Alleen is het in de medische wereld al zo, het kost veel levens maar dat komt nauwelijks in de krant. In de luchtvaart gaat men dat wel merken natuurlijk (net als na Buffalo) en men vergeet dat men zelf ook vrijwillig regelmatig achterin stapt.
Zolang het beeld van de "catch me if you can" verwende vlieger nog leeft, zal de media vermoedelijk er niet veel interesse voor hebben totdat er daadwerkelijk een crash is waarbij het een factor was. Iets met put dempen nadat en zo. Althans, dat is wat ik dus vermoed, gewoon niet sensationeel genoeg. Dat plus dat Europees beleid nooit echt boeiend lijkt voor de gemiddelde burger en dus media.
Je kan ze niet eens ongelijk geven. Vaak vergeet men wat essentiële details, namelijk dat het op kantoor niet zo erg is als je wat in suft. Voor wat betreft de medische wereld geef ik ze dan weer wel gelijk, maar daar moet dan ook echt op heel veel vlakken alles compleet veranderen. Net als in de luchtvaart kost het alleen maar levens anders. Alleen is het in de medische wereld al zo, het kost veel levens maar dat komt nauwelijks in de krant. In de luchtvaart gaat men dat wel merken natuurlijk (net als na Buffalo) en men vergeet dat men zelf ook vrijwillig regelmatig achterin stapt.
Zolang het beeld van de "catch me if you can" verwende vlieger nog leeft, zal de media vermoedelijk er niet veel interesse voor hebben totdat er daadwerkelijk een crash is waarbij het een factor was. Iets met put dempen nadat en zo. Althans, dat is wat ik dus vermoed, gewoon niet sensationeel genoeg. Dat plus dat Europees beleid nooit echt boeiend lijkt voor de gemiddelde burger en dus media.