Dutch Antilles Express

Ik ben als ab initio van de nls eens benaderd door DAE. Zonder gesprek of grading aangenomen. Nogal belachelijk, na enig vooronderzoek besloten me ver van deze vliegclub te houden...
 
als je een F100 Rating hebt kan je hiervoor kiezen... de vraag is alleen of je in de caribbean met 1850 Euro bruto kunt overleven...volgens mij niet echt...
Voor diegene zonder rating zou ik zonder voorkennis what so ever hiervan afraden, maar dat zegt mijn instinct....geen concrete kennis..
 
papa_petje zei:
Idd ze zouden half juni beginnen: dat is het laatste wat ik heb gehoord.

Ik kreeg deze week even mee dat er begin juli een groep begint. Nog een, of is het dezelfde groep maar dan uitgesteld?
 
Oh...



DAE heeft moeite met vinden geschikte Fokker 100's

20-06-2006

KRALENDIJK - Dutch Antilles Express (DAE) heeft moeite met het vinden van geschikte Fokker 100’s ten behoeve van de geplande vlootuitbreiding. Dat bevestigt CEO Floris van Pallandt van de Antilliaanse luchtvaartmaatschappij aan Luchtvaartnieuws.nl. “Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar het leasen van F100’s. De meeste direct beschikbare F100’s staan echter alleen te koop”, aldus Van Pallandt.

DAE gaf eerder aan met twee Fokker 100’s op diverse routes naar bestemmingen in het Caribisch Gebied en Zuid-Amerika te willen gaan vliegen. "De capaciteit van de Fokker is uitermate geschikt voor onze doelen. Daarnaast zijn de operationele kosten relatief laag", zei de CEO van DAE vorige maand in een interview met Luchtvaartnieuws.nl.

Volgens Van Pallandt worden nu verschillende opties onderzocht om de vlootuitbreiding gestalte te kunnen geven. Omdat het lastig lijkt om geschikte F100’s te leasen, wordt ook gekeken of de Boeing 737 een optie is. “Met name voor het vrachtvervoer biedt deze kist mogelijkheden. Van dit toestel is het leaseaanbod op de markt aanmerkelijk groter”, licht Van Pallandt toe.

Een optie om alsnog met F100’s te gaan vliegen is volgens de DAE-directeur een financiering vinden voor een koop/sale/lease-back constructie. Ook blijft DAE zoeken naar F100's die beschikbaar zijn voor lease.

Van Pallandt erkent dat de internationale expansie van DAE enige vertraging heeft opgelopen. “Echter, beter wat later met de goede machines dan eerder maar met de verkeerde keuze.”
 
Zoek eens op Luchtvaartnieuws naar een paar van de betogen over de luchtvaart op de antillen van Jacob Gelt Dekker!

Deze zakenman en filantroop (dus niet alleen zijn eigen zakken vullen, maar daadwerkelijk iets bijdragen aan de samenleving op de antillen) is het genie geweest achter onder andere Budget rent-a-car en het ontstaan van de One Hour Photoshops.
Intussen is hij helemaal thuis in hotellerie en luchtvaart (met name die in en rondom de Antillen) en geeft in zijn betogen duidelijkheid en feiten over bepaalde maatschappijen, personen en regelingen aldaar!

O.a.:
http://www/luchvaartnieuws.nl/columns/
 
Ik weet dat Jacob Gelt Dekker zich de laatste tijd ook bezig houdt met de luchtvaart op de Antillen; met name Atlantic nog wat! Ze zouden gaan vliegen met oude 737-200's. Maar ik heb verder niks meer vernomen of ze daadwerkelijk ook zouden gaan vliegen.

Maar de laatste tijd zijn er nogal wat maatschappijen bijgekomen; typisch antilliaans. Als men ziet dat er ergens geld valt te verdienen, gaan ze elkaar copieren. Dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze allemaal failliet zullen gaan.
 
Hoe objectief is deze meneer Gelt Dekker!! Hij probeert zelf ook al enige tijd e.e.a. op poten te zetten op de Antillen, zonder resultaat so far. Lekker makkelijk om dan af te geven op en schuld toe te schuiven aan een van de andere partijen... :1855:
 
hoe staat het bop bonaire?? denim nog steeds aan het vliegen?
en de f100?

of iets anders aan de hand??

ben wel benieuwd naar wat nieuws uit de carib..

thnx
 
Hey guys,

Vliegt er al een F@kker100 rond op de Antillies?
Of worden het toch B737...:D

Anybody Hot news?

cheers:radar:
 
papa_petje zei:
Maar de laatste tijd zijn er nogal wat maatschappijen bijgekomen; typisch antilliaans. Als men ziet dat er ergens geld valt te verdienen, gaan ze elkaar copieren. Dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze allemaal failliet zullen gaan.

Welke maatschappijen dan?
 
Ach laten we zeggen dat een naamsverandering ook onder een nieuwe mij valt:p: :D

maar DAE al een fokker in gebruik? of zijn ze nu onderant allemaal blauw!:p:
 
Dividivi air is een bedrijfje die lijndiensten vliegt op een charter vergunning. Single crew in een commerciele operatie en IFR met VFR kisten vliegt.....

Niet echt een maatschappij dus maar meer een standaard antiliaans idee dat alles wat met Nederland te maken heeft slecht is en alles volgens de regels moet doen maar alles wat Antiliaans is eigen regels heeft... :wegkwijt:
 
observer zei:
Dividivi air is een bedrijfje die lijndiensten vliegt op een charter vergunning. Single crew in een commerciele operatie en IFR met VFR kisten vliegt.....

Niet echt een maatschappij dus maar meer een standaard antiliaans idee dat alles wat met Nederland te maken heeft slecht is en alles volgens de regels moet doen maar alles wat Antiliaans is eigen regels heeft... :wegkwijt:

hmmm...voelen ze de concurrentie bij DAE? ;)

Maar effe serieus. Wat is er precies mis met Divi Divi?
De huidige Antilliaanse eigenaar doet niets anders dan de Duitsers(als in ook aan Antilliaanse bureaucratie onderhevig) die het bedrijfje jaren hebben gerund. In ieder geval is Divi Divi niet, zoals jij beweert, een standaard Antillen-idee.

By the way, was meneer DAE niet lyrisch over de Antilliaanse minister van Verkeer? En waarom was die andere Nederlander met zijn eigen airline plannen, meneer Gelt Dekker iets minder enthousiast, m.a.w. is er niet gewoon een alledaags politiek spelletje aan de gang i.p.v. het standaard Antillen vs. Nederland verhaal?

Papa_Pet, wat is er zo typisch Antilliaans aan een luchtvaartbedrijf starten omdat men er geld in ziet? Hato is vrij leeg de laatste tijd, niet vreemd dat er mensen in springen. DAE hoort in ieder geval ook in jouw rijtje thuis.
 
Maar effe serieus. Wat is er precies mis met Divi Divi?

Wat ik eerder zei: lijndiensten vliegen met een charter AOC. Geen IFR kisten maar wel zo vliegen. Een commerciele operate (=dual pilot) single pilot vliegen.:eek!: ... voor de rest niets... :angel:

Correct me if I am wrong :p:
 
Klopt voor het meerendeel. Ze vliegen alleen wel VFR tussen de eilanden.... Maar wel commerciele lijndiensten op een charter AOC. Als ze überhaupt al een AOC hebben...
 
Terug
Bovenaan