RPL, geen PPL...
Ondanks dat je in de praktijk wel volop bezig bent met navigeren en dergelijke wordt dit om raadselachtige redenen niet ge-examineerd. Dus: geen vlucht voorbereiden, geen ATC plan, geen navigatie, geen navigatieplan en geen plotselinge uitwijk...
Bizar, want straks op EHKD heb ik dit wel allemaal nodig. Ik heb het ook allemaal uitgebreid geleerd, maar het wordt bij een RPL domweg niet ge-examineerd... Ik belde de examinator gisterenavond om te weten wat ik moest voorbereiden, kan je m'n verbazing voorstellen toen hij vertelde dat ik alleen maar een Mass/Balance, weer, NOTAMS, fuelcalculatie en performancecalculatie moest maken?
Gelukkig heb ik destijds m'n R/T er wel bij gehaald, zal ik op EHKD nodig hebben!!
Wat blijft er dan over? Al het gebruikelijke bovenwerk en 4 circuitjes (normaal, wave-off, flapless en glide-in). Een uurtje dus
En toen het verlossende woord... (maar dat wist ik al, want het ging gewoon perfect!)
Ondanks dat je in de praktijk wel volop bezig bent met navigeren en dergelijke wordt dit om raadselachtige redenen niet ge-examineerd. Dus: geen vlucht voorbereiden, geen ATC plan, geen navigatie, geen navigatieplan en geen plotselinge uitwijk...
Bizar, want straks op EHKD heb ik dit wel allemaal nodig. Ik heb het ook allemaal uitgebreid geleerd, maar het wordt bij een RPL domweg niet ge-examineerd... Ik belde de examinator gisterenavond om te weten wat ik moest voorbereiden, kan je m'n verbazing voorstellen toen hij vertelde dat ik alleen maar een Mass/Balance, weer, NOTAMS, fuelcalculatie en performancecalculatie moest maken?
Gelukkig heb ik destijds m'n R/T er wel bij gehaald, zal ik op EHKD nodig hebben!!
Wat blijft er dan over? Al het gebruikelijke bovenwerk en 4 circuitjes (normaal, wave-off, flapless en glide-in). Een uurtje dus
En toen het verlossende woord... (maar dat wist ik al, want het ging gewoon perfect!)