Laat je niet verleiden om bij een mogelijk defect toch te gaan.
Ik had tijdens mijn examen de volgende onwaarschijnlijke pech:
Tijdens de pre-flight checks alles netjes afgewerkt, seat track locked gecontroleerd.
Tijdens het eerste rollen met de remmentest schoot de stoel een tandje naar achteren.
Balen! wand ik had het echt goed gechecked, en de examinator zit naast je!
Enfin, taxi naar run up area, deze tests afgewerkt, ready for departure gemeld.
Bij het begin rollen schiet die kl^%%^*te stoel weer naar achteren.
Dan komt het moment dat je moet beslissen of je vertrekt of niet.
Duidelijk geen goed vliegerschap als je toch vertrekt, maar toch is het een moeilijk besluit!
Ik heb uiteraard besloten niet te gaan, maar je concentratie is volledig weg, bloedhete (florida) zon, je bent onzeker.
Ik vond het jammer dat mijn examinator niet even de tijd nam om te zeggen dat ik het goede besluit genomen had!
Dus net als met het weer: laat je niet verleiden om te gaan als de omstandigheden om een verstandig besluit vragen, dat is tenslotte ook piloot zijn!
Succes vrijdag!
p.s. loop ook de poh even door! En de minder voor de hand liggende emergency's.
Ik kreeg een sim. engine fire, wat toch anders is. Daarnaast kreeg ik ook nog een engine failure op 2000 voet boven een controlled airspace (met toestemming van de tower). :radar: