We hebben een behoorlijke topic drift hier geloof ik. Maar dat moet even kunnen, toch?
Ja bassies, het spijt me maar grotendeels moet er toch toegegeven worden dat je niet bijster veel sterke punten aandraagt. Je wil je eigen citaten horen. Nou, lees post #24 maar even terug. Je beweert dat captains goed verdienen en de FO's minder goed door o.a. belastingen. Nu zal ik niet op elk slakje zout leggen, maar je vraagt er hier wel zelf om, en dat is dus allemaal gewoon niet waar wat je daar zegt. Dus nu overtuigt dat je niet altijd zulke sterke dingen schrijft? Goed, zijn we daar mee klaar. En nog even dit. JC calls your bluff over wat jij dan denkt dat een Ryanair captain verdient en goed zou moeten zijn in jouw ogen en dan kom jij met een beetje kinderachtige reactie dat hij het maar moet zeggen. Wees een man en schrijf op wat jij dan een goed salaris noemt of denkt wat het is. Jij bent stellig in wat je zegt, maar onderbouwt je beweringen niet met feiten. Vraag dan niet aan een ander dat wel te doen.
Verder wat betreft de discussie in het geheel, je kunt geen appels met peren vergelijken. Elke maatschappij is anders. Feit is dat Ryanair de standaard van de industrie naar beneden trekt en dus maatschappijen als Wizz of Vueling dit voorbeeld volgen. Echter zit het grote probleem bij Ryanair anders. Geld is niet de hoofddrijfveer voor de meeste mensen om weg te gaan. Maar de continue dreiging, intimidatie, onzekerheid en verslechtering van de omstandigheden spelen een grotere rol. Je weet gewoon nooit waar je aan toe bent met Ryanair. En wat je nu hebt kan morgen geheel anders of weg zijn. Het is er gewoon niet plezierig werken. Er zijn mensen die er wel aardig zitten, omdat ze zitten waar ze willen zijn. Maar ook dat kan zomaar allemaal weg zijn. Je wordt bijvoorbeeld zo weggestuurd uit je basis om vervolgens op een lager salaris te worden gebased ergens aan de andere kant van Europe of zelfs Noord Afrika.
En nog weer even voor bassies; de salarissen gaan gewoon al jaren gestaag omlaag in Ryanair. Misschien niet altijd direct, maar indirect zeker. En ga nou niet zeggen dat ik je andere posts maar moet lezen, want dat heb ik gedaan en zoals gezegd beweer je veel, maar je kunt of durft het niet te onderbouwen.
Dat is mijn mening.