DHL (EAT) zoekt ab initio B757 F/O's

coma

New member
Wilde dit toch even doorgeven aan alle NL werkzoekenden.
Op regelmatige basis zoekt EAT F/O's. Meestal voor de A300 maar deze keer ook weer voor de 757.
Voor het eerst wordt de sollicitatie gedaan via de Deutsche Post website dus gebruik de onderstaande link mocht je interesse hebben.
Closing date is 6 Aug. dus alles kan nog. Bellen en/of emailen naar de HR dept. heeft geen zin meer. Men verwijst je daar door naar de website.

Het zou wel leuk zijn om een paar Nederlanders te kunnen verwelkomen, tot nu toe zijn er maar 2 captains en naar ik hoorde 1 juist aangenomen F/O uit NL.

Kies na dat je onderstaande link hebt aangeklikt in de landen selectie voor "Belgie" in de dan zichtbare lijst zie je als laatste de F/O ad.


http://dpwn.jobpartners.com/jpapps/dhl_eur/

succes
 
Ja, EAT betaalt de rating maar je moet wel een "training bond" tekenen.
Tot voor kort (dus dat zal nog wel zo zijn) was dat voor zo'n €30.000 die in 3 jaar terug loopt naar 0.
 
'Balen' dat ik net een baan heb bij BA. Ik hou deze in mn achterhoofd voor over een aantal jaar. You never know...

Wow...757's! :rt:
 
Jup... gras, groener, je kent het verhaal wel... ;)
Zou me ook best kl*te voelen met zo'n baan bij BA. :D

Zeker als het ook nog eens de oude BA 757's blijken te zijn.. :grijns:
Of is dat alleen met de DHL UK 757's het geval?

Het is dat ik nog niet klaar ben anders had ik het zeker geprobeerd.
Een goed teken voor de arbeidsmarkt: als er eindelijk open en bloot ab initito's worden gevraagd..

@ coma: stromen er veel mensen door/weg op dit moment bij EAT of is er groei van de vloot?
 
Idd alle 757's bij EAT en Air zijn BA afdankertjes, afgezien van 1 PF bij EAT. Letterlijk afdankertjes, want BA maintenance heeft de champagne flessen ontkurkt toen de laatste was vertrokken. Afgetrapte bakken zijn het en zelfs die gele verf bladdert er al van af. Alleen voor deze job gaan als je niks anders hebt. Als je kunt kiezen ga lekker naar die andere "and have a life"(DHL=Dont Have Life). Ze zijn bij EAT en Air niet voor niks op zoek naar AI's, omdat iedereen met wat uren en ervaring hier met een grote boog omheen gaat. Vehouding met managment is helemaal F-U'ed. Het enige wat ze boeit is On Time Performance, en voor de rest ben je freight trash voor ze wat het aankijken niet waard is. Bij DHL air alleen al zijn sinds het begin in 2002 al meer dan 100 mensen vertrokken, op een bestand van 170 vliegers. Daarbij verkast DHL naar Leipzig volgend jaar, dus de new hires kunnen dat in hun arbeidscontract verwachten. Het enige dat de job hier nog leuk maakt zijn de collega's en de 757, de rest is shait.
 
Bruto een hoog loon, Netto een laag loon vermoed ik...

Leve het Belgische belastingsstelsel :dozey:

tenzij je met de basting wat kunt "truck-en", je hebt dan misschien een belgisch contract, maar je werkt in Duitsland!?! En als je dan ook nog NL-er bent, moah goeie belastingadviseur nemen, kan wel wat extra opleveren per maand.
 
Wat gaat er bij jullie af op een hoog loon?

Bij ons ben je iets meer dan 50% kwijt van Bruto naar Netto voor de hoge(re) lonen.
 
Je hebt wel 1 groot voordeel bij DHL: je bent (bijna) ieder weekend vrij. Als je het niet erg vindt om 's nachts te werken is het volgens mij best een prima job.
 
Kweet nie wat EAT schuift, zal eens navragen. Bij DHL Air krijg je dacht ik zo'n 38.000 Pondjes bruto, waarvan zo'n 27% naar de staat gaat voor National Insurance en loonbelasting, als je niet rated bent. Dit geld voor iemand met meer als 1500 uur dacht ik. AI's krijgen 28.000. Ieder weekend vrij gaat ook niet altijd op, we hebben weekend stops, maar ik krijg voornamelijk Brussel weekends, dus hotel cancelen en naar huus. "Als je het niet erg om 's nachts te werken", hmmm, doe het maar lang genoeg en het gaat je vanzelf de keel uithangen.
 
hhahhahahaha zeker nooit nacht gevlogen de meesten van jullie ???

goeie genade dat hakt er in na een paar nachten / weken / maanden op rij.....
 
Alleen nachtdiensten is niet grappig, in de winter zie je met een beetje pech enkele maanden geen daglicht. In de zomer ben je sowiezo dood omdat je overdag niet kan slapen als de zon op je kamer schijnt.
En geloof me, een eventuele vrouw/vriendin etc zal het ook niet leuk vinden om iedere avond alleen naar bed te gaan !
 
Terug
Bovenaan