KLM FA heeft te weinig capaciteit om haar studenten op de eigen vloot te plaatsen. De enige proceduretrainer FNPT2 biedt te weinig plaatsen, waardoor er studenten naar Merville (Frankrijk) worden gestuurd om daar de FNPT2 te doen (bij de vliegschool waar AirFrance). Daarnaast bieden ook de Baron's te weinig plek, waardoor de KLM FA al een tijdje mensen hun ME-IR laat vliegen bij de DFA.
Belangrijk om te melden is dat deze 'outsourcing' voor een belangrijk deel te maken heeft met de vraag van Ab-Initio's bij de KLM. Zo is het selectietraject voor studenten bij de KLM FA ingekort (geen psycho en APARTE grading meer) en mogen ze direct hun COVA doen. Op deze manier kan de KLM FA voldoen aan de (tijdelijke) hoge vraag bij de KLM.
Belangrijk om te melden is dat deze 'outsourcing' voor een belangrijk deel te maken heeft met de vraag van Ab-Initio's bij de KLM. Zo is het selectietraject voor studenten bij de KLM FA ingekort (geen psycho en APARTE grading meer) en mogen ze direct hun COVA doen. Op deze manier kan de KLM FA voldoen aan de (tijdelijke) hoge vraag bij de KLM.