Q
qzqsd
Guest
Ik zat vandaag tijdens een lange vlucht maar eens JAR OPS door te bladeren en las daar dat in de planningsfase de RVR op je destination alternate beter moet zijn dan de minima van je op één na beste approach (bijv. CAT I bij een CAT III capability). Maar bij je take off alternate heb je deze vereiste niet en moet de RVR hoger zijn dan minimale RVR voor een approach (Hier mag je dus wel de approach met het laagste minimum gebruiken).
Ik was in de veronderstelling dat bij beide alternates je de op één na beste approach moest kiezen als een extra marge voor het geval de approach met het laagste minimum zou uitvallen.
Heeft iemand enig idee waarom je deze vereiste wel hebt bij je destination alternate en niet bij je take off alternate.
Bedankt!
P.S. Ik weet dat er meer vereisten zijn voor beide gevallen maar die heb ik voor het gemak buiten beschouwing gelaten.
P.S. 2 Wel een toepasselijke vraag eigenlijk voor de tijd van het jaar waarbij ik vorige week 4 autolands heb gemaakt en half europa continue helemaal dicht zat.
Ik was in de veronderstelling dat bij beide alternates je de op één na beste approach moest kiezen als een extra marge voor het geval de approach met het laagste minimum zou uitvallen.
Heeft iemand enig idee waarom je deze vereiste wel hebt bij je destination alternate en niet bij je take off alternate.
Bedankt!
P.S. Ik weet dat er meer vereisten zijn voor beide gevallen maar die heb ik voor het gemak buiten beschouwing gelaten.
P.S. 2 Wel een toepasselijke vraag eigenlijk voor de tijd van het jaar waarbij ik vorige week 4 autolands heb gemaakt en half europa continue helemaal dicht zat.