Denim Air salaris

wall fly

New member
Op ppjn.com,

"Denim Air is now in the hands of new owner, Panta Holdings, following the sale by holding company AirTon in August last year."


Entry requirements:
FO
E21000, E350 each month is held from your bruto salary for the first 5 years.

Dat is 21OOO Euro in totaal dat ze inhouden in die vijf jaar, oftewel je bruto loon is 1400 Euro in de maand. In ieder geval ik ben blij :rolleyes: om te zien dat er weinig verandert is, ondanks verandering van eigenaar. :1855:

In ieder geval ze zoeken piloten, aangezien er een aantal vertrekken. Let wel, werk zelf niet voor Denim Air, misschien zijn de nummers wel anders, ik hoop het in ieder geval.
 
Zal wel lang duren voordat ze mensen hebben met zo'n minima salaris. Bij AH verdien je als vakkenvuller meer.
En dan ook nog elke maand geld inhouden. Zeker ivm de typerating. Smerige uitbuiters zijn het. O ja en dan moet je ook nog voor je eigen selectie betalen. Ronduit schofterig.

Robbie.
 
De nieuwste aanwinsten van Denim gaan buiten de CAO om en die betalen de 21.000 dus zelf (via bijv een banklening) en die wordt dan dus niet ingehouden op het salaris. Voor de lening zal door de bank een standaard 10-15 jaar worden aangehouden.

Het laatste wat ik heb gehoord is dat het bruto salaris dit jaar zou worden verhoogd van 1800 naar circa 2000 p.m. (aldus het streven en nu maar afwachten).
 
Je moet helemaal niet betalen voor een type. En zeker geen 21.000 euries. Maal 2 is dat 42.000 Euries en zoveel kost een type voor 2 mensen op een F50 helemaal niet.
Voor een jet type is het het wel waard, maar zoals ik al zei, je moet helemaal niet betalen voor een type rating.

Robbie.
 
Bij mijn weten moet de laatste groep NLS'ers die nu hun TQ aan het doen zijn op o.a. Dash8 en F50, alles zelf betalen en pas na afronding van de TQ mogen ze officieel in dienst treden, waardoor de CAO (of in elk geval de financiering) nog niet voor hun geldig is!
 
Oorspronkelijk gepost door Marshall
Bij mijn weten moet de laatste groep NLS'ers die nu hun TQ aan het doen zijn op o.a. Dash8 en F50, alles zelf betalen en pas na afronding van de TQ mogen ze officieel in dienst treden, waardoor de CAO (of in elk geval de financiering) nog niet voor hun geldig is!

Er wordt een vies spelletje gespeeld tussen Denim en CAE/NLS
management!
Hierover heb ik al meerdere keren gesproken met Denim vliegers.
Ik vraag mij af wat het VNV hiervan vindt.
De mensen die hierdoor gedupeerd worden moeten echt hier werk van gaan maken.
Ik hoor dit nu al zo vaak.
De Denimvliegers lopen hierover te zeuren, maar als je het er niet mee eens bent laat dan wat van jullie horen.
Overigens dacht ik al dat er actie werd ondernomen.
Denim omzeilt zo de CAO en de NLS roept dat het zoveel vliegers aflevert aan Denim. Wat ik zeg: een vies spelletje!
Ten koste van jonge vliegers die al zoveel schuld hebben.
Denim is ze toch zo weer kwijt, na ongeveer een jaar gaan ze verder kijken, bijvoorbeeld naar KLM. En kunnen Denim en de NLS weer van vooraf beginnen (als ze maar geld meenemen).
Wat is wijsheid?
 
En zeker geen 21.000 euries. Maal 2 is dat 42.000 Euries en zoveel kost een type voor 2 mensen op een F50 helemaal niet.

Er zit een andere tent op eindhoven die 40K voor een vlieger vraagt en zelfs na de TR geen CAO heeft........

Maar hoeveel moet een TR dan wel kosten Robbie?
 
Ik heb ooit zelf geinformeerd. Dat kwam toen voor 2 vliegers op een bedrag van minder dan 40.000 guldens voor de rating. Dat is inclusief de circuits.

Ik kan mij niet voorstellen dat dat bedrag is verdubbelt over een paar jaar.

Als Denim de mensen zo snel kwijt raakt moeten ze zorgen een andere oplossing.
Bv niet betalen voor de rating maar wel 5 jaar blijven. eerder weg is betalen naar rato.

Robbie.
 
Ik heb ooit zelf geinformeerd. Dat kwam toen voor 2 vliegers op een bedrag van minder dan 40.000 guldens voor de rating. Dat is inclusief de circuits.

hmmm, er zijn wel meer prijzen verdubbeld sinds de invoering van de Euro. Het laatste wat ik hoorde, van iemand die aan het overwegen was om naar Denim te gaan, dat hij nog steeds zijn eigen type rating moest betalen.


Er zit een andere tent op eindhoven die 40K voor een vlieger vraagt en zelfs na de TR geen CAO heeft........

Ja dan liever naar de ander, die me een type rating geeft op een single pilot Citation Jet, zodat ik ernaast kan zitten als "co piloot" voor 40.000 :eek:
 
Ik moet zeggen dat ik 21.000 euro voor een self-funded type rating een heel nette prijs vind.

Waar bijna elk ander bedrijf tussen de 35.000 en 45.000 euro vraagt voor een type rating, is dit bedrag veel meer te overzien.

En je kunt de ene type rating ook niet met de andere vergelijken, zelfs niet op hetzelfde type. Zoals ik ook al eerder heb gezegd, zal de ene airline je het bare minimum aan training geven, terwijl andere airlines je heel veel training geven. En reken dan maar op bijvoorbeeld 60% meer simulator sessies in sommige gevallen. En in plaats van een kwartiertje circuits, drie kwartier.

Sommige airlines trainen gewoon voor bare minimum en hopen dat ze de rest op de lijn wel leren. Andere airlines willen hun nieuwe collega's vanuit de startblokken al op een veel hogere standaard hebben.

Overigens zijn de kosten sinds het gulden-tijdperk absoluut niet hetzelfde gebleven. Kijk maar eens naar je eigen energierekening thuis. En dan hoeveel zo'n full-flight sim slurpt. 60% erbij? Kosten van circuitjes zullen dramatisch omhoog zijn gegaan. Brandstof kosten, ATC kosten, afhandelingskosten.

Ik ben ervan overtuigd dat je bij Denim veel zult leren. Ze vliegen interessante operaties en ik hoor over de vliegstandaard niets negatiefs bij Denim-vrienden van mij. Als het je niet lukt om binnen een paar jaar een jet-job te krijgen, geen nood: ga je wat linkerstoel uren maken tegen een redelijk salaris.

Kortom: Ik heb (veel) slechtere deals gezien dan deze.
 
De mensen die nu een TQ doen voor Denim, betalen 21.000 EUR voor de TQ, exclusief de Base Training (is nog eens 5.000-6.000 EUR)!!!
Alles buiten de CAO om, eerst TQ dan in dienst treding, dus alles voor eigen rekening!!!
 
Oorspronkelijk gepost door Branson
Ten koste van jonge vliegers die al zoveel schuld hebben.
Denim is ze toch zo weer kwijt, na ongeveer een jaar gaan ze verder kijken, bijvoorbeeld naar KLM. En kunnen Denim en de NLS weer van vooraf beginnen (als ze maar geld meenemen).
En dat is precies de reden dat Denim voor de typerating laat betalen.
Zouden ze dat niet doen dan zouden ze hun geld gewoon kunnen weg gooien.
Denim is een bedrijf waar mensen hun uren kunnen opbouwen. Sommige gaan na een jaar weg sommige mensen blijven. Heb net iemand gesproken die 3 maanden na zijn linecheck is aangenomen bij KLM. Denk je echt dat Denim voor die mensen hun typerating gaat betalen. Ze zou wel gek zijn.
Dat is net als een zeiljacht hebben dan.
Briefjes van honderd Euro verscheuren onder een koude douche.
 
Je kunt ook mensen een bond laten tekenen en ze pas laten betalen als ze binnen een bepaalde tijd weggaan. Maar dit doet Denim ook niet!
 
Niet met je eens D-OCHO, maatschappijen kunnen een bankgarantie vragen die in 3, 4 of 5 jaar naar nul afgebouwd wordt. Dit kan Denim doen omdat er genoeg mensen zijn die willen dokken. Wannabees willen zo graag "nazorg" van hun schooltje dat dit het resultaat is. Nazorg is niet gratis in Nederland. Ik vind het crimineel, maar er zijn mensen die liever betalen dan zoeken. Nie mauwe dus.
 
Oorspronkelijk gepost door Bertus
Je kunt ook mensen een bond laten tekenen en ze pas laten betalen als ze binnen een bepaalde tijd weggaan. Maar dit doet Denim ook niet!

Onder een bond kun je altijd uitkomen onder de Nederlandse wet.
 
Ik ben best bereid om een type rating te betalen, ik betaal 21.000 euro voor een type rating, maar als mijn salaris dan 21.000 per jaar is.

Dan kan ik net zo goed een jaar thuis gaan zitten en solicitaties de deur uit sturen, want ik verdien niets.

Als Denim me nu eens 42.000 zou geven dan hou ik 21.000 over. Lijkt mij logischer. Zelfs al trekken ze 21.000 af in vijf jaar, wat je maandelijks netto krijgt, is misschien net genoeg om je schuld af te betalen, laat staan een apartement of auto.
 
Je kan inderdaad een jaar thuis zitten, maar je kan ook uren maken bij Denim...

Ik persoonlijk zou dat geld liever besteden aan een TR 737 of 320, maar als ik echt geen andere keus had zou ik voor Denim kiezen. Een leuke, kleine maatschappij wat een uitgelezen kans is voor jonge, onervaren mensen. Het kost misschien een duit, maar uiteindelijk kom je er wel bovenop!
 
Oorspronkelijk gepost door wall fly
Ik ben best bereid om een type rating te betalen, ik betaal 21.000 euro voor een type rating, maar als mijn salaris dan 21.000 per jaar is.

Dan kan ik net zo goed een jaar thuis gaan zitten en solicitaties de deur uit sturen, want ik verdien niets.

Als Denim me nu eens 42.000 zou geven dan hou ik 21.000 over. Lijkt mij logischer. Zelfs al trekken ze 21.000 af in vijf jaar, wat je maandelijks netto krijgt, is misschien net genoeg om je schuld af te betalen, laat staan een apartement of auto.


Wie zegt dat je dat geld voor die typerating binnen een jaar moet aflossen??

Een nog veel beter alternatief is niet eens je vliegopleiding doen maar gewoon bij het lokale pompstation werken, of bij de goed bekende blauwe supermarkt! met een beetje geluk krijg je daar nog een gratisss (!!) cursus zodat je daar kan doorgroeien.

Geen investering, wel inkomen! :biertje:
 
Oorspronkelijk gepost door wall fly
Dan kan ik net zo goed een jaar thuis gaan zitten en solicitaties de deur uit sturen, want ik verdien niets.

What the...? Als je 2000 euro per maand bruto verdient, dan betaal je per jaar ongeveer 6300 euro belasting. Die kun je bijna allemaal terugkrijgen doordat je die 21.000 euro voor de type rating als studiekosten kunt opgeven. Daarbij wordt effectief je type rating zo'n 15.000 euro. Als je nog bezig bent om de studiekosten van je vliegopleiding te verrekenen (waarschijnlijk), zal je je type rating kosten hoogstwaarschijnlijk op een hoger salaris kunnen aftrekken, wat betekent dat je nog meer dan die 6300 euro zult terugkrijgen, oplopend tot wel 40% van die rating.

Je hoeft het niet te accepteren, maar er zijn zeker slechtere deals!
 
geef mij die baan maar, dan kan ik tenminste vliegen. die deal die neem ik er dan wel bij...dat solliciteren word je na een tijdje ook wel goed beu:rolleyes:
 
Terug
Bovenaan