berggeit
Expert
Aha. En ik maar denken dat professionele piloten dat allemaal uit hun hoofd deden ?
Aandacht verdelen naar passagiers is voorlopig natuurlijk niet aan de orde. Maar wie wel eens met me meerijdt in de auto weet ook heel goed dat je bij mij als passagier even niet bestaat, als het verkeer aandacht vraagt. Dat lukt me met ATC ook wel. Aviate, navigate, communicate... en daarna ergens op flinke afstand een keer het gekeuvel met passagiers, voor zover niet in sterile cockpit scenario.
Ik zal hoogstens moeite hebben gefocust te blijven als het erg druk is op de frequentie (en zelden of nooit voor mij). Zeker als de controller de helft van m'n callsign inslikt. Maar dat lijkt me niets meer dan menselijk.
Aandacht verdelen naar passagiers is voorlopig natuurlijk niet aan de orde. Maar wie wel eens met me meerijdt in de auto weet ook heel goed dat je bij mij als passagier even niet bestaat, als het verkeer aandacht vraagt. Dat lukt me met ATC ook wel. Aviate, navigate, communicate... en daarna ergens op flinke afstand een keer het gekeuvel met passagiers, voor zover niet in sterile cockpit scenario.
Ik zal hoogstens moeite hebben gefocust te blijven als het erg druk is op de frequentie (en zelden of nooit voor mij). Zeker als de controller de helft van m'n callsign inslikt. Maar dat lijkt me niets meer dan menselijk.