Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Even een praktische vraag, maar kent iemand een Duits veld dat duur is als je het vergelijkt met Nederland?
Köln-Bonn. Een EUR of 45, met achteraf nog een naheffing van de Deutsche Flugsicherung van zo'n EUR 20.Even een praktische vraag, maar kent iemand een Duits veld dat duur is als je het vergelijkt met Nederland?
Tja, en in mijn brevet staat RT: English only, dus ik mag geen Duits praten.Daar houden ze zich overigens niet aan, want de meeste hebben dus alleen een licentie om Duits te kletsen over de radiogolven...
Yep. Tip: zoek een Bed and Breakfast in Winningen. Een prachtig dorpje aan de Moezel, nog geen 10 minuten per taxi vanaf EDRK. In ons geval reed mijnheer op de taxi en mevrouw runde de B&B-faciliteit.Ik kan Koblenz aanbevelen! Mooie omgeving en niet duur.
Even een praktische vraag, maar kent iemand een Duits veld dat duur is als je het vergelijkt met Nederland?
Vergeet niet om je flightplan in te dienen ook al is het maar net over de grens.
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar als ze in Duitsland op veel plaatsen Duitse RT doen wat is dan het hele nut van de LPE? En zijn er in Nederland dan velden waar de RT in het Nederlands wordt gedaan?
Zo ver ik het heb kunnen achterhalen, is de flightplan plicht binnen Europa (het gebied waar je geen grenscontrole's meer hebt) afgeschaft, maar mogen de FISsen zelf bepalen of ze die regeling over hebben genomen.
De Duitse FISsen hebben die verplichting dus afgeschaft. Echter Nederland zou Nederland niet zijn als ze dingen niet moelijker proberen te maken. Nederland heeft de vluchtplan plicht niet afgeschaft.
Aangezien het ontvangende FIS bepaalt, betekent dit dat je voor een vlucht van NL naar D geen plan nodig hebt, maar voor de vlucht van D naar NL wel.
Interessant, was zelf onder de veronderstelling dat het beidde kanten op het zelfde was. Heb hierover een half jaar geleden contact gehad met lvnl.
"Het is idd verplicht om een vliegplan te filen als men een FIR grens
overschrijdt. Een oproepverplichting met in dit voorbeeld Dutch Mill is
afhankelijk van welk gebied met Airspace Classificatie men invliegt.
Wel is het handig om er voor te zorgen dat er een starttijd wordt
gegeven van de luchthaven van vertrek, zodat als de vlucht niet op het
geplande tijdstip aankomt de alarmerings fase gestart kan worden."
Telefonisch heb ik me toen laten vertellen dat "die duitsers" er erg streng in zijn.
Aangezien het ontvangende FIS bepaalt, betekent dit dat je voor een vlucht van NL naar D geen plan nodig hebt, maar voor de vlucht van D naar NL wel.
De Duitsers zijn (voor zover ik weet) de enige welke Schengen correct interpreteren.
Het nadeel met die flightplans als je van Nld naar Duitsland gaat is dat ze hem niet voor je "closen" op het veld van aankomst. Meestal omdat ze niet weten hoe het moet is mijn ervaring. Dus denk eraan dat je of even een computer vind of je moet een belletje maken.
Mensen met andere ervaringen?
Op EDKV/EDRK/EDLS/EDKB/EDRT/EDMS/EDRB heb ik andere ervaringen. Men weet daar uitsekend een vliegplan te sluiten. Als de FISO het zelf niet zegt, vraag ik altijd even of hij/zij het sluit. Bij geen antwoord sluit ik het zelf via FIO Amsterdam.
Vandaar dat je dan "telefoonkosten" op de rekening ziet. Voor het telefoontje waarmee het vliegplan is gesloten.