Ik las een opmerkelijk bericht in het AD. zie citaat:
Piloot x1, x2 en x3 merkten bij het opstijgen vanuit Zwolle al dat er iets niet klopte. 'Het was geen vliegersfout en er was ook niks mis met de helikopter. Het was een opeenstapeling van toevalligheden. De helikopter raakte in onbalans, ik moest iets proberen om hem onder controle te krijgen. Ik had de keuze om weer op het platform te landen of in het water', vertelt de 52-jarige piloot.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3231693/2012/03/27/Vader-en-zoon-9-na-crash-helikopter-Veel-geluk-gehad.dhtml
Ook kwam ik een paar foto's tegen.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=141602
Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen. Ben zeer benieuwd naar de oorzaak van deze crash.
Zelf heb ik zeer sterk het vermoeden dat er fouten zijn gemaakt met het opstarten van de helikopter. (Misschien vergeten RPM terug te nemen terwijl de horn werd getest, hierdoor de collectieve te ver omhoog gedaan en daardoor gelijk de lucht ingegaan. Op de enkele foto's is de deur aan de kant van de piloot open.)
Het blijft voor mij gissen. Er zijn nog vele andere mogelijkheden. Maar in toevalligheden van onbalans daar geloof ik echt niet in. Als dat waar is dan moeten alle R44 direct aan de grond worden gehouden voordat het probleem is opgelost.
Wat denken jullie van deze crash?
				
			Piloot x1, x2 en x3 merkten bij het opstijgen vanuit Zwolle al dat er iets niet klopte. 'Het was geen vliegersfout en er was ook niks mis met de helikopter. Het was een opeenstapeling van toevalligheden. De helikopter raakte in onbalans, ik moest iets proberen om hem onder controle te krijgen. Ik had de keuze om weer op het platform te landen of in het water', vertelt de 52-jarige piloot.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3231693/2012/03/27/Vader-en-zoon-9-na-crash-helikopter-Veel-geluk-gehad.dhtml
Ook kwam ik een paar foto's tegen.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=141602
Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen. Ben zeer benieuwd naar de oorzaak van deze crash.
Zelf heb ik zeer sterk het vermoeden dat er fouten zijn gemaakt met het opstarten van de helikopter. (Misschien vergeten RPM terug te nemen terwijl de horn werd getest, hierdoor de collectieve te ver omhoog gedaan en daardoor gelijk de lucht ingegaan. Op de enkele foto's is de deur aan de kant van de piloot open.)
Het blijft voor mij gissen. Er zijn nog vele andere mogelijkheden. Maar in toevalligheden van onbalans daar geloof ik echt niet in. Als dat waar is dan moeten alle R44 direct aan de grond worden gehouden voordat het probleem is opgelost.
Wat denken jullie van deze crash?
			
				Laatst bewerkt door een moderator: 
			
		
	
								
								
									
	
								
							
							 
	 
 
		 
 
		
 
 
		 
 
		 
 
		 Van 5 naar 4 sterren IIRC, ken mensen die daar werken. De Librije in Zwolle is inderdaad een 3 sterren restaurant. (Moet je ook een jaar van te voren reserveren haha)
 Van 5 naar 4 sterren IIRC, ken mensen die daar werken. De Librije in Zwolle is inderdaad een 3 sterren restaurant. (Moet je ook een jaar van te voren reserveren haha) 
 
		