Coolste call-sign

1) Speedbird
2) Viper (boven Iraq)
4) Sniper (boven Iraq)
3) Bandit (private 767)


"Reach" hoor je toch wel het meest want ze reageren het minst op calls ;)
 
Drielettercode EIS - 'Cool' :haha:
Relax

Vandaag 'Tweety' op de freq. ook beetje jammer om daarmee rond te moeten vliegen..
 
Basic T: dat de Reach callsign het minst beantwoord wordt heeft een reden. Het betreffen charters en normaal gebruiken die vliegers een ander callsign. In het begin van de vlucht is het even wennen en zodra de vermoeidheid toeslaat wil het oor niet zo goed meer luisteren.
 
Persoonlijk wel een mooie: Flightstar (Astraeus)

Vond op de site van Astraeus dit stukje over hun callsign.

Astraeus or Flystar?

We took our inspiration for our name from Greek mythology; Astraeus was an astrological deity and the Titan-god of the dusk. His original Greek name translates as "dawn of the stars", the time when the stars come out, or simply dusk. As god of the dusk, Astraeus married Eos, goddess of the dawn. When we operate our call-sign for air traffic control purposes is Flystar, chosen for its phonetic simplicity and representation of our original tail logo. As a carrier we like the Titian god like representation of Astraeus Airlines, but for communication purposes we often prefer our call-sign derivative of Flystar, hence our name is Astraeus Airlines but our email communication is through Flystar.

Dan begin ik toch wel benieuwd te worden wat de achterliggende gedachten zijn bij andere airlines om voor een bepaald callsign te kiezen.
 
Ook een tijdje met reach rondgevlogen maar ik dacht dat enkel de Reach met een letter achter het nummer een charter was?

Reach hoort bij het air mobility command van de USAF is niet het callsign van een specifiek type/squadron
 
reach 52: dat eerste ben ik niet zeker van. Het kan zijn dat ze zoveel vluchten hebben dat ze een 4 cijfer/letter combinatie nodig hebben. Of dat het de groep aanduidt die door de vlucht vertegenwoordigd wordt (de AMC taart is verdeeld in groepen die elk een bepaalde airline als leider hebben en het werk verdelen onder de airlines die in die bepaalde groep zitten). Geen idee. Ik kan me ook niet meer herinneren of ik een letter achter de nummers gebruikt heb. Gewoon teveel van die vluchten gedaan.
 
Kan het me ook niet meer precies herinneren hoe het zit met de toewijzing van die nummers. Het is ook al weer zo lang geleden dat ik een reach callsign gebruikt hebt
 
De KLM is correct Nederlands overigens, we hebben het immers over de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij. Ik zou het pas vreemd vinden als we het over het KLM gaan hebben...

In het KLM88T topic vond ik het namelijk ook al zo'n aparte discussie
 
Terug
Bovenaan