Hi iedereen!
Gisteren had ik mijn Fase 2 & 3 bij EPST en het leek me leuk om jullie een update te geven!
Mijn dag begon om 08:15 bij EPST, waar ik samen met vier anderen direct aan de slag ging met wiskunde- en simulatorvragen. Als je je rekenvaardigheden een beetje hebt bijgehouden, zijn deze vragen goed te doen. Hetzelfde geldt voor de simulatorvragen: als je het boekje goed leert, vlieg je erdoorheen.
Na de testen kregen we een korte pauze, waarna we werden gebrieft over de simulatorsessie die we zouden gaan uitvoeren. Dit was superinteressant! We kregen uitleg over hoe gevoelig de simulator is, hoe belangrijk de pitch is, en hoe je omgaat met meerdere handelingen tegelijk. Elke sessie duurde 30 minuten, dus we moesten op elkaar wachten — de spanning was op ieders gezicht af te lezen.
Na de simulator volgden de groepsopdrachten: twee totaal verschillende scenario’s, wat het lekker afwisselend maakte. Gelukkig was er een goede klik tussen de andere kandidaten en mij, wat het samenwerken een stuk makkelijker maakte.
Tot slot het klikgesprek. Daarin kreeg ik te horen of ik de simulator gehaald had en werden er vragen gesteld over mijn motivatie en persoonlijke situatie. Het was een leuk en open gesprek. Toen iedereen aan de beurt was geweest, werden we later gebeld met de uitslag van de andere testen. Het wachten op dat telefoontje leek wel uren te duren, maar uiteindelijk was het het allemaal waard.
Ik heb mijn selectietraject bij EPST succesvol afgerond! Nu rest alleen nog de medische keuring en het opstellen van een financieel plan om dit avontuur echt te kunnen gaan realiseren.
Ik wil jullie graag bedanken voor alle input en reacties die ik heb ontvangen op deze topic. Het heeft me echt geholpen bij het verwezenlijken van mijn droom!
Met vriendelijke groet,
AviationGen