De Meester
Legend
bezoek van de lokale 'man in pak' die ons in het kort vertelde...
Was 't een man in een wit pak?
vragen dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een aantal vraagtekens (PM is misschien beter gezien de openbaarheid van dit forum)
Wat is PM? 't Is duidelijk dat je de boel verzaakt hebt op school (AIS toevallig?). Als je 150.000 euris hebt geinvesteerd zou ik toch meer inzet verwachten. Maar goed, voor deze keer...
- X432 is alleen te gebruiken voor CAT IIIa en hogere operaties of is gebruik ook mogelijk als er sprake is van een compressorstall?
Dat is een groot misverstand dat telkens weer de kop op steekt. X432 heeft niets te maken met CAT IIIa. Men mag alleen X432 gebruiken tijdens SLOP op 126.90MHz. De compressorstall komt er dan vanzelf bij. Dit is tegenwoordig geautomatiseerd.
- In MNPS area (waar alleen ditching mogelijk is) is een flame out niet wenselijk?
Nee, in principe niet tenzij er nog residu in de tanks zit. Dan zou ik persoonlijk de **** control levers in cutoff zetten.
- Boven Flightlevel 350 is dispersion alleen mogelijk met transpondercode 7500 of mag dit bijvoorbeeld ook 7700 zijn?
7500 is onder level 350, 7700 er boven. Spray Ops Man. effe naslaan (volgens mij hoofdstuk 8).
hopelijk kunnen jullie me enigzins op weg helpen want het examen is volgende week al
Veel succes.. we hebben mannen zoals jij nodig. We zijn zwaar onderbezet. Misschien zie ik je over 2 weken op de lijn! Ik heb een missie richting Lima... veel te weinig spray-capaciteit ingezet door " 't management"... kostenbesparing noemen ze dat.
Greets
Laatst bewerkt: