kermit
New member
Punt is dat je niet zomaar ´vraag maar een base change aan´ kunt zeggen tegen iemand die bijna 150% meer vliegt dan jij! Dat is wel erg kort door de bocht.
Now breaks my clog!
Lees nou eens! Ik heb ook 150% meer gevlogen dan ik nu doe. So What! Ben in 2002 begonnen in EDI waar je dag in dag uit hetzelfde deed, nauwelijks bestemmingen en alleen maar 4-6 sectordagen. Commuten naar NL was een grote ramp. Heb m'n lot in eigen hand genomen en een request voor LGW (had ook LTN of LPL kunnen zijn maar heb op LGW gegokt vanwege de 319) gedaan. 3maanden later was het zover. Toen besloten ze om de 319 idd in LGW te plaatsen. Mooi meegenomen inderdaad, noem het geluk voor mijn part. Toen ze DTM bekend maakten als nieuwe basis me ook daar op de lijst gezet. en ziehier. Zit in DTM, vlieg 400 sectoren per jaar en kan met de auto naar huis. Ik heb er ook wel m'n best voor moeten doen. Als ik nou als new joiner meteen in DTM terecht was gekomen had je nog een punt gehad.
(ja die zijn er idd ook maar dat is een andere discussie)
Ook heb ik voor het 5254 (een andere uk frustratie) gestemd ja! Hiervandaan werkt het prima. Noem me egoistisch maar ik heb ook een gezin.
Wat betreft de paydeal: het wordt een dikke NO voor mij dus. Niet omdat ik perse een dikker salarisstrookje wil maar puur vanwege het feit dat die milan contracten nog niet geregeld zijn.
Het zal me niet gebeuren dat als ze ooit AMS/BRU/RTM ofzo openen dat ik en mijn collega's een dikke paycut moeten incasseren. Als ze nou dat roster ook nog 'even' regelen en de collega's in de uk wat meer lucht geven ben ik tevreden.
Nogmaals, je bent vrij om je lot in eigen handen te nemen. Er zijn hier ook FO's in DTM die van een boeing base komen dus het kan/kon wel. Er bestaat een gerede kans dat er van de zomer 3 fo plaatsen vrij komen in DTM dus zet je naam op de lijst en wie weet!