Cathay Interview

Longdart

New member
Iemand een idee hoelang je gemiddeld zit als SO bij Cathay Pacific voordat je FO wordt? , en wat de pay is? Ben net gebeld door Mrs Chang voor een intervieuw in New-York in June.. Het is voor direct entry Second Officer based in Hongkong.. Zit nu als FO op een DC-10 hier in de US...Weet niet of het de moeite waard is.
Ik geloof dat het intervieuw nogal in depth is...(en ik heb een hekel aan studeren...)
 
Re: Cathay Interview

Oorspronkelijk gepost door Longdart
Ik geloof dat het intervieuw nogal in depth is...(en ik heb een hekel aan studeren...)

Dan zou ik er niet aan beginnen ;) Maakt de keuze heel simpel !

Voor de latest info zou je hier even kunnen kijken.

suc6
 
Hoelang heb je ze zitten stalken? wanneer ben je begonnen met solliciteren??

S/O is 2 tot 4 jaar in HK goed salaris en housing etc (en weinig beslating betalen)

Daarna junior f/o op de A330/777.. Daarna Senior F/O op de A340/747

Als S/O kun je een temp base bieden (is AMS er een van) die je voor max 2 maanden kunt krijgen dacht ik max 2x per jaar. Als senior f/o en capt kun je bases bieden over de hele wereld (o.a. dus AMS voor de A340) maar krijg je geen housing centjes meer.

studeren: Handling the big jets en how to prepare for my cx interview dacht van capt xyz.

Ik zou gelijk gaan naar Cathay en niet achterom kijken.

salaris in UK pond.


Capt top £134,460
Capt base £94,128
FO top £73,176
SO base £38,676

Flight Pay

Capt £3-5/hr + US$50-100 per night away from home.
FO £3-5/hr + US$50-100 per night away from home.
SO £3-5/hr + US$50-100 per night away from home.

Bases For Pilots
l
UK, Ger, Aus, Can, USA, AMS

All the best buddy.
FD
 
Jullie hebben allebei wel gelijk.
Er is zowel het ABC boek als het XYZ boek.
Beide boeken zijn handig, maar het ABC boek is volgens mij beter. Daarin wordt niet alleen het juiste antwoord gegeven, maar ook enige uitleg.
Maar pas ook een beetje op, want niet alle vragen zijn juist beantwoord (in beide boeken).

Ik zou zegen ga in ieder geval voor de sollicitatie. Mocht je succesvol zijn, dan heb je in ieder geval een leuk snoepreisje naar Hong Kong. Daarna kan je altijd nog beslissen of het de moeite waard is voor je.

Succes.
 
Helemaal gelijk zandhaas... nooit geschoten is altijd mis....He FD.Ongeveer 4 jaar geleden een application ingevuld en geloof ik 2 maal ge-updated..Ze weten niet dat ik nu een widebody vlieg dus da's positief voor iedereen met alleen turboprop/CRJ time.
Pay is niet slecht he.. We'll give it a shot! Ik zie die Cathay crews soms wel eens in customs... 4 piloten en dan zo'n 12 eruug mooie stessen erachter..mooi hoor.
 
Captains ABC.......

Niet te vinden....:(

Bij deze : kratje bier voor diegene die 'm kan leveren :rt:

suc6
 
Bij deze: Heineken graag.. Laat maar weten wanneer je in de VS bent :).

@ Longdart

Ik ken een yank die ook gaat interviewen met ze in juni in NY. Give me a call for more info.

C ya!

FD
 
I will FD.....bedankt voor de info... Ik heb natuurlijk nog helemaal geen aanbod, maar wil wel zoveel mogelijk info.. Heb het onwijs naar mijn zin hier waar ik nu vlieg, dus als ik hier ontslag ga nemen moet het wel iets erg goeds zijn.. lees een hoop negativiteit op pprune..maar dat kan ook afgunst zijn. Moet je die Cathay crews eens zien lopen door customs...3 piloten en 12 erg leuke stessen!
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Bij deze: Heineken graag.. Laat maar weten wanneer je in de VS bent :).

No worries, ik laat 'm per fedex bezorgen ;)

Maar ehh.....even ter zake.... waar koop ik dat boek dan ?
 
@ Bounty 53

Voordat je dat kratje Heineken bij FD gaat opeisen, in het geval hij niet kan leveren, Ik heb nog een valid 50 Euro claim op FD staan vanwege Ajax. Dus Ik ben eerst.

@ Longdart

Waar is die vierde CX piloot ineens gebleven, of was jij dat toen je er even tussen ging staan?

@ All

Zijn jullie als verkeersvlieger bang dat je zonder een vraag en antwoord boek onvoldoende parate kennis in huis hebt om een interview in te gaan ? Dat zal toch niet waar zijn ?
Menige applicant by CX en EK is afgewezen tijdens de selectie procedure omdat de recruiters daar wel doorheen prikken als je alleen een lesje geleerd hebt.
Het enige standaardwerk waar je echt wat aan hebt is "Handling the big jets", als je nog geen widebody vliegt maar de rest van de bagage moet je zelf meebrengen.
Overigens worden de subject questions bij beide maatschappijen regelmatig veranderd.

@ Longdart nog eens,

Is er voor jouw enig uitzicht op een command position binnen enkele jaren by Gemini? Neem dat mee in je beslissing. Een paar jaar S/O zet je toch een stapje terug op de ladder, (weet niet hoe oud je bent), maar je kan beter een command bij Gemini hebben dan F/O by CX. DEC's zijn straks overal nodig. En CX is ook niet heaven on earth.

Succes allen

Cheers
Art
 
www.bookworm.com.au was mijn leverancier. Op hun website op de openingspagina staat het boek vermeld. Klik je het nu aan, dan staat er echter niets meer vermeld. Ene bob van die website kan misschien vragen beantwoorden hierover.

(Anders moet ik hem maar eens onder de scanner leggen en geld gaan verdienen)

Kostte mij toen 70 Aus$
 
Jo Kebab,

Zou je het ISBN nr even kunnen posten, misschien dat het dan te regelen valt.

Wel grappig is dat precies hetzelfde topic op Pprune ook gaande is.

Het gerucht is dat het boek niet meer gemaakt wordt :(

Dus, Kebab, ik denk dat je wellicht een winstgevend handeltje kan beginnen......
 
Dat is nu juist het probleem, het heeft geen ISBN nummer.

Dus ook geen copyright toch , hmmmmm, early retirement, here I come.

Ik zal eens kijken wat ik kan doen want het is wel een pak papier van een goede 2cm dik, dus niet effe snel te scannen.
 
offtopic:
Anders laat je het boek ontbinden en even naar een speciale scanshop brengen. Kost je wel wat, maar heb je het bewerkbaar in PDF format en kan je leuk wat mee verdienen ;)
 
Zou ook wel een kopietje willen Kebab, met collega-korting natuurlijk;)
Een CX sollicitatie is nog lichtjaren van me verwijderd, maar het kan nooit kwaad om de kennis van de algemene "vlieg wetenschappen" een beetje op te poetsen.
 
Hohohohoho,

voordat een ieder een bestelling plaatst, laat me eerst uitvinden hoe en wat en OF ik dit papier kan transformeren tot nulletjes en eentjes. (Zonder dat ik de komende weken achter de scanner zit) Als ik hier een oplossing voor heb (momenteel aan het klooien met Adobe Pro trial versie) dan zal ik wel een apart topic beginnen.

@ Seppe, ook altijd handig voor een upgrade intern. Volgende cursus captains krijgt vast en zeker hier vragen uit :p: :p:
 
He arthorizon.. Ik keek meer naar de flight attendents dan de piloten, het hadden er 10 kunnen zijn.
Bij mijn maatschappij op de DC-10 proberen ze erg hard om uit te bereiden. Nu 8 DC-10-30F's en 4 MD-11's. Ze probeerden vorig jaar al om 4 extra MD-11's te kopen maar FedEx en UPS kaapten ze voor onze neus weg met hun unlimited checkbook. Ik vlieg deze week met een check airman die na een company managment meeting met het nieuws kwam dat we in vergevorderde contract onderhandelingen zitten met Boeing voor 5 goednieuwe 777's met een optie voor 5 meer!!!! Senoriteit wise zou ik bij 3 of 4 nieuwe kisten al een left seat kunnen houden maar ik denk dat de maatschappij wel een paar jaar right seat wil zien voordat je upgrade op een widebody. We'll see. Stabiliteit is natuurlijk veel beter bij Cathay. En wie zal er een direct entry captain nodig hebben op een DC-10?? Misschien as ik overstap op de MD-11...
 
Thanks Kebab, maar ook dat is nog de ver van m'n bed show. Zit pas krap een jaar bij het bedrijf! en pas sinds heel kort een total time van vier cijfers;) Nou moet ik wel zeggen dat met de geplande upgrades en de twee heren die net klaar zijn er toch aardig wat geschoven gaat worden in RTM!
 
Hey Longdart,

Als je naar het interview gaat, zou je er dan verslag over willen doen hier (net als op Pprune). Zit zelf ook te wachten op een uitnodiging (hoop alleen niet 4 jaar te moeten wachten).

Cpt ABC boek;

Als iemand er vanaf wil dan neem ik het graag over.
'Flying the big jets' van Davies is gewoon te koop bij de Pilot Shop, erg informatief en goed trouwens (ook als je niet gaat solliciteren)

Succes
 
Terug
Bovenaan