CAE Maastricht dicht

De NATIONALE Luchtvaartschool is eigendom van CAE en zal dus uiteindelijk ook verhuizen naar Hoofddorp, echter net als dat het enige jaren heeft geduurd alvorens de gehele praktijk naar Portugal verplaatst kon worden, zal het ook wel even duren alvorens de theorie verplaatst kan worden...
 
Ik heb er nog niks van gehoord. Zelf ben ik alweer een half jaar ex-NLS'er. Toen ik de MCC deed was er nog volop bedrijvigheid bij CAE Maastricht. Nu is de hele zaak hier in ieder geval opgedoekt. Ik neem aan dat de MCC voor de NLS'ers gewoon blijft waar die was, nl. in Brussel. Ook is er tegenwoordig de mogelijkheid om te kiezen voor MCC A320 in Madrid, maar dat wisten jullie natuurlijk al lang;)
 
CAE blijft wel flink uitbreiden...

Ondanks dat de BeNeLux is gekort op faciliteiten (maar niet op FFS's), nu Maastricht is herverdeeld over Brussel en Amsterdam, groeit CAE flink door.

Zo wordt in Madrid een nieuw complex gebouwd. Naast de bestaande 2 complexen, CAE (Alcala) en CAE-Iberia (Barajas), wordt in Barajas (het vliegveld) tegenover het bestaande complex een nieuw gebouw neergezet.

Hetgeen hard nodig zal zijn de komende jaren. Zo rolt er bij Airbus ondertussen gemiddeld per dag meer dan 1 A320-family kist van de band af.
Airbus rekend met een gemiddelde van 1 FFS op 30 vliegtuigen. Dus dit jaar moeten er wereldwijd toch weer minimaal 30 FFS's bijkomen!
 
Cow On The Rwy zei:
Ook is er tegenwoordig de mogelijkheid om te kiezen voor MCC A320 in Madrid, maar dat wisten jullie natuurlijk al lang;)

...om dan, niet via de NLS wachtlijstvolgorde, eerder
opgeroepen te worden voor Easyjet zeker?!...
 
Terug
Bovenaan