Burka aan boord?

Reach, nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar jouw dagelijkse operatie.
Weiger je ook moeders met babies, oma's en opa's? Die zijn ook niet zo snel te evacueren. Weiger je ook orthodoxe Joden? Die kunnen, jouw logica volgend, ook knap lastig zijn!

@49015

Zoals ik al eerder zei (lees gepost)ik weiger geen mensen met een burka en zal dat zonder reden ook niet doen. Ik neem aan dat je dat gemist hebt kan de beste gebeuren. De enigste groep mensen die ik weiger aan boord te laten komen en waar ik niet voor wacht is de groep die vermist raakt in de tax free area. Het spijt me maar op dat gebied ben ik een (censuur).

Een persoon met een visuele, audio, lichamelijke handicap kan je niet naast een emergency exit zetten. Ik neem aan dat in jou operatie net zoals in de mijne er speciale regels zijn met betrekking zijn tot het alleen reizende gehandicapte passagiers die in geval van nood een probleem hebben. voorbeeld: een blinde zal tijdens een evacuatie begeleid moeten worden. Iemand met een handicap moet gedragen worden tijdens een evacuatie etc etc

Het feit dat dit soort gewaden ook de voeten bedenken en dus de kans op struikelen vergroot blijf ik er bij dat dit niet het meest handige kledingstuk is om te dragen tijdens een vliegreis. Maar iemand enkel en alleen weigeren om het dragen van traditionele kleding is nog niet in me op gekomen.

Tsja, misschien had je advocaat moeten worden reach. Je schrijft: ALS ik een persoon die een burka of soortgelijke kledingstukken draagt zou weigeren is dat om (persoonlijke) veiligheidsredenen. Met dit gegeven discussieer ik dus verder.

Enfin, de helft van de mensen aan boord draagt kleding die niet bevorderlijk is voor evacuatie. Naaldhakken, slippers, blote voeten, zonnebrillen. In dat opzicht maak ik me dus absoluut niet zo druk over een burka.

Elke airline heeft natuurlijk SOP's betreffende wie bij nooduitgangen zit. Een burka zou ik niet direkt bij een nooduitgang plaatsen om de simpele reden dat je niet kunt zien of de persoon in kwestie fit genoeg is om de nooduitgang (overwing bijvoorbeeld) te bedienen.
 
Och, de kans is groter dat een volgende aanslag jegens het westen komt van een moslim extremist als van een 50 jarige blanke Hollandse moeder. Niks met racisme te maken. Om die reden alles wat moslim is weigeren? nee tuurlijk niet. Als ze door de beveilling heen komen zijn ze welkom aan boord.

Tjsa, het is ook maar net wat je gewend bent. Vlieg je bij Etihad of Emirates etc etc heb je ze de hele tijd aan boord.

Vlieg je bij een Westerse maatschappij kan het me voostellen (daar je niet 'beter' / meer gewend bent) dat je wat raar gaat kijken als je een groep moslims ziet bidden aan boord.

Daar tegenover staat de kans groter is op een aanslag bij een Westerse maatschappij als bij Emirates/Eithad.

Security is voor de rest een joke. Triest maar waar. Gelukkig hebben ze in de VS inmiddels door dat het weinig zin heeft piloten shit te geven, en mogen we weer gewoon met ons flesje water en gel aan boord.

FD
 
I would encourage everyone to spend at least one year living in a totally different culture at some point in their lives - the earlier the better.

By different culture I don't mean N America or another EU country - I mean some place more than 5 hours flying time from EHAM.

Here's a little secret:-

People are People

Once you look beyond skin colour/clothing/religion/politics you will find we all share similar hopes and dreams.

It's unfortunate that so many peoples' world view comes from CNN or FOX News.
 
I would encourage everyone to spend at least one year living in a totally different culture at some point in their lives - the earlier the better.

By different culture I don't mean N America or another EU country - I mean some place more than 5 hours flying time from EHAM.

Here's a little secret:-

People are People

Once you look beyond skin colour/clothing/religion/politics you will find we all share similar hopes and dreams.

It's unfortunate that so many peoples' world view comes from CNN or FOX News.

Inderdaad. Als iemand die de helft van z'n leven in het Midden-Oosten heeft gewoond, kan ik dit volledig beamen. Inshallah.
 
Jack D, op de huidige generatie airliners zijn engine failures redelijk zeldzaam. Oorzaken zijn over het algemeen grote vogels, een gloednieuw type motor of een oudere motor gepaard met ondermaats onderhoud. De kans dat je een engine failure krijgt is tegenwoordig al enorm klein (zo klein dat je we tegenwoordig al meer dan 180 minuten ETOPS kennen), dat dat precies op V1 gebeurt is nog VEEL kleiner.

Daarnaast zal het je opgevallen zijn dat agressie aan boord sterk toeneemt en dat we steeds meer verknipte lui in onze samenleving hebben. Dat kan dus ook een overspannen huisvader zijn die knapt, z'n moeder vermoordt en vervolgens met haar huid als een soort jas over straat gaat. Pogingen tot het krijgen van toegang tot de cockpit door niet-geauthoriseerde personen komt zelfs na 9/11 nog veel vaker voor dan de meesten denken.

Je suggestie om dan maar een martial arts class te doen vind ik zo gek nog niet, komt ook nog eens van pas als de dames midden in de nacht over een verlaten parkeerplaats lopen.

M'n punt was alleen dat ik het idee heb dat er bij veel airlines nauwelijks of geen aandacht aan wordt besteed, los van een cockpit-entry procedure. En dat zorgt automatisch voor een gevoel van onverschilligheid en onderschatting bij velen. "Als ze het willen, lukt het ze toch wel." Da's hetzelfde als "als vandaag de dag is dat we crashen, dan doen we daar toch niks aan." Zo'n houding, daar kan ik dus niks mee.
 
Terug
Bovenaan