Brightline flight bag

Dankern Hoogeveen of Dankern Stadskanaal (ik vergeet altijd welke) is een oversteek die je zonder vluchtplan mag maken. Vroeger bestand die regeling ook voor Stadtlohn - Teuge, maar voor die laatste twee is die regeling een jaar of twee, drie geleden vervallen.

Ow grappig, wist ik niet. Staat dat ergens in de AIP?
 
Tas is binnen en hij is erg gaaf en ook erg handig! Een aanrader voor diegene die nog een tas zoekt. Bedankt voor alle reacties.

Immortal
 
Ik heb vanmiddag de tas van sporty`s in handen gehad.
zag er prima uit voor de prijs van 50USD!!! dit was dan de VFR bag.
moet nog even een keuze maken tussen de VFR en IFR bag en dan gaan we deze bestellen!!
:rt:

@ immortal, see you and your flight-bag at EHLE :D
 
Goed, zaterdag maar even naar EHLE getuft... Heen ging best aardig, maar terug was ik zo dom om te luisteren naar het advies van rijkswaterstaat... Richting DenHaag? Rijd dan maar langs Amsterdam, dat is veeeeel sneller... Nou, niet echt dus... Heen was ik binnen het uur in Lelystad. Terug over Amsterdam heb ik er zowat 2 uur over gedaan. Als ik de file tussen de Meern en Nieuwerbrug (i.e. bij Woerden) had gepakt was ik echt wel sneller geweest.

Goed, alle zooi gelijk in die tas gepropt. Hmm, nu heb ik een nieuw probleem. Ik heb te veel vakjes over... Nu ja, die raken ook nog wel een keer gevuld. Ik weet ook niet of ik helemaal blij ben met de indeling die ik nu gemaakt heb, waarschijnlijk ga ik daar toch nog wel weer aan sleutelen.
Maar voorlopig vind ik die tas echt megahandig. Gewoon alles bij de hand wat ik bij de hand nodig zou kunnen hebben. Ideaal dus.

Of die tas straks ook echt in de cockpit staat? Vast niet, maar alleen al dat ik als ik naar het vliegveld ga, maar 1 tas hoef te grijpen. Dat als ik daar ben, dat ik maar 1 tas mee hoef te slepen naar die kist. Ideaal gewoon.
 
Ik heb de Brightline zaterdag ook aangeschaft bij TPS. Qua vakjes inderdaad geen gebrek, reuze handig! Vanavond maar eens inrichten en morgen aan een praktijktest met 4G onderwerpen :rt:

Eerste indruk is dus heel positief!
 
Bedankt voor het starten van het topic Immortal (Mr. Katana). Heb hem nu een paar dagen in gebruik, hij is fantastisch! Geen losse spullen meer door een grote tas. Ik moet nog even onthouden achter welk kleurtje wat zit, maar dat begint al te komen. De Pilot Shop zal wel blij zijn met je :)
 
Als ik dit topic zo zie, zijn er inderdaad wel een paar mensen die die tas gehaald hebben op advies/vraag van wat er hier staat.... Je had een provisie af moeten spreken. :rt:
 
Ik heb de Brightline tas vorig jaar gehaald vlak na het beginnen van m'n opleiding en er zijn er al een paar meer verschenen nadat ik wat functionaliteit had laten zien :D. Een goed product hoef je geen reclame voor te maken, dat vind z'n weg via via wel :).

Echt ideaal formaat. 's Avonds klaar zetten met headset, HV jacket, zaklamp/multitool en alle verplichte papieren aan de voorkant, boeken en een verzameling kaarten in het achterste gedeelte en als je gaat vliegen één rits losmaken en klaar is <vul hier je naam in> :).
 
Haha, ik was dinsdag nog even in de TPS en vroeg even tussen neus en lippen door of die Brightlinebag nu harder loopt dan normaal. Dat was dus zo! Even uitgelegd hoe het zat en toen zei Peter ook dat hij het al eerder had begrepen van LNRalph (Mr. Schweizer-300).

Ik kreeg geen korting trouwens...
 
Oke, om Peter ongelukkig te maken heb ik dan nog wel even een andere tip. Als je een multitool (of volgens het brightline filmpje een leatherman) zoekt, zou ik niet naar de PilotShop gaan, maar even naar de ANWB winkel hobbelen.
Niet leden betalen 25 euro, leden betalen 20 euro voor een zeer complete en robuste multitool.

groot.png

Let op: Het uitsteeksel naast het mes... Geen idee wat je daar mee aan moet, tot je dus de rest van de verpakking doorzoekt en ook nog een bitset tegenkomt. Op dat vierkante ding kan je dus een inbus geval zetten, waar je die schroefbitjes in kan zetten.
Meegeleverde bitjes: 3 maal kruiskop, 3 maal plan en 3 maal torq (?)

Je krijgt er ook nog een mini multitool bij. (Volgens sommige van jullie vast geschikter voor die mini vliegtuigjes die ik vlieg :dozey:)
De grote versie, past met de bitset, maar zonder zijn verpakking, keurig in het multitoolvakje van de brightline.

Ach, aan de andere kant, ik denk dat Peter niet helemaal ongelukkig is geworden, aangezien ik gelijk wel een fueltester en een kaar van zuid-oost frankrijk mee heb genomen.

:offtopic:Saint crepin is niet makkelijk te bereiken vanuit het noorden. Een beetje veel R gebieden... Met als aanduiding Tir de champ de .... Daar mag ik vast niet zomaar doorheen vliegen :( :offtopic:
 
Bedankt voor het starten van het topic Immortal (Mr. Katana). Heb hem nu een paar dagen in gebruik, hij is fantastisch! Geen losse spullen meer door een grote tas. Ik moet nog even onthouden achter welk kleurtje wat zit, maar dat begint al te komen. De Pilot Shop zal wel blij zijn met je :)

Hoe neem je die mee in de heli? Of daar een andere voor?
 
Ik denk dat het voor Heli al net is als voor vliegtuigen... In de ene heb je wat meer plek dan in de andere.
Voor mij is die tas in eerste instantie ook de tas die ik meesleur uit huis, omdat alles er in zit. Op het vliegveld gaat de tas terug in de auto als ik voorbereid ben op een vluchtje rond de kerktoren. Als ik een overland ga maken, dan gaat die in het bagagecompartiment.

Kortom tijdens het vliegen ligt de tas bij mij NIET onder handbereik.
 
Ik denk dat het voor Heli al net is als voor vliegtuigen... In de ene heb je wat meer plek dan in de andere.
Voor mij is die tas in eerste instantie ook de tas die ik meesleur uit huis, omdat alles er in zit. Op het vliegveld gaat de tas terug in de auto als ik voorbereid ben op een vluchtje rond de kerktoren. Als ik een overland ga maken, dan gaat die in het bagagecompartiment.

Kortom tijdens het vliegen ligt de tas bij mij NIET onder handbereik.

Ik zag de video pas later, en zag toen dat hij ook in 2 delen kan. Dan is het kleine gedeelte wel te doen. Ik heb alleen net een nieuwe tas, van ASA, alleen niet top tevreden over. Deze tas even in m'n achterhoofd houden voor de eerst volgende verjaardag :-)
 
Terug
Bovenaan