JO,
Interessante keuze die je moet maken!
Het moet voor een toko in de woestijn zijn, qatar? etihad?
Ik zou mijn keuze af laten hangen van andere dingen en niet alleen de cockpit details.
- lifestyle
- bestemmingen
- carriere
- is dit je laatste maatschappij of wil je verder.
lifestyle, ik vlieg liever veel en lang ( saai) in een periode, je maakt je uren en bent dus meer vrij per maand, aan de andere kant, misschien doe jij liever meerdere sectoren per dag.
meerdere vrije periodes achter elkaar is ook belangrijk als je veel tijdzones vliegt, heb je meer tijd om terug te komen naar huis voor familiebezoek
GA je voor het geld, zoek dan het type met de meeste overuren
bestemmingen
ik vlieg tien x liever naar europa en verre oosten dan naar bv karachi, dakha, delhi, mumbai na 10 jaar naar dat soort bestemmingen heb ik het gehad, hoort bij het vak maar ik knal er liever met .86 overheen.
happiness is a dry fart at V1!!!
Als de 777 bv AMS aanvliegt en je hebt een overnight an je kan naar je familie zou ik de 777 nemen. of andersom als de A330 europa doet zou ik dat doen
Ook bv houd je van surfen of skien, zou je kunnen kijken welk type het meest naar dit soort bestemmingen vliegt.
Carriere
Hoelang doe je erover om te upgraden als dat belangrijk is.
Kan je evt later nog wisselen van type
Laatste mij of niet,
Als het je laatste maatschappij is waar je denkt tot je 65 te zitten maakt het in principe niet uit welk type je kiest.
Maar moet je nog een keer een stap maken, dan zou ik in jou geval Airbus kiezen omdat je dan Boeing en Airbus ervaring hebt
Bovenstaande dingen zou ik meenemen in mijn beslissing en
persoonlijk heb ik 2500 uur ervaring met de A330 en vond het een werelds machine. nooit aan de gate blijven staan. het werkt gewoon. nadeel voor mij was dat je alleen programeert en het ding gaat gewoon. toen vond ik sturen nog leuk.
Ik zeg altijd over de 330 dat het een pensioenbak is, kort door de bocht ff typen en uren hangen
Ik heb weinig ervaring met de 777, heb wel 2x in de sim gespeelt, en was ook van die machine onder de indruk. de FMS van de 777 vind ik logischer, maar dat komt denk ik omdat ik op dat moment zelf al de -400 vloog.
Omdat je 757/767 ervarin hebt zal de 777 instinctief aanvoelen. De A330 heeft een andere phylosofie/termen zoals managed/ open/push pull etc.
Maar alles went.
succes