Boeing 737NG typerating examenvragen, iemand?

. de Meester: Natuurlijk lees ik FCOM en leer ik de systemen, maar dan mag ik toch nog wel vragen stellen hier als ik ergens over twijfel?

Absoluut en dat wil ik ook niet ontmoedigen. Persoonlijk zou ik dat niet doen op een publiek forum. De antwoorden die je hier krijgt zijn vaak niet correct dus de waarde is 0. Zelfs de "Smart Cockpit -"website is niet altijd correct v.w.b de specifieke 737 die 'jouw' maatschappij gebruikt.

Succes met je opleiding.
 
The thrust reverser may be deployed:
A) Inflight when the thrust lever is at idle
B) When either radio altimeter is sensing less than 10 feet altitude
C) When the air/ground safety sensor is in the ground mode
D) All of the above

A) Fout, de thrust reverser kun je niet selecteren inflight boven 10 ft RA.
B) Correct zie FCOM.
C) Fout, dit is niet afhankelijk van de air/ground logic maar de Rad Alt.
D) A & C zijn fout dus D is fout.

Het correcte antwoord op deze vraag is B
 
Zo zie je maar ,Iedereen heeft zijn eigen antwoord(en)

Hoe heet dat als je boven de baan bent, onder 10vt maar niet op de grond ??
volgens mij nog steeds flight, maar goed, en waarom is C fout.
want het is nl OF onder 10vt OF als de ground air logic in ground staat.

Probeer maar eens in sim bij ground solenoid failure, dan kan je het gewoon op 1000vt nog doen. Staat overigens ook in die checklist, Reversers MAY Deploy...
 
Nou a.s zondag is het dan zover.....mijn theorie examen voor de typerating.

Heb heel de FCOM gecovered en ben er zo goed als klaar voor!

Voor degene die al het theorie examen hebben gedaan, voor welke onderwerpen kan je de meeste vragen verwachten?

Ikzelf denk hydraulics, electrical system, air systems en fuel systems.....correct me if I'm wrong ;)
 
Terug
Bovenaan