Boeing 737NG typerating examenvragen, iemand?

sanderrr83

New member
Hey collega's!

Op de 1 of andere manier kon ik dit niet posten in het forumgedeelte beroepsvliegers, dus dan maar via hier.....

Ik ben deze week begonnen met mijn Boeing 737NG typerating.
Deze week met de CBT bezig geweest en 1 sessie APT (Fixed base B737 simulator)

Alleen ik vraag mij of er ergens een website of programma is waar je de examenvragen kan oefenen voor het theoriegedeelte, zoals dat bijv. bij ATPL kon (Bristol Groundschool)

Thanks voor de hulp!!!

Groeten,
Sander
 
Check anders hier even.
Dit zijn net als op Smart Cockpit vergelijkbare vragen als op het examen.
Één op één overeenkomen doen ze natuurlijk nooit. Elke opleider van de 737 TQ kan zijn eigen vragenlijst samenstellen.
Als je echter alle vragen op Smart Cockpit en de Technical site foutloos kan beantwoorden dan ben je al een heel end.

Succes!
 
Op smartcockpit krijg ik elke keer dat ik de vraag fout heb voor deze vraag, alleen smartcockpit geeft niet aan welke goed moet zijn.

Heeft iemand van jullie een idee wat hier het juiste antwoord moet zijn? Thanks!


The thrust reverser may be deployed:
A) Inflight when the thrust lever is at idle
B) When either radio altimeter is sensing less than 10 feet altitude
C) When the air/ground safety sensor is in the ground mode
D) All of the above
 
Ben geen 737-vlieger, maar antwoord C lijkt mij het goede antwoord. Dacht bij mijn MCC op de 737 geleerd te hebben dat de reversers alleen gedeployed kunnen worden als de 'air/ground safety sensor" (squat switch?) in de ground mode is..

Een 737 vlieger die dit kan bevestigen?

Grtz Bobermo
 
D is goede antwoord

Thrust lever moet in idle staan ,is anders mechanisch geblocked
radio alt moet minder dan 10 voet zijn, dus voor optie 1 geldt dus dat het ook inflight kan zijn (alleen onder de 10 vt)
en c is ook goed, want als je in ground mode zit werkt het altijd

Dus D
 
D is goede antwoord

Thrust lever moet in idle staan ,is anders mechanisch geblocked
radio alt moet minder dan 10 voet zijn, dus voor optie 1 geldt dus dat het ook inflight kan zijn (alleen onder de 10 vt)
en c is ook goed, want als je in ground mode zit werkt het altijd

Dus D

Oftewel: De vraagstelling "The thrust reverser may be deployed" is fout.

Had moeten zijn: "Which conditions have to be fulfilled to be able to deploy the TR".
 
Thrust lever moet in idle staan ,is anders mechanisch geblocked

Dus D

Sorry, maar ik ben het niet met je eens.
Ik denk dat het goeie antwoord B moet zijn.

In FCOM I Limitations staat duidelijk dat het niet is toegestaan om de revesers in flight te activeren.
A (Inflight when the thrust lever is at idle) is dan dus fout. Hierdoor is D ook fout.

Volgens FCOM II hoofstuk 7 engines, paragraaf Thrust Reverser kan reverse geselecteerd worden als één van de twee radio altimerters minder dan 10 voet aangeeft óf als de ground/air safety switch in de ground mode is. Daarnaast moeten de thrust levers in idle staan om een mechanisch lock te ontsluiten.

The thrust reverser may be deployed:
antwoord B; When either radio altimeter is sensing less than 10 feet altitude
 
Eerst gedwongen wat juiste hokjes aankrassen en daarna gaan we pas echt de kist leren.

Ja, mee eens... tot op zekere hoogte. Theorie examen is een noodzakelijk kwaad. 't Doel van die examens is om je te dwingen een FCOM open te slaan. Uit professioneel oogpunt gezie is 't tenenkrommend om op een openbaar forum antwoorden te vragen. Joh, ik hoef niet eens een brevet te hebben om een 747 te sturen... ik kijk gewoon wat de man naast me doet... aldoende leert men... die mentaliteit? Succes ermee!
 
Sorry, maar ik ben het niet met je eens.
Ik denk dat het goeie antwoord B moet zijn.

In FCOM I Limitations staat duidelijk dat het niet is toegestaan om de revesers in flight te activeren.
A (Inflight when the thrust lever is at idle) is dan dus fout. Hierdoor is D ook fout.

Volgens FCOM II hoofstuk 7 engines, paragraaf Thrust Reverser kan reverse geselecteerd worden als één van de twee radio altimerters minder dan 10 voet aangeeft óf als de ground/air safety switch in de ground mode is. Daarnaast moeten de thrust levers in idle staan om een mechanisch lock te ontsluiten.

The thrust reverser may be deployed:
antwoord B; When either radio altimeter is sensing less than 10 feet altitude

B is zeker 100% fout


Het antwoord is echt D. Maar inderdaad de vraagstelling had iets duidelijker moeten zijn. May kan overigens ook staan voor KAN en dus niet MAG

En dan staat er wanneer KAN de thrust reverser ...., dat lijkt mij duidelijk de insteek van deze vraag dus D.

En als je twijfelt bij dit soort vragen, In dit geval zijn B en C zeker goed, A is twijfelachtig maar ze doelen op in de lucht onder 10 vt.
Maar als je weet dat zoals hier B en C goed zijn ,dan moet het antwoord D worden, want anders heb je 2 goede en dat kan dus niet. Zo kan je met goed de antwoorden te kijken veel goed antwoorden, zelfs als je het niet helemaal weet.

En dus is de tip van De Meester (werkt vast (ook) bij HV) eigenlijk de beste. Gewoon goed weten hoe het werkt en zeker niet alleen de antwoorden leren, dan val je vroeger of later door de mand
 
@ Iedereen: Heel erg bedankt voor de antwoorden!

@ de Meester: Natuurlijk lees ik FCOM en leer ik de systemen, maar dan mag ik toch nog wel vragen stellen hier als ik ergens over twijfel?
 
Terug
Bovenaan