G
Guest
Guest
Alien zei:Leuk dat er tegenwoordig altijd wel iemand is die de thread kan verpesten door dit onderwerp aan te snijden....
Mensen, waar komt al die frustratie toch vandaan?...
volgens mij is hij jaloers...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alien zei:Leuk dat er tegenwoordig altijd wel iemand is die de thread kan verpesten door dit onderwerp aan te snijden....
Mensen, waar komt al die frustratie toch vandaan?...
Ooit had Captain Kangaroo van de Luchtvaart Hobby Shop 5 vette gouden strepen.Was 5 strepen niet Hoofd Vliegdienst bij de KLM vroeger? ben daar bijna van overtuigd.
jaap stobbe zei:Heeft iemand dit al ge-googled?Of " ge-wikipedia-d"?Daar niks op te vinden?
Weet wel waar de enkele of dubbele wing vandaan komt , maar die porno-balken...
En bij (C)LH krijg je als FO in training ook gewoon 3 strepen en wel meteen na je type, dus ongeacht dienstjaren.
En persoonlijk: al mot ik met pimpelpaarse strepen , gecompleteerd met witte balletjes , een bruine ster en 3 gele smilies lopen...Als de paycheck maar op tijd is:grijns:
Bij KLC hebben de CA's geen strepen, de mannen dragen (soms) wel een zwart epaulet (zonder de strepen dus)Marcoinho zei:Géén streep, FA in training?
Boss du Manche zei:Was 5 strepen niet Hoofd Vliegdienst bij de KLM vroeger? ben daar bijna van overtuigd.
bajesklantOkki zei:
Wat zou hij dan wel niet zijn met zoveel strepen?
Overload zei:Prominente KLM vliegers kregen vroeger soms de eretitel 'commodore'. Ze kregen dan een gouden ster boven de vierde streep. (Bijvoorbeeld Parmentier en Viruly)
Overload zei:Neem toch aan dat iedereen op dit board wel een aantal boeken van Viruly in de kast heeft liggen en namen als Parmentier, Mol, van Dijk, Smirnoff, Fuchs, Plesman, Scholte, Veenendaal, Hongdong en Frijns kent. Anders verdien je het niet een brevet te hebben. Zelfs sommigen van mijn buitenlandse collegae kennen een aantal van die namen.
Je kreeg die titel als je je op een bepaalde manier extra verdienstelijk had gemaakt voor de KLM. Bijvoorbeeld als chef vlieger of door boeken te schrijven etc.
Moll en van Messel waren bijvoorbeeld ook commodore en ik geloof van Dijk en Smirnoff ook, maar dat kan ik me even niet herineren. De KLM-ers hier weten het ongetwijfeld.