Besloten maken forum

  • Onderwerp starter Onderwerp starter qzqsd
  • Startdatum Startdatum
Ik moet zeggen dat ik het (als nieuwkomer zijnde) toch het meeste kan vinden in de reply van Art.

Tuurlijk zul je altijd een beetje geneuzel tussendoor hebben... ik heb de afgelopen jaren al bij zoveel fora een vinger in de pap gehad kwa beheer, en ja, dat geneuzel kom je echt overal tegen. En ja, ik begrijp dat met een forum kwa luchtvaart dat zelfs nog wel iets gevoeliger kan liggen. Feit blijft dat er ook mensen zoals ondergetekende zijn, die geen piloot zijn, die geen piloot gaan worden en uberhaupt ook nooit die ambitie zullen hebben, maar wel heel erg geinteresseerd zijn in de materie. Goed voorbeeld ervan is denk ik wel een topic dat ik recentelijk nog geopend heb ;

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=5414

In dit geval staat ie in luchtvaart algemeen. Had mischien ook wel in het subforum 'Beroepspiloten' kunnen staan. Het was per slot van rekening een vraag aan de pro's.

Hoe dan ook, dit subforum staat mijns inziens vol met erg veel interessante materie die ik maar wat graag lees (als het lezen dus behouden zou kunnen blijven ben ik al blij. Als ik echter een topic lees en het vragen in me oproept, zou ik dus in het 'luchtvaart algemeen' subforum weer een nieuw topic met dezelfde vragen moeten openen, omdat ik niet kan reageren in het originele topic).

RTO heeft gelijk als ie zegt dat dit subforum voornamelijk is voor vragen met een 'vliegtechnisch karakter', maar ik denk dat het door mij aangehaalde topic zojuist ook zeker wel onder die categorie valt. En ja, ik ben niets meer dan een flightsimmer, maar wel eentje die zijn hobby erg serieus neemt. En mischien is die laatste opmerking er eentje waardoor de gemiddelde persoon hier mij minder serieus zal nemen, maar dat zij dan maar zo. Ik wilde in ieder geval even mijn mening kwijt :)
 
Zou het enorm spijtig vinden moest ik dit niet meer kunnen lezen...
Alhoewel dat van korte duur zal zijn :)

Neen serieus, zou echt spijtig zijn.
Hier valt waardevolle info te vinden.
 
@ aeolus

veel dingen in beroepspiloten zijn vragen van beroeps aan beroeps, als jij je ergens voor interesseert zou je dat idd toch gewoon in luchtvaart algemeen ofzo kunnen vragen?
De laatste tijd staan er veel post tussen die de topics vervuilen, en dat was in de tijd dat het nog besloten was veel minder!
Iedereen die een vraag aan beroepspiloten heeft kan ze ja vragen, maar dan in een ander sub forum.

zoals gezegd: beroepspiloten is eigenlijk bedoeld voor vragen van de beroeps aan de beroeps.
 
Heerlijk die tweestrijd: De meeste beroepspiloten zoals hierboven te lezen valt hebben er geen bezwaar tegen om het Beroepspiloten forum weer dicht te gooien, al dan niet helemaal. En de wannabee's of andere geintresseerden die geen brevet/type of iets hebben willen mee kunnen lezen.:grijns:

Persoonlijk kan ik het me wel met IZ zijn mening vinden.
 
Ik als wannabee heb er persoonlijk niets op tegen als het beroepsforum dicht gaat. Ik hoop wel dat de leesfunctie beschikbaar blijft. Mocht er iets in voor komen waar een wannabee op wil inhaken dan kan dit altijd met een citaat in een ander airworkforum. In veel gevallen is dit inhaken toch niet topic-gerelateerd.
 
Diana,

Is het misschien een idee om bepaalde mensen op het forum 'hulpmoderator' te maken, zodat ze eventueel wat onzin weg zouden kunnen halen? Of wil je de regie niet gedeeltelijk uit handen geven?

Groet KL
 
hi,

even kleine reactie hier op. ik lees al een tijdje vaak de topics hier mee (passief, niet altijd actief reageren), en het viel me toch ook op dat er vaak onnozel en lollig gedaan wordt door gebruikers die (volgens hun profiel toch) beroepspiloot zijn.
begrijp me niet verkeerd, dat is best leuk om lezen, maar om dan te zeggen dat het enkel 'wannabees' zijn die het forum 'vervuilen' lijkt me wel wat eenzijdig bekeken.

en idd, in je hele uitleg/discussie gaat het over mensen zonder licentie vs mensen met licentie. wat met ppl'ers ? :)

greetings,
digits
 
Iz zei:
P.S. Het zou best kunnen dat Burlage meeleest op het VNV-forum. Toch is mij de laatste jaren (sinds ik er op let) niet één keer opgevallen dat hij info van het forum heeft gebruikt in een artikel. Sterker nog, keren dat er heftige dingen op het VNV-forum stonden waarbij ik dacht dat het een bijzonder interessant Telegraaf-verhaal zou maken, zijn er ook nooit uitgekomen.

Ik weet wel zeker dat ie meeleest. Hij schrijft er geen complete artikelen over, maar wel informatie, vooral om te kunnen schrijven hoe de vliegers er tegenaan kijken (negatief uiteraard).

On Topic: Wat mij betreft gaat het beroepspiloten forum op slot.
 
Zoals je nu wel ziet in wat andere posts (kl0641) verraden dat soort mensen zichzelf wel uiteindelijk. Besides, als je roept dat je 20.000 uur hebt maar nooit wat nuttigs zegt dan gaan mensen je woord waarschijnlijk ook niet zwaarder wegen.
 
Als het beroeppiloten forum afgesloten zou worden zou ik het toch jammer vinden. Als PPL vlieger volg ik het wel en ik vind het wel makkelijk om eens een vraag aan een prof te kunnen stellen. Trouwens, waar trek je dan de scheidslijn? Is iemand die wel eens luchtfoto`s maakt ook beroeps? Of paravlieger? Sleepvlieger? Ik denk dat Diana gewoon de onzin berichten er tussenuit moet kunnen knippen indien nodig. Dan is het toch ook ok? Veel PPL vliegers zijn trouwens bezig met CPL etc., dus zouden de goeden onder de kwaden lijden.
 
Besloten maken vind ik geen goed idee. Toen hij voorheen besloten was, werd het een behoorlijk doodse bedoening.

Moderaten lijkt me een prima oplossing. Als een onderwerp er niet thuis hoort kan je hem toch verplaatsen naar een andere sectie? En eventuele onzinnige reacties verwijderen.

En voor echt geheime spullen is PM-en prima. Heeft bij mij onlangs nog prima gewerkt over CAO's. Een publieke oproep, de details geheim.
 
Tja. Het blijft lastig.

Ik heb enkele maatregelen genomen en de rust lijkt wedergekeerd. Heb topics verplaatst en veel onzinnige berichten verwijderd. Verder heb ik enkele spammers verwijderd (en zoveel mogelijk van hun berichten) en dat blijkt een stuk te schelen. Ook modereer ik nu alle nieuwe registraties, om te voorkomen dat de spammers onder een andere naam weer terugkeren en beter in de gaten te houden wie registreert. Fantasie- of semi-grappige profielen komen er nu niet meer doorheen, voor zover ik ze kan doorzien.

@Gonna: was het Beroepspiloten in de vorige besloten periode zo doods? Ik weet het echt niet meer.

Als compromis kunnen we een proefperiode inlassen van een paar maanden en dan kijken of de situatie verbeterd is. Ik zal in ieder geval een sticky-topic maken voor dit forum, om de spelregels duidelijk te maken. Dat zal ik ook doen in het Hoe word ik piloot-forum. Al met al worden de teugels aangehaald.
 
Als niet piloot, zou ik het enorm jammer vinden als het topic weer gesloten wordt voor mensen zoals ik. Het is niet zo dat je op elk willekeurig zoveel mensen vanuit het werkgebied kan toe/aanspreken.

Een beter idee in mijn ogen zal eerder een gescheiden forum zijn: 1 deel waar niet-piloten alleen kunnen lezen en 1 deel wat publiekelijk is en waar iedereen zijn vraag mag stellen. Zo behoudt je de mogelijkheden die een open forum bevat en kunnen de 'echte piloten' alsnog rustig onderlingen discussieren.
 
Een beter idee in mijn ogen zal eerder een gescheiden forum zijn: 1 deel waar niet-piloten alleen kunnen lezen en 1 deel wat publiekelijk is en waar iedereen zijn vraag mag stellen. Zo behoudt je de mogelijkheden die een open forum bevat en kunnen de 'echte piloten' alsnog rustig onderlingen discussieren.

Die situatie is er al met het Luchtvaart Algemeen forum. Het is echt niet zo dat Beroepspiloten alleen het Beroepspilotenforum lezen, men leest ook de andere forums. Anders zou het wel erg stil zijn op dit board. Met andere woorden, heb je een vraag als niet-vlieger, plaats die dan in Luchtvaart Algemeen.
 
Alles goed en wel Diana. Maar hoe ga je dan controleren wie wat doet? Als ik zeg dat ik bij een of andere maatschappij vlieg op dat en dat type. Hoe check jij dat dan?

Ik ben het er op zich wel mee eens om het te sluiten. Alhoewel het misschien jammer is voor de PPL vliegers die voor hun hobby bezig zijn met hun CPL (een commercial license dus ook beroeps).

Alle vragen die je hebt kan je inderdaad stellen in Luchtvaart algemeen en Piloten in opleiding. Zo krijgt het beroepspiloten forum misschien wat diepgang
 
Zoals ik al heb gezegd gaan we eerst kijken of het met een strengere moderatie ook lukt.

Over hoe ik eventuele echte vliegers check hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. En mocht ik het forum wel op slot gooien, dan is dat aan mij om te controleren.
 
Terug
Bovenaan