Investigator
New member
Geachte forumbezoekers, piloten en anderzijds beroepsmatig betrokkenen bij de luchtvaart en aanverwanten,
Via deze weg wil ik om uw serieuze hulp vragen bij een journalistiek onderzoek omtrent gebeurtenissen die direct te maken hebben met technische aspecten van de luchtvaart en waarbij professionele expertise inzake deze aspecten van groot belang kunnen zijn in het verdere onderzoek hiernaar.
Het thema waarin ik uw mening en visie zou willen vernemen (en het verzoek om medewerking behelst niet meer dan dat) betreft het gebeuren rondom in New York 11 september 2001.
Er zijn sinds deze aanslagen op het WTC frequente en hardnekkige signalen vanuit personen en organisaties uit de VS maar ook andere landen (veelal op internet te vinden) die er zeer nadrukkelijk op wijzen dat de berichtgeving rondom de feiten van de welbekende aanslagen veel meer vraagtekens dan wenselijke antwoorden opleveren.
Bronnen die hier dieper op in gaan zijn o.a. de documentaire "In Plane Site" van de mensen van The Powerhour en de website Lets Roll 911. Maar ook op deze franse website Hunt the Boeing
Eerste opvallende feit wat o.a. in de documentaire naar voren komt is de aanslag met de Boeing 757 op het Pentagon. Diverse foto's en video-opnames werden gemaakt direct na de aanslag en naar aanleiding van deze beelden wordt (terecht?) ter discussie gesteld of het Pentagon wel of niet door een Boeing is geraakt. Het compleet ontbreken van brokstukken, bagage, slachtoffers, of vleugels of motoren of staartdelen van het vliegtuig liggen hieraan ten grondslag. Ook de beelden van de daadwerkelijke schade aan het Pentagon (qua afmetingen ivm een Boeing 757, brandschade agv +/- 8.600 liter kerosine, schade voor het instorten van het dakdeel) trekken het 'feit' dat een Boeing 757 in het Pentagon is gevlogen, sterk in twijfel.
Pentagon ivm Boeing 757
Schade vlak na instorting dakdeel (geen Boeingresten?)
Schade na Bijlmerramp.
Mijn vraag aan u, beroepsmatig betrokkenen bij de luchtvaart, wat uw bevindingen zijn van deze feiten, beelden en meningen omtrent de informatie die tot ons is gekomen omtrent 11 september?
Ik ben mij ervan bewust dat zowel de documentaire alsook sommige websites een hoog 'conspiracy' gehalte hebben maar aangezien de feiten, zoals deze zich steeds meer aftekenen ook na films als Fahrenheit 911, om meer nader onderzoek vragen zou in dit kader uw (evt. anonieme) medewerking meer dan zeer op prijs worden gesteld. Ook ben ik mij ervan bewust dat dergelijke situaties rondom luchtvaart bij beroepsmatig betrokkenen gevoelig ligt.
Bij voorbaat dank voor de moeite die u eventueel wilt nemen om de documentaire te bekijken (52 min.) en de websites door te lezen (in totaal 1 uur) en voor de reacties hieromtrent.
Met vriendelijke groet,
Investigator
Via deze weg wil ik om uw serieuze hulp vragen bij een journalistiek onderzoek omtrent gebeurtenissen die direct te maken hebben met technische aspecten van de luchtvaart en waarbij professionele expertise inzake deze aspecten van groot belang kunnen zijn in het verdere onderzoek hiernaar.
Het thema waarin ik uw mening en visie zou willen vernemen (en het verzoek om medewerking behelst niet meer dan dat) betreft het gebeuren rondom in New York 11 september 2001.
Er zijn sinds deze aanslagen op het WTC frequente en hardnekkige signalen vanuit personen en organisaties uit de VS maar ook andere landen (veelal op internet te vinden) die er zeer nadrukkelijk op wijzen dat de berichtgeving rondom de feiten van de welbekende aanslagen veel meer vraagtekens dan wenselijke antwoorden opleveren.
Bronnen die hier dieper op in gaan zijn o.a. de documentaire "In Plane Site" van de mensen van The Powerhour en de website Lets Roll 911. Maar ook op deze franse website Hunt the Boeing
Eerste opvallende feit wat o.a. in de documentaire naar voren komt is de aanslag met de Boeing 757 op het Pentagon. Diverse foto's en video-opnames werden gemaakt direct na de aanslag en naar aanleiding van deze beelden wordt (terecht?) ter discussie gesteld of het Pentagon wel of niet door een Boeing is geraakt. Het compleet ontbreken van brokstukken, bagage, slachtoffers, of vleugels of motoren of staartdelen van het vliegtuig liggen hieraan ten grondslag. Ook de beelden van de daadwerkelijke schade aan het Pentagon (qua afmetingen ivm een Boeing 757, brandschade agv +/- 8.600 liter kerosine, schade voor het instorten van het dakdeel) trekken het 'feit' dat een Boeing 757 in het Pentagon is gevlogen, sterk in twijfel.
Pentagon ivm Boeing 757
Schade vlak na instorting dakdeel (geen Boeingresten?)
Schade na Bijlmerramp.
Mijn vraag aan u, beroepsmatig betrokkenen bij de luchtvaart, wat uw bevindingen zijn van deze feiten, beelden en meningen omtrent de informatie die tot ons is gekomen omtrent 11 september?
Ik ben mij ervan bewust dat zowel de documentaire alsook sommige websites een hoog 'conspiracy' gehalte hebben maar aangezien de feiten, zoals deze zich steeds meer aftekenen ook na films als Fahrenheit 911, om meer nader onderzoek vragen zou in dit kader uw (evt. anonieme) medewerking meer dan zeer op prijs worden gesteld. Ook ben ik mij ervan bewust dat dergelijke situaties rondom luchtvaart bij beroepsmatig betrokkenen gevoelig ligt.
Bij voorbaat dank voor de moeite die u eventueel wilt nemen om de documentaire te bekijken (52 min.) en de websites door te lezen (in totaal 1 uur) en voor de reacties hieromtrent.
Met vriendelijke groet,
Investigator
Laatst bewerkt: