Belasting aftrek modulaire fATPL opleiding

VanFan zei:
Ik moest wel aannemelijk maken dat ik van beroep ging veranderen en het niet voor de lol deed.

@VanFan
Hoe heb je dat aannemelijk kunnen maken?
Ben namelijk zelf ook bezig met een PPL en denk er ook over om misschien verder te gaan maar weet dus niet of ik nu al kan gaan proberen de PPL kosten af te trekken. Ben bang dat dat ik dan achteraf alles weer terug kan gaan betalen als ik toch mocht besluiten om niet door te gaan.

Grtz

Rob

www.vliegop.nl
 
Rob,

Ik moest een brief van mijn instructeur meebrengen dat ik bezig was voor een broepsbrevet, dus ik was al bezig met het beroepsbrevet, zolang dat niet duidelijk is kun je PPL-kosten niet aftrekken. Tenminste zoals het bij mij geinterpreteerd werd.
Maar het blijft de belastingdienst.... :1855:

grtz. VanFan
 
RBA,

ik ben gewon begonnen met DL ATPL, dat kan alleen maar voor beroep zijn. Degene die het voor de lol is gaan doen krijgt van mij een kratje bier ;)

Dit zou genoeg moeten zijn voor onze vrienden, maar ik heb NOG STEEDs geen definitieve aanslag.....


Suc6 ermeee!
 
JC,

Dat kratje komt wel op. ;)

16e klasse 1 keuring (FAA en JAA) en als die gunstig is dan dan start ik met de DL ATPL.

In de tussentijd m'n multi engine FAA halen (nee, niet bij NAC met hun I20 gezeur)

Mocht ik toch m'n beroep er van maken dan krijg je er 10 terug van m'n eerste salaris.... :D

S.


p.s. tot dusverre heb ik al m'n opleiding met de fiscus kunnen verrekenen.
 
Hoi SR20,

" p.s. tot dusverre heb ik al m'n opleiding met de fiscus kunnen verrekenen "
Ik ook dus. Je moet het een beetje handig aanpakken.

" ..... dan krijg je er tien terug van mijn eerste salaris ..... "

De hoogte van dat salaris zal je grootste probleem worden, tenzij je een veel lager salaris dan je huidige kan permitteren. Of het vliegen combineren met wat anders.

Ik vind het wel erg leuk van je te horen dat je serieus van plan bent je JAR-FCL fATPL te gaan halen.

Overigens beloof ik ook wat gerste nat als het voor mij zover is dat ik in de rechter stoel mag beginnen. En ik heb goede hoop dat het er dit jaar echt van komt.

Gr
P51D
 
SR20FlyEye,

Goede zaak! oke, nodig me maar uit om een keer mee te vliegen in die mooie Cirrus. Dan neem ik al die 5 kratten uit mijn kelder wel mee (na de vlucht aan beginen he ;))!!

Ga je je ATPL "voor erbij" halen, en wil je bv IR halen en "dan kan ik net zo goed ATPL halen"?
O wacht, ik zie dat je al CPL/IR hebt. Dan heb je toch al bijna ATPL? Krijg je veel vrijstellingen? Ik noem dit ronduit valspelen hahaha

Ik denk idd dat jij er zeer veel in centjes op achteruit gaat, maar daar doen we het niet voor, toch?. Ik verwacht er ook op achteruit te gaan, en ik verdien nu bar weinig en krijg nog minder ;)


p.s. tot dusverre heb ik al m'n opleiding met de fiscus kunnen verrekenen.
-> Hoe lang duurde het iha eerdat je je definitieve aanslag terugkreeg?

Suc6 met je keuring, waar als ik vragen mag?


Groeten,

Jeroen
 
Dat kan nog een feestje gaan worden...

De CPL/IR die ik heb zijn FAA, voor JAA kan ik net zo goed meteen DL ATPL doen. Vrijstellingen voor de theorie: geen

Vrijstellingen voor vliegen; jawel. Wat korting op CPL en IR uren.

Helaas kan ik niet in m'n eigen vliegtuig vliegen, staat niet op de FTO lijst van vliegtuigen (kost weer geld om er op te krijgen) en is N-reg, dus lastig voor IVW/DL. Dus dat wordt weer afzien.....

De ME (ik begreep dat de kortste syllabus 6 uur was) moet ik snel kunnen doen als ik eenmaal m'n FAA ME heb.

Keuring gaat bij KLM arbo service gebeuren.

Belastingaftrek zou ik vooraf goed doorspreken met een accountant. De meeste accountants zijn kritischer dan de belastingdienst, want ze willen geen problemen. Bij moeilijke gevallen overleggen ze nog wel eens vooraf begreep ik.

S.
 
@DT

Natuurlijk vlieg ik wel op m'n eigen toestel, alleen voor de JAA opleiding is het lastig (gemaakt door IVW) vanwege het feit dat het op de lijst van de FTO moet staan.

Dat begrijp ik van de vliegscholen.

Bovendien zou met een examen (net als bij de KLS in de VS) dan de examinator achterin moeten zitten bij het examen, als hij geen FAA license heeft.

S.
 
Terug
Bovenaan