Nightflight
New member
AP/FD mode
AP/FD mode
Uiteraard kun je de TCAS AP/FD mode uitzetten. Hij gaat gewoon de commando's opvolgen die uit de TCAS computer komen. Als dit niet is wat je wil.... dan druk je de automaat eraf, simpel zat.
Persoonlijk vind ik het een prachtige mode; heb er een tijdje geleden een presentatie van gehad en zag er mooi uit. Het blijkt uit studies dat vliegers over het algemeen laat reageren op een TCAS RA en als ze uiteindelijk reageren te véél reageren waardoor ze een grote verticale afwijking krijgen, wat weer kan resulteren in een 2e TCAS RA. De automatische TCAS AP/FD mode reageert onmiddelijk en niet overdreven, waardoor het voor het volk achterin bijna niet te merken is (ook prettig...)
Oh, en het verhaal van die A320 die de bomen in verdween heeft inderdaad te maken met Alpha-Floor, zoals Phoenix_X ook al schreef. Een ander ongeluk met een Airbus, dat WEL te maken had met CB's was de eerste A330 die in Toulouse crashte bij een testvlucht....
Vlieg ze.
AP/FD mode
Uiteraard kun je de TCAS AP/FD mode uitzetten. Hij gaat gewoon de commando's opvolgen die uit de TCAS computer komen. Als dit niet is wat je wil.... dan druk je de automaat eraf, simpel zat.
Persoonlijk vind ik het een prachtige mode; heb er een tijdje geleden een presentatie van gehad en zag er mooi uit. Het blijkt uit studies dat vliegers over het algemeen laat reageren op een TCAS RA en als ze uiteindelijk reageren te véél reageren waardoor ze een grote verticale afwijking krijgen, wat weer kan resulteren in een 2e TCAS RA. De automatische TCAS AP/FD mode reageert onmiddelijk en niet overdreven, waardoor het voor het volk achterin bijna niet te merken is (ook prettig...)
Oh, en het verhaal van die A320 die de bomen in verdween heeft inderdaad te maken met Alpha-Floor, zoals Phoenix_X ook al schreef. Een ander ongeluk met een Airbus, dat WEL te maken had met CB's was de eerste A330 die in Toulouse crashte bij een testvlucht....
Vlieg ze.