ASG jet

Thanx Pontius voor je advies en idd dat programma van hubair ziet er zeker goed uit.

Is het niet zo dat de meeste charterbedrijven juist in september gaan kijken voor nieuwe piloten?Dit is mij vertelt door iemand die bij trans werkt en niet alleeen maar vliegt. Zijn uitspraak was dat airliners van sept tot dec mensen gaan uitnodigen om ze vervolgens in jan feb op te leiden zodat ze klaar zijn voor het komende seizoen?

Hij kan het natuurlijk ook fout hebben maar als dit wel zo is zou het misschien nu juist het goede moment zijn om die training bij hubair te beginnen niet?

Does waar vlieg jij momenteel?

Greetz R
 
he robmeister,

wat does al zei wacht een paar maandjes want bij de meeste maatschappijen zijn de hele grote selectie rondes al geweest.
ik heb ook mn type bij intercockpit gedaan en ben hier zelf erg over te spreken.
de theorie is wat minder want die moet je er doormiddel van zelfstudie maar in zien te stampen.
daarmee bedoel ik dat je geen feedback krijgt van instructeurs en voor de procedures samen met je sim partner in een kartonnen doos wordt geschoven.
maar de instructeurs zijn veelal retired lufhansa piloten en daarom is de sim training van een hoogstaande kwaliteit.
het blijft idd altijd een gok maar als je dan toch een uren programma wilt doen dan kun je die via intercockpit bijv op de a320 gaan doen.
dat lijkt mij persoonlijk een stuk beter dan naar amerika te verkassen voor een uren progamma want qua kosten zal dit elkaar niet zoveel ontlopen.
en na 500 uur op zo'n apparaat ben je gelijk een heel stuk interessanter.
succes met je keuze.
 
Robmeister,

Waar ik op doelde eigenlijk was het volgende. Als je zo'n programma doet eindig je met type en 100 hrs. Dat is feitelijk alsnog niet veel. Als je dan juist voor aanvang van het seizoen klaar bent (en de maatschappijen hebben ad hoc mensen nodig), dan kom je goed in aanmerking. Dan zijn de eisen wat lager omdat ze echt per direct mensen nodig hebben. Somebody correct me if I'm wrong. Net wat Barclay zegt, aannames zijn nu een beetje afgerond.

Tja, wat je 2de vraag betreft...helaas nu nergens. Behalve in me vrije tijd dan af en toe. Ben ook druk op zoek om naar die lucky break om weer aan de bak te komen.

Gr. Does...
 
ASG jet, ooit bij hun info aangevraagd.
Het word weer (ja WEER) gerund door een NL-er, we krijgen zo langzamer hand een slechte naam in de luchtvaart.
Hij hoort echt in hetzelfde rijtje thuis als al die andere oplichters als Bert V.
Bij ASG jet beloven ze je een linkerstoel aan het eind van je programma.
Das mooi.....NOT, je werkt( uh sorry traint) namelijk voor hun op een visum wat geen werk toestaat in de US.
Dus na een jaar zeggen ze; we hadden je graag willen hebben heb je een greencard? Nee da's jammer... NEXT!!!!!
2 jaar geleden was hun quote voor mij $29,000 trouwens.
 
Terug
Bovenaan