ASG jet

robmeister

New member
Hallo daar!

Heb onlangs vernomen dat je in de USA een programma van 1000 uur op een learjet kan volgen bij een bedrijf dat ASG jet heet.

Iemand ervaringen hiermee?

Er staat het een en ander op pprune en er wordt gezegd dat er op dit forum ook iets zou moeten staan maar kan niks vinden.

Aangezien het programma met alle kosten 50000 euro kost zou ik hier wel het 1 en ander over willen weten....

Alvast bedankt,

Robmeister
 
Als je dan toch zoiets wil gaan doen, waarom haal je dan geen typerating airbus 320 of 737 en eventueel wat uren erbij? Ik denk dat je dan uiteindelijk wel bij een goede maatschappij terecht kan komen om je geld uiteindelijk terug te verdienen. Hier linkje, maar dit bedrijf ken je wellicht wel: http://www.eaglejet.net/index.htm
 
Mmm, ik kan de oude links ook niet meer vinden, maar Diana, kun jij niet effe een link plaatsen naar die oude threads over asg en de zeer bekende (beruchte ?) heer V? Thanx.

Cheers!
 
Hahahaha,

Ik hoor het al! Deze meneer is dus al bekend en zijn training ook.

Zoals zovelen ben ik op zoek naar mogelijkheden om mijn kans op een baan te vergroten ook al is dat via betaling.

Eaglejet ken ik al ja, is dit wel een ok bedrijf dan?

Want wat heb je aan een typerating als je geen uren hebt?

Greetz robmeister
 
Is dit niet een bedrijf van die Velinga? Mijden als de pest die gozer. Weet je zeker dat je dit wil doen Robm? De banenmarkt is lang zo slecht nog niet, muv de lage landen.
 
in de usa heb je geen typerating nodig als first officer, dus die krijg je hoogst waarschijnlijk ook niet via deze organisatie.

een betere optie lijkt me om een typerating op een populaire kist te kopen met wat uren. met die 50.000 kom je dan ook redelijk ver.

succes!

m.h.
 
Er is geen snelle oplossing voor dit probleem. Ga taxi rijden en CV'tjes sturen. Als jij goed genoeg bent krijg je echt wel de kans om je te bewijzen. Anders is er altijd Astreus nog.
 
robmeister zei:
Zeg Mae, als het zo slecht nog niet is kun jij me dan vertellen waar ik desnoods tegen betaling een baan kan krijgen?

Niet betalen voor een baan! neem conctact op met active-8 zijn oude baas zoekt misschien naar f/o's in afrika.

Of haal je VO en ga les geven. NIET BETALEN voor een baan. je vader heeft toch ook niet betaal voor zn baan? jij verleend je werkgever een dienst (lees: skill) de werkgever hoort jouw te betalen! niet visa versa. Dacht dat je inmiddels wel genoeg hebt betaald aan je opleiding.

Mocht je trouwens in Amerika een right seat program komen doen, en vervolgens hopen op een baan in de VS moet je er serieus rekening mee houden dat ze je tijden je sollicitatie gesprek heel scheef aan kijken. Omdat je short cut probeerd te doen. In Europa maakt het allemaal wat minder uit, maar hebben ze inmiddels ook door dat een PFT programma niet al teveel waard is.

succes.
FD
 
NIET BETALEN voor een baan. je vader heeft toch ook niet betaal voor zn baan?
Denk nou niet dat je alleen in de luchtvaart moet betalen. Het enige verschil is dat je, buiten de luchtvaart dan, een aantal jaar bij een bedrijf moet blijven. Hoe hoger op de ladder hoe meer een (vervolg) opleiding kost en dan zit je ook al gauw rond de €20.000,- per opleiding! Je moet alleen dan wel in de regel 3 jaar blijven bij die toko want anders mag je terugbetalen.
In de luchtvaart wordt bij een vast contract alles betaald door de maatschappij (bijv. Easy met de type voor de A319), bij een ander bedrijf dan de luchtvaart niet, dan blijf je aan de gang met (om)scholing en dus soms, tegen wil en dank, ben je verplicht bij die zaak te blijven.
Blijft dus een eigen keuze!
 
Dat heet nou een "binding" en daar is niks mis mee. De maatschappij moet ook haar investering veillig kunnen stellen. Als jij besluit weg te gaan binnen 3 jaar, moeten ze er iets voor terug kunnen krijgen. Volkomen terecht mijn inziens.

Edoch, betalen voor een baan, waar een werkgever je voor hoor te betalen is verkeerd!! jij werkt voor een werkgever, ze maken winst dmv jouwn diensten. Daar bovenop hoor je ze niet te betalen!!

Maargoed, I'll rest my case. Ben de enige op deze planeet die er zo overdenkt blijkbaar.. Laat de race naar de bodem maar vrolijk doorgaan!

FD
 
Je bent niet de enige die er zo over denkt hoor FD.
Betalen voor je type...ok.
Een bond (dwz de type wordt voor je betaald en vertrek je eerder dan contract=betalen)......prima
Maar betalen voor vlieguren: absurd.

Bovendien, mischien helpen 1000 uur learjet enigszins bij het vinden van een baan. Maar, hoe lang duurt het voor je deze uren opgebouwd hebt. Vergeet ook niet de kosten voor levensonderhoud tijdens deze periode.
50.000 euro. Absurd
 
Jullie blijven het uitlokken, maar ik doe het niet.
Aaaahhhrrrgggg, wel lastig, maar ik doe het niet.....

Nee, ik ga er niet op in
 
Eagle jet zou ik al helemaal mijden!!

Ik heb overigens vernomen dat Transavia "seizoensvliegers" aan gaat nemen die tegen betaling een 737 typerating krijgen en een aantal uur op de route.......


Dat zou misschien een optie zijn voor je
 
Zeg Hawker rider,

Transavia lijkt me een prima bedrijf om voor te werken en betalen voor de type vind ik ook geen enkel probleem.

Het enige puntje voor mij is dat ik maar 40 uur multiengine heb ipv de 100 waar zij om vragen en ja hoe kom je aan deze uurtjes in europa voor een mooie prijs.

Omdat de uren in amerika door drie gedeeld worden zal ik er nog 180 daar moeten vliegen wat het ook niet goedkoper maakt en dan moeten ze me nog uitnnodigen voor gesprek.

Waar vlieg jij zelf eigenlijk en waar ben je begonnen?

Greets robm
 
Ik had gelezen dat die seizoensvliegers hun opleiding in de us hadden gedaan en daarna hun type bij germania in duitsland. Ik vraag me af of zij ook aan die multi uren eis voldeden. Heb je instructie geven al overwogen? De cursus is niet zo onwijs duur: http://www.aerofanfto.com/home.html
Rto op dit forum had toch ook een type gedaan bij intercockpit. Hij kreeg een baan aangeboden zonder dat hij nog uren erbij hoefde te kopen. Het is natuurlijk wel een enorme gok.
 
Instructeur worden is zeker een optie het is alleen wel een optie van een paar jaar want wil je in nederland een paar vfr uurtjes maken dan ben je wel even bezig denk ik en dan heb ik het nog geeneens over multiengine.....

Greetz
 
Had je dit programma al gezien: http://www.hubair.be/ ?
737 type plus 100hr op type voor 27000 euro, is in samenwerking met astraeus. Just trying to help :)

Ctc atp scheme al geprobeerd? Je kan selectie doen tot je 34ste (On the date of application you must be aged between 19 years and 34 years (within 3 months of your 34th birthday)
 
Laatst bewerkt:
Dat programma van Hubair ziet er goed uit. Redelijke prijs voor TQ en linetraining. Zal nog wel belasting bij komen, of niet? Als je besluit zo'n programma te doen, lijkt het mij handiger dat je dan daar even mee wacht. Als je zorgt dat je voor het zomerseizoen klaar bent met alles dan maak je volgens mij meer kans, dan wanneer je er nu aan begint en tegen eind agustus/ september klaar bent. Dan zal de vraag in mijn ogen toch minder zijn. Als als je in zo'n programma investeert, zal je er ook'direct' erna willen vliegen. Does..zorg ervoor dat je voor aanvang van het seizoen klaar bent, dan vergroot je mijn inziens toch de kans op die lucky break ;)
 
Terug
Bovenaan