salarissen op het moment USA
Northwest airlink Pinnacle captain jaar 5 (CRJ)
een beetje lineholder heeft overigens zo'n 12 dagen vrij per maand.
65.000 per jaar. (85 max jaar 12)
united express SkyWest (CRJ)
70.000 per jaar (105.000 max jaar 15)
UPS wide body captain jaar 5
181.000 per jaar (224 max jaar 15)
FED EX wide body
191.000 (206.000 max jaar 15)
Continental WB
177.000 (186 max jaar 15)
SouthWest B-737
183.000 (198.000 max)
JetBlue emb170/190 A320 jaar 5
121.000
Alle bedragen zijn zonder per diem. pensioen mag je zelf regelen mocht je dit willen. vang je dus extra per jaar.
En aan het betalen voor een TR (behalve southwest alla 8000 usd voor een 73 type, die je in 1.5 maand terug verdiend ongeveer tussen groundschool en sim in) doen we niet aan. Geen bonden, geen bs.
Verder hoop minder belasting en goedkoper leven/wonen. betere qol dus (mening).
Om maar te zwijgen over het feit dat je met alle maatschappijen met een N op de staart gratis wereldwijd mee kunt vliegen IPB. Draagt (mening) ook bij aan je QOL.
Kliko, van alle mensen moet je het toch met me eens zijn dat een widebody capt niet minder as 140K hoort te vangen. Ouderwets ben ik misschien ja, maar ben de laatste die voorover gaat bukken voor een fooitje. Genoeg pijn, moeite en geld in deze hobby gestoken. Show me the money.
Dus voor dat geld waar jullie een 76 links voor willen vliegen, wil ik max een 90 seater CRJ voor vliegen.
* let the record show dat ik het hier over westerse operators heb in westerse landen. *
Iz,
mijn voorspelling:
(boeiende disucussie om te zien waar dit naartoe gaat, who knows
)
CRJ pay gaat omhoog. SkyWest krijgt 90 seaters, en heeft al bijna 3 jaar de paycut geslikt (waarvan ze destijds zeiden dat het maar voor 15 maanden was -- daarom kwam mgmt ermee weg)
Na het kopen van ASA (Delta connection) zullen de lijsten vroeg of laat samengevoegd worden, en aangezien ASA ALPA is (en SkyWest binnenkort hoop ik ook, stemmen zijn ongeveer 49% in favor op het moment) komt daar minimaal een contract alla Horizon air uit.
regionals kunnen new hire klassen niet meer vullen (ze willen min. 1000 TT voor een newhire fo zien ivm verzekering etc). CFI's krijgen door dat het een trieste industrie is en haken af, of gaan charter/corporate doen.
gevolg maatschappijen als skywest (waar je 3 jaar terug geen cent kreeg todat je op de line zat!!!! dokken je vol salaris in training + hotel en voer vanaf dag 1).
Zelefde bij Pinnalce (NWA airlink) salaris + badges (zodat je kunt jumpseaten links en rechts) vanaf dag 1, plus 1000 dollar cash na je sim check.
FEX EX wil UPS +iets% hebben. Continental draait winst en wil minimaal een contract pre 9/11 zien.
NWA... no comments.
UAL moet binnenkort weer aannemen. 3 a 4 op de 5 piloten bedankt voor de 'eer' om terug te keren naar UAL op het moment.
CX/KA/KLM/LH/BA/Virgin prima markt conform contract. Snap niet dat jullie dit met me oneens zijn, en het prima vinden om voor 5K links een widebody te vliegen. Zal wel weer aan mij liggen. tegen de tijd dat ik dicht in de buurt kom (I hope) van de linkerstoel op een widebody 10+ jaar vanaf nu hoop ik toch echt dat de bedragen + inflatie minimaal het zelefde zijn)
Vanuit LALA land yours,
FD