LHU
New member
Ik heb maar een aparte thread geopend om te kunnen reageren, want ofschoon we beide medisch specialist zijn met een CPL mag Flyeye kennelijk wel in het beroepsforum posten en ik niet.
Amice,
Het is waanzin, als je rekening houdt met de tijd die het gaat duren om de gekochte uren te gaan maken en het bijbehorende inkomensverlies, of ga je al met early retirement ?
Voor het geld dat je in de uren dat je zit te wachten op het vliegen bij elkaar had kunnnen laseren, kun je een turbine pipertje gaan opereren, ben je gelijk van de O2 maskers af.
Wat wil je er mee, een ATPL halen, FAA kun je ook een single engine ATPL halen, dan zou dat eerder een overweging moeten zijn. Of haal een typerating, ook leuk, maar om nu een jaartje op en neer te vliegen.
Geef je geld uit aan wat uurtjes mustang vliegen of Jetaerobatics, veel grotere kick lijkt mij, heb nog wel een paar adresjes voor je.
Maar goed, heb in begin van het DBC tijdperk ook wel eens met de gedachte gespeeld ;-) en Eagle Jet lijkt me dan inderdaad de beste oplossing, vooral als je het FAA wilt doen. Overigens solid Air start door onder de paraplu van Air sevice Liege als ik het goed heb.
@BMJ:
Dit slaat nergens op ! P2F is toch geen baan volgens jullie en FlyEye is echt niet van plan om daarna wel een betaalde cockpitplaats te bezetten. Hij houd ook geen potentieel betaalde plaats bezet, want die bedrijven die P2F FO's hebben, gaan daar echt niet mee ophouden als FlyEye er van afziet. Daarvoor zijn er te veel ab initio's die maar wat graag willen betalen.
PS FlyEye:
Had jij niet een paar jaar geleden een MEI gehaald in Vegas ? Je hoeft geen ME uren te hebben voor die P2F schemes, maar natuurlijk wel een MEI voor de typerating.
Amice,
Het is waanzin, als je rekening houdt met de tijd die het gaat duren om de gekochte uren te gaan maken en het bijbehorende inkomensverlies, of ga je al met early retirement ?
Voor het geld dat je in de uren dat je zit te wachten op het vliegen bij elkaar had kunnnen laseren, kun je een turbine pipertje gaan opereren, ben je gelijk van de O2 maskers af.
Wat wil je er mee, een ATPL halen, FAA kun je ook een single engine ATPL halen, dan zou dat eerder een overweging moeten zijn. Of haal een typerating, ook leuk, maar om nu een jaartje op en neer te vliegen.
Geef je geld uit aan wat uurtjes mustang vliegen of Jetaerobatics, veel grotere kick lijkt mij, heb nog wel een paar adresjes voor je.
Maar goed, heb in begin van het DBC tijdperk ook wel eens met de gedachte gespeeld ;-) en Eagle Jet lijkt me dan inderdaad de beste oplossing, vooral als je het FAA wilt doen. Overigens solid Air start door onder de paraplu van Air sevice Liege als ik het goed heb.
@BMJ:
Dit slaat nergens op ! P2F is toch geen baan volgens jullie en FlyEye is echt niet van plan om daarna wel een betaalde cockpitplaats te bezetten. Hij houd ook geen potentieel betaalde plaats bezet, want die bedrijven die P2F FO's hebben, gaan daar echt niet mee ophouden als FlyEye er van afziet. Daarvoor zijn er te veel ab initio's die maar wat graag willen betalen.
PS FlyEye:
Had jij niet een paar jaar geleden een MEI gehaald in Vegas ? Je hoeft geen ME uren te hebben voor die P2F schemes, maar natuurlijk wel een MEI voor de typerating.