Als je dan toch piloot wil worden:Hier wat opties buiten NL

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Als je dan toch binnen Oostenrijk wilt kijken :), zou ik ook eens kijken naar Aeronautx.
Austrian leidt op via de ÖLS (oudste vliegschool van Oostenrijk) en AeronautX is weer nauw verbonden geloof ik.

Kennis van mij zet nu binnen deze school ook een NL opleiding op welke bestaat uit enkel NL/BE leerlingen en NL instructeurs. (dus ik wil niet teveel reclame maken, anders moet hij me maar gaan betalen) :)
Weet het fijne er niet precies van, maar opleidingskosten schijnen de helft van de NL kosten te zijn en de opleidingsduur is erg kort.
Ze hebben namelijk een nieuw ATPL theorie systeem, waarmee je veel sneller door de theorie kan.

Weblinkje naar de school is http://www.aeronautx.nlen de link naar de Oostenrijkse school is http://www.aeronautx.at (maar neem aan dat ze je dan weer doorverwijzen naar NL als je daar contact zoekt.

De opleiding bij Austrian Airlines word voor je betaald, dus ik zou voorlopig niet kijken naar andere scholen waar je moet betalen.

Ik hoop niet dat je daarmee CBT, oftewel databases uit je hoofd leren mee bedoelt?

Nee van wat ik begrijp gelukkig niet. Het is wel een CBT systeem, maar niets met databases. Ze hebben het trouwens zelf uitgevonden en het is volledig gecertificeerd en vervangt 80% van de verplichte klassikale lessen. Verder weet ik er de details niet van, maar als het gecertificeerd is zal het toch wel goed zijn.

Ik begreep dat de hele ATPL theorie nu 4 maanden kan duren i.p.v. zoals bij ons destijds 9 maanden. Is toch wel een behoorlijke vooruitgang. (word al weer slaperig als ik denk aan al die uren in de klas destijds, haha.)

De opleiding bij Austrian Airlines word voor je betaald, dus ik zou voorlopig niet kijken naar andere scholen waar je moet betalen.

Tja, maar voor je betaald betekend dus ook dat er ongeveer 1000 mensen zijn die de opleiding willen doen, en er maar 20 aangenomen kunnen worden. Is dus meer een winnend lot uit de lotterij als het je lukt.

Nee van wat ik begrijp gelukkig niet. Het is wel een CBT systeem, maar niets met databases. Ze hebben het trouwens zelf uitgevonden en het is volledig gecertificeerd en vervangt 80% van de verplichte klassikale lessen. Verder weet ik er de details niet van, maar als het gecertificeerd is zal het toch wel goed zijn.

Ik begreep dat de hele ATPL theorie nu 4 maanden kan duren i.p.v. zoals bij ons destijds 9 maanden. Is toch wel een behoorlijke vooruitgang. (word al weer slaperig als ik denk aan al die uren in de klas destijds, haha.)

4 maanden? Kan bijna niet anders dan dat er ook gelijk een bak kwaliteit mee verloren gaat. Lijkt me erg sterk om alle theorie goed te beheersen in 4 maanden... En dan bedoel ik niet atplonline.gs of aviationexam niveau, maar maatschappij selectie niveau. Maar ik ben benieuwd! Ik wil het wel eens zien :)

Heb even snel de website AeronautixNL bekeken maar daar lees ik niks over dat het betaald word, danwel enige vorm van financiering. Is die regeling er nog niet bij deze nog te starten tak van de school, of ben ik weer te vlug?
(He, staat Gaston daar nou bij me voor de deur? niks aan het handje dus :grijns:)

4 maanden? Kan bijna niet anders dan dat er ook gelijk een bak kwaliteit mee verloren gaat. Lijkt me erg sterk om alle theorie goed te beheersen in 4 maanden... En dan bedoel ik niet atplonline.gs of aviationexam niveau, maar maatschappij selectie niveau. Maar ik ben benieuwd! Ik wil het wel eens zien :)
Nou dat is kut, ik heb m'n atpl's in 3 maanden parttime + 2 maanden fulltime gedaan. M'n baas heeft dus toch iets verkeerds gedaan bij de selectie dan ;)
Gewoon wat harder werken jongen....

lollercopter zei:
Niks petje af, niet zo snel oordelen gewoon... iedereen kan het. kwestie van niet aanstellen en wat harder je best doen... al moet ik bekennen dat ik toendertijd wel een vak gefailed heb.

Volgens mij trek ik nergens een oordeel, ik was juist benieuwd!:) Hooguit een verwachting die blijkbaar niet klopt. En hard werken word er zeker gedaan, maar geen modulair.. dus heb gewoon geplande lessen en kan dus niet bijvoorbeeld wat maandjes eraf werken.

Het zou inderdaad best in 4 maanden kunnen als je goede distance learning heb en die paar lessen die d'r zijn, niet voor uitleg zijn van de meest voor de hand liggende dingen, maar juist knelpunten in je studie. Dat zou heel wat tijd kunnen schelen, echter hangt dit wel van de persoon af... Niet iedereen is even gedisciplineerd of komt even makkelijk door de stof, but so what; wil je nou vlieger worden of niet?

Is er eigenlijk iemand hier op het forum die recent de Lufthansa school heeft gedaan?

Laatst bewerkt:
Sorry, duurde even want ik wilde het eerst even aan mijn kennis vragen hoe dit met ATPL theorie precies in zijn werk gaat.

80% van de klassikale lessen wordt dus vervangen door een CBT achtig systeem. Dit werkt via internet, en is volledig door hun zelf ontwikkeld. Zij zijn dus ook de enige momenteel die het gecertificeerd hebben, en dit blijkt met veel succes.

Het is een school waar kwaliteit ver boven kwantiteit staat, en ze peilen dit ook constant. Bij de overstap hebben ze geen terugval in kwaliteit waargenomen, en ook de authorities niet.

I.p.v. dus dagenlang in een stoffig lokaal :grijns: wordt het nu dus ieder vak je met beeld en geluid geleerd, en dit blijkt veel doeltreffender.
Ik heb wat plaatjes van hem gezien, en dat zag er zeer netjes en duidelijk uit, dus ik ben wel overtuigd. (maar ik heb al 650 uur in de klas gezeten destijds helaas.)

Die 4 maanden moet ik wel eerlijk bij zeggen dat dit inderdaad op basis van volledige inzet en zelf discipline is. Maar dit is volgens mij bij iedereen die hiervoor kiest wel aanwezig. Het grootste gedeelte van de groepen haalt dit dan ook.

Goh, lijkt wel een reclame praatje, maar wilde het toch even rechtzetten. Als ik A roep, moet ik ook B roepen vind ik. :haha:

Heb even snel de website AeronautixNL bekeken maar daar lees ik niks over dat het betaald word, danwel enige vorm van financiering. Is die regeling er nog niet bij deze nog te starten tak van de school, of ben ik weer te vlug?
(He, staat Gaston daar nou bij me voor de deur? niks aan het handje dus :grijns:)

Nee Aeronautx is net zoals het gros van de scholen een school waar je zelf moet betalen. Hun financieringen weet ik niets van, maar denk dat je gewoon een aanvraag kan indienen bij de grote banken hier in Nederland, net zoals andere scholen eigenlijk.

Terug
Bovenaan