Airworksters gezocht op zakenjets

LuckyXL

New member
In Europa kom ik maar weinig pilotes tegen op zakenjets.

Ben dus zeer benieuwd of er Airworksters zijn die ook een zakenjet besturen en waar..
Was dit een bewuste keuze en waarom? En voor alle andere pilotes, waarom hebben jullie juist niet gekozen voor General Aviation?

;)
 
PING!.....hij kwam van hoog maar ik hoor een kwartje vallen bij Q-nimbus;) De vraagsteller is zeer waarschijnlijk zelf een dame. En inderdaad, dat is zo...

In mijn general-aviation tijd liep er bij KLM-general regelmatig een dame rond die op een Zwitsers geregistreerd zakentoestel vloog dat based op SPL is/was?
Voor de rest inderdaad erg zeldzaam, van de lui die bij netjets vliegen hoor ik eigenlijk ook nooit iets over vrouwelijke collegae.

Wellicht dat Diana uit haar ladiescup kennissen-kring wat statistieken kan noemen?
 
Pilotes op zakenjets.... Ik weet van LuckyXL, en ik denk dat ik ook weet wie die dame is/was op de Zwitsers geregistreerde kist. Maar dan houdt het mij ook wel op. Tijdens de Ladies Cup bestonden de dames uit sportvliegers, verkeersvliegers en luchtmachters.
 
Ken wel een pilote bij Tyrolean, Viper1983 heet ze

ja idd hihihihi, ik heb ook nog geen verkering. wie zoekt er nog een vriendinnetje??


Tja bij ons zitten wel een aantal vrouwelijke piloten, zowel links als rechts. En zowel mooi als l..... :D


waarom hebben jullie juist niet gekozen voor General Aviation?

denk dat deze vraag wel vrij logisch is. In de general aviation valt natuurlijk veel minder te verdienen dan in de comerciele luchtvaart / privat air charter. Er zijn natuurlijk zowiezo al weinig vrouwelijke piloten en de meesten van hun zullen wel graag carriere willen maken en kiezen dus voor de commerciele kant van de luchtvaart.
 
Ik ken wel wel een pilote op een zakenjet, wellicht ben jij haar wel ?

Je weet nooit wie er achter een airwork naam schuilt ;)

netjets ?
 
In Europa kom ik maar weinig pilotes tegen op zakenjets.

Ben dus zeer benieuwd of er Airworksters zijn die ook een zakenjet besturen en waar..
Was dit een bewuste keuze en waarom? En voor alle andere pilotes, waarom hebben jullie juist niet gekozen voor General Aviation?

;)

Clubgenote Linda vliegt voor Cartier. Of ze hier rondhangt betwijfel ik.

/Rene
 
ja idd hihihihi, ik heb ook nog geen verkering. wie zoekt er nog een vriendinnetje??


Tja bij ons zitten wel een aantal vrouwelijke piloten, zowel links als rechts. En zowel mooi als l..... :D




denk dat deze vraag wel vrij logisch is. In de general aviation valt natuurlijk veel minder te verdienen dan in de comerciele luchtvaart / privat air charter. Er zijn natuurlijk zowiezo al weinig vrouwelijke piloten en de meesten van hun zullen wel graag carriere willen maken en kiezen dus voor de commerciele kant van de luchtvaart.


Waarbij je bij tyrolean nu ook niet echt binnenloopt qua salaris.
Wel leuk werk (vond ik tenminste).
Maar NJE doet het op het salarisgebied toch een beetje beter. :kerst: :)


Merry Christmas!
 
Waarbij je bij tyrolean nu ook niet echt binnenloopt qua salaris.
Wel leuk werk (vond ik tenminste).
Maar NJE doet het op het salarisgebied toch een beetje beter.

natuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maar om te beginnen is het ok...
NJE moet je echt zelf achter staan, ik persoonlijk hoef dat soort werk niet.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat je niet alleen naar loon moet kijken, maar echt je leven naast het vliegen. Dan is geld niet alles.
Maar dat ik ook weg wil mag duidelijk zijn :D
 
Hartelijk dank voor jullie reakties, jammer dat er zo weinig Airworksters werken in de General Aviation...

Het is echt top, persoonlijk contact met de passagiers, onregelmatige schema´s, afwisselende bestemmingen...

Echt een aanrader!


:yeehaa:
 
Ik vlieg sinds kort vracht. Geen passagiers, geen cabinepersoneel, weinig terminals waar je doorheen moet om half uitgekleed gescand te worden...
Ook een aanrader voor eenieder die dat hele gelazer met missing pax, slots, timetables etc na een paar jaar zat is!
:yeehaa: :yeehaa:
 
Terug
Bovenaan