BS_DutchMil
New member
Zo eens een vraagje: Is het te doen gebruikelijk dat je ergens tijdens je opleiding voor vlieger gaat kijken bij de LVL? Daarna zal de bezoekfrequentie zeker afnemen ben ik bang... Wij verkeren in de situatie dat we niet op een vliegbasis zitten, dus ons contact met vliegers is puur een R/T aangelegenheid en alleen telefonisch als er serieus wat uit te praten valt. Vind ik persoonlijk wel jammer.
En om jullie voor te zijn : Ja, wij gaan vlak na het halen van onze opleiding op "vliegkamp". Een week lang zijn we te gast op Seppe en vliegen daar totaal tien uur, waarvan veel zelf achter het stuur. We doen dan lokaal, groen naar gecontroleerd, militair en civiel gecontroleerd vliegen. Geeft een goed beeld van hoe in ieder geval de GA zo ongeveer opereert. Verder promoten we meevliegen waar dat kan. Hebben een tijdje een goede deal gehad met Transavia om mee te vliegen op Europese bestemmingen. Verder staat in ons jaarlijks oefenprogramma twee uur F16 vliegen. Helaas is al dat meevliegen tegenwoordig door verschillende factoren bijna niet meer mogelijk: personeelsgebrek, F16 tweezitter gebrek... Langzaam maar zeker komen er dus weer meer controllers zonder vliegervaring.
En om jullie voor te zijn : Ja, wij gaan vlak na het halen van onze opleiding op "vliegkamp". Een week lang zijn we te gast op Seppe en vliegen daar totaal tien uur, waarvan veel zelf achter het stuur. We doen dan lokaal, groen naar gecontroleerd, militair en civiel gecontroleerd vliegen. Geeft een goed beeld van hoe in ieder geval de GA zo ongeveer opereert. Verder promoten we meevliegen waar dat kan. Hebben een tijdje een goede deal gehad met Transavia om mee te vliegen op Europese bestemmingen. Verder staat in ons jaarlijks oefenprogramma twee uur F16 vliegen. Helaas is al dat meevliegen tegenwoordig door verschillende factoren bijna niet meer mogelijk: personeelsgebrek, F16 tweezitter gebrek... Langzaam maar zeker komen er dus weer meer controllers zonder vliegervaring.