Afvalpercentage Airworkers

Diana

Active member
Zag de laatste tijd weer wat discussies en vragen voorbij komen omtrent het afvalpercentage bij de diverse selectie- en opleidingsonderdelen. Zou wel grappig zijn 's te kijken wat het afvalpercentage van Airworkers is, om te zien of het percentage overeen komt of juist afwijkt.
Bijvoorbeeld aan de hand van de lijst van kandidaten in de diverse afleveringen van de Stand van zaken. (Deel 1 heb ik indertijd helaas verwijderd, niet wetende dat het later zo'n mooi historisch overzicht zou geven).

Dus eerst een een "overall overzicht" van iedereen die ooit in de lijst heeft gestaan, en dan bepalen wat overblijft voor de EMVO (plus wat nog weer uit de EMVO verdwijnt of zelfs per onderdeel wat doorkomt, GVSS, PVS). Zoiets.

Mocht iemand zich komende tijd vervelen...

*Edit* Positiever zou zijn om dit "Slagingspercentage" te noemen, maar op een of andere manier wordt het nu eenmaal afvalpercentage genoemd.
 
ik verveel me redelijk vaak ;)

Ik kan het wel eens een keer proberen, en dan daarbij nemen alle mensen die ooit een keer wat zeiden en nooit meer iets van zich lieten horen (en dus waarschijnlijk afvielen heh).

wordt wel veel werk voorzie ik, maar is inderdaad interessant.

misschien heb ik vanavond tijd om een start te maken.

p.s. oudere topics dan die in het archief zijn er echt niet meer ?
 
Misschien ook wel leuk om een kopje te maken van de mensen die de eerste keer afgetest werden en de tweede keer het wel gehaald hebben?
 
Re: Afvalpercentage Airworkers

*Edit* Positiever zou zijn om dit "Slagingspercentage" te noemen, maar op een of andere manier wordt het nu eenmaal afvalpercentage genoemd. [/B]

hehe idd, net zoals op de basisschool. Daar werden alle foute antwoorden met groen aangegeven omdat dat positiever lijkt als rood :D
 
Mooi initiatief, ik ben benieuwd wat er uit komt...ik ben alleen bang dat ik er hier geen tijd voor heb. En ik heb al een belofte aan diana staan voor airwork als ik terug kom haha :D!
Greetz
 
Gaat het over de hele keuring doorkomen, of komt het ook per onderdeel van de keuring. Misschien dat je zo een paar bjizondere uitslagen te zien krijgt bij b.v. ruimtelijke inzicht test of de selectieve luister test omdat er van die test programmas hier op airwork stonden. Of door alle uitleg die gegeven is over bepaalde onderwerpen.
Ben benieuwd. leuk initiatief.
 
het is "af"...

hier de schokkende gegevens:

ik heb in totaal 151 mensen opgenomen in mijn KLu excel sheet

56 van de 151 hebben de keuring gehaald.
49 van die 56 zitten nog steeds in de opleiding / actieve dienst
19 van de 151 zijn nog bezig met de keuring
46 van de 151 zijn zeker afgekeurd
30 hebben nooit meer iets laten horen dus aangenomen ook afgekeurd voor een totaal van 76 waarschijnlijk afgekeurd

dus 37% keuring gehaald, 50% afgekeurd, 13% bezig.

Van de 46 zeker afgekeurden was de verdeling:
31% op PO1
37% op GVSS
2% op PO2
17% Medisch
13% PVS

van de 76 zeker+waarschijnlijk afgekeurden was de verdeling:
26% PO1
42% GVSS
3% PO2
21% Medisch
8% PVS


Maar als ik het op een andere manier bekijk, dus beginnen met aantal kandidaten en dan steeds minder steeds verder dan gaat het zo

beginnen met 132 (mensen die nu bezig zijn heb ik niet meegeteld)

PO1 vallen er 20 af (15% afvalkans PO1)

nog 112 over, waarvan er 32 afvallen op GVSS (29% afvalkans GVSS)

blijven er nog 80 over, 2 af op PO2 (2% afvalkans)

78 over, 16 weg op medisch (20,5% afvalkans daar)

62 over, 6 af op PVS (10%)

en 56 halen de keuring.


als ik de omgekeerde percentages met elkaar vermenigvuldig:

0,85 x 0.71 x 0.98 x 0.795 x 0.9 kom ik uit op een kans van 42% dat een airworker de selectie haalt.

Ik zeg wel: wiskunde was niet mijn beste vak dus er zal vast wel iets niet kloppen aan mijn logica :P

Dan is er de vraag: moet ik mensen tellen die hier als KLu piloot registereren of alleen mensen die "hier" de selectie doorlopen hebben? Dan wordt de slagingskans een stukkie lager denk ik.

o en bij m'n MLD tab kom ik uit op 85% haalt het... maar dat komt denk ik doordat Xalara de enige is die niet al actief is bij de MLD en jonas en ...FLY BY... de enige afgekeurden waren. De laatste trouwens niet eens afgekeurd maar simpelweg on hold en is burger gaan vliegen.


nou ja download hier de sheet en suggereer andere manieren om data te manipul... ik bedoel, interpreteren :grijns:

of natuurlijk om mijn berekeningen de grond in te boren :radar:




http://www.xs4all.nl/~bmetz/airworkresultaten.xls

Ander interessant weetje: er is nog geen een airworker afgekeurd op het veiligheidsonderzoek van de MIV (voorzover ik weet).

als je trouwens nog een airworker weet die ik er niet in heb staan, roep het maar.
 
Oorspronkelijk gepost door Xtra
Gaat het over de hele keuring doorkomen, of komt het ook per onderdeel van de keuring.


zulke specifieke gegevens heb ik helaas niet genoteerd.

maar als je je geroepen voelt om het uit te zoeken :D
 
Netjets Tomcat, maar zou t niet interessant zijn om te kijken wie er hier met zn PO1 al actief was en hoeveel er later actief zijn geworden. Heb namelijk t idee dat er een heleboel pas kwamen na de gvss en de PVS en ja dan is de kans van slagen wat groter dan als je nog moet beginnen met de hele selectie.
 
Ander interessant weetje: er is nog geen een airworker afgekeurd op het veiligheidsonderzoek van de MIV (voorzover ik weet).

Meestal zitten zulke mensen ook niet achter het internet, maar lopen ergens verdwaald sochtends/smiddags/savonds over straat bezig met andere dingen. Voor de rest ziet het er wel leuk uit, al denk ik dat het niet zoveel verschilt met niet airworkers.
 
ja ziet er netjes uit,
maar die mensen die afgekeurd zijn op po1 of po2, hebben die het ook niet meer geprobeerd? Of maak ik t nou helemaal gecompliceerd :grijns: ?
 
airwork

airwork

denk je niet dat alle mensen hier op airwork ook best gedreven zijn om het te halen want ik weet zeker dat er op po1 veel meer mensen afvallen want als ik alleen al naar mij kijk was ik door met nog 2 anderen van de 30 dus dat is best veel. maar ik geloof wel dat de cijfers kloppen met de gegevens hier op airwork

gr tim
 
Re: airwork

Re: airwork

Oorspronkelijk gepost door timmydeinum
denk je niet dat alle mensen hier op airwork ook best gedreven zijn om het te halen

yep, en het is dus interessant om te zien of de mensen hier daarom succesvoller zijn dan de rest of niet.

ik zal vanavond nog wel even werken aan twee andere overzichten:

-alleen mensen die voor het eind van hun selectietraject (dus voor einde PVS) registreerden
-alleen mensen die voor of vlak na hun PO1 registreerden

kijken hoe het plaatje dan wordt.
 
Ziet er goed uit Tomcat84! Snel gedaan ook.

Jammer dat de stand van zaken niet eerder is opgezet, was briljant idee indertijd. Ik weet van deelnemers van het eerste uur die ook door de selecties kwamen, maar naderhand niets meer lieten horen op het board (of wellicht een ander pseudoniem hebben aangenomen?). Bijvoorbeeld Arnebret. Als iemand weet hoe het met hem is: zou het leuk vinden om te horen

Voor de rest heb ik altijd zo'n vaag vermoeden gehad dat Airworkers beter presteren dan niet-Airworkers. Dat kan verschillende redenen hebben: ze zijn goed geïnformeerd (aan de hand van mijn favoriete motto "chance favors the prepared mind") en/of ze worden extra gestimuleerd door mede-kandidaten op het board. Aan de andere kant: als je vanzelf al fanatiek/vasthoudend/enthousiast bent, kom je daardoor op deze site. Mensen die minder fanatiek zijn, zoeken het internet niet af naar informatie en komen niet op de site. Oftewel: Airworkers zijn sowieso al fanatieker anders waren ze niet op deze site terecht gekomen.

Zal combi van beiden zijn (fanatiek én beter geïnformeerd dankzij de gedeelde informatie op de site).

Of het is gewoon zo dat Airwork geluk brengt. Ben zelf een voorstander van deze laatste optie. :cool:
 
Terug
Bovenaan