Aeronautical Acedemy of Europe (Evora) vraagje

Welke weg te gaan? 1 van de Mogelijkheden

Welke weg te gaan? 1 van de Mogelijkheden

Ok mensen, ik zie dat er vraag naar is welke weg ik ben gegaan. Hier komt ie dan.

1. JAA PPL halen bij Orlando Flight Training in Orlando (duurt zo'n 4 weken als je een beetje gas geeft).

2. Aandeel kopen in de Katana Flyers en goedkoop uren maken in NL terwijl je gewoon een baan hebt en dus geld verdient zodat je alles ook nog een keer kan aftrekken van de belasting.

3. Residential ATPL doen in Florida, (NAC in mijn geval maar het kan ook via OFT) Je kan natuurlijk ook de Distance Learning weg gaan maar dan moet je wel heeeel veel zelf dicipline hebben.

4. Terug in NL IR, CPL, ME-IR doen bij Singles & Twins (erg goed les voor de laagste prijs en nog belangrijker...GEEN BS VERHALEN) en tegelijkertijd gewerkt zodat er ook in deze tijd weer centen binnen kwamen.

5. MCC gedaan bij CAE in hoofddorp (is volgens mij wel handig wanneer je ook nog een keer een grading moet doen op een normale 737 SIM )

Ik zeg niet dat het DE weg is, het is een mogelijkheid. Er valt nog een klein beetje te besparen op het CPL en ME VFR traject wanneer je dat in de USA zou doen. Maar wanneer je in NL een baan hebt kan je het net zo goed hier doen omdat je dan wel Positive Cashflow hebt en het kan aftrekken van de IB.

Succes met de keuze!!

:radar: André :radar:
 
Bedankt André, was de cash flow bijna vergeten... ;)

Het is inderdaad een groot voordeel als je (ben zelfstandig dus is goed te combineren) kan blijven werken tijdens je verdere opleiding.

Ik heb al vernomen dat ik met het Evora traject (IR, CPL, ME-IR ) minstens 6 tot 8 maanden zoet zal zijn. Ik weet hoe snel het bij jou gegeaan is in jouw traject dus dat spreekt me zeer aan...

Bedankt!
 
André,

Zo te zien heb je dan een CAA JAA PPL, een CAA ATPL (theorie) maar een Nederlands JAA CPL/ME/IR. Doet er niemand moeilijk daarover, met acceptatie van theorie en dergelijke? Of heb je alles laten overschrijven naar 1 land van uitgifte?
Ik mocht namelijk niet eens mijn PPL RT doen in Nederland omdat ik een CAA JAA ppl heb!
 
OJJO29

OJJO29

Ik heb alvorens te beginnen met de training m'n CAA-PPL en CAA ATPL om laten zetten naar een NL JAA PPL en een NL JAA fATPL.

Koste €175.-, kennelijk de afgifte van een NL PPL en daarme was de kous af!

Geen problemen mee gehad, ging vanzelf en werd allemaal geregeld door de school!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Terug
Bovenaan