Aeronautical Acedemy of Europe (Evora) vraagje

joostenf

New member
Hoi Airworkers,

Ik ben bijna klaar met mijn ATPL theorie (residential Naples), en wil bij terugkomst na de examens in Gatwick graag zsm door met mijn praktijk.

Ik heb diverse offerte's liggen en 1 daarvan is die van AAE.pt

Nadat ik eea heb gelezen op oa dit board over de school, en vergeleken bij de opties die ik verder heb (NAC in amerika, S&T lelystad) vind ik de prijs vs reputatie best goed. Dus ik overweeg dit serieus.

Op dit moment heb ik PPL met NQ en 160 uur 105 pic en genoeg XC

Ik heb alleen een paar kleine vraagjes;

In de documentatie kan ik niet echt wijs worden uit hoeveel tijd ik kwijt zal zijn met het afronden van de opleiding excl de MCC. Kan iemand me ongeveer vertellen waar ik rekening mee moet houden?

Verder zou ik graag met wat mensen in contact willen komen die daar nu zitten of vanaf mei zitten om wat info uit te wisselen over verblijf en zo...


Groeten!
 
De NLS doet hun vlieggedeelte bij de AAE, je zou dus eventueel alle NLS forums kunnen doorspitten om daar te kijken of daar jouw antwoord bij staat

Veel succes in iedergeval
 
Ik ken toevallig 1 iemand die via de aae het praktische gedeelte in Evora doet en die doet er net zolang over als de gemiddelde NLS-student. Nu moet je uitgaan van 8 maanden (zeggen ze), maar er zijn altijd meevallers en tegenvallers. Ik heb hier mensen zien weggaan na 6-7 maanden. Daarentegen zijn er ook genoeg die er nu een maand of acht zitten en net de Seneca-fase beginnen. Die zijn dus nog wel een maand bezig.

Er valt niet veel te zeggen over hoelang het precies duurt. Ga uit van het ergste geval. Er zijn hier in portugal altijd dingen waar je geen rekening mee houdt. In de zomer heb je geluk als er 's ochtends tot 10-11 uur geen mist is. Afgelopen week geen fuel. Dat soort dingen waar je weinig aan kunt veranderen.

Ik zit hier als het goed is nog een maand. Over verblijfsplaatsen kan ik je niet heel veel vertellen. Ik zit in een boerderij ongeveer naast de baan samen met 11 andere NLS studenten.
 
"Ik ken toevallig 1 iemand die via de aae het praktische gedeelte in Evora doet en die doet er net zolang over als de gemiddelde NLS-student":cool:

Unxpected heeft zo een beetje alles gezegd.

Verblijf is makkelijk te vinden en best goedkoop, heb zelf zo een appartmentje met 2 slaapkamers voor maar 350/maand. Als je een zwembad wilt dan wordt het een beetje prijzig.

Gr. E.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens, alsof je het over de duivel heb :)! Heeft ie ook gelijk weer iemand die hem eerstehands informatie kan geven!
 
je moet als aae student wel HEEL actief/assertief bij OPS en je instructeur loungen om te zorgen dat je vaak genoeg wordt ingedeeld, anders zul je merken dat de nls studenten 'voorrang' krijgen.
 
Wat ik me afvroeg, kom je niet in de problemen met de zogenaamde "State of license issue"? Je hebt namelijk engelse atpl theorie gedaan straks en je zou dan een portugese Cpl gaan doen. Volgens mij accepteert de Caa dat niet. Tenzij je kan aantonen dat je normaliter in Portugal woont of werkt. Dus een Nederlandse Cpl zou moeten lukken. Bij een Ir maakt het niet uit in welk land in Europa je hem doet, omdat het een rating is, geen license. Voor gedetailleerde regels: http://www.caa.co.uk/docs/175/SECTION A.pdf En dan sectie A8.
 
Laatst bewerkt:
Zijn jullie nu definitief uit het Evora hotel gekickt? Dan hebben ze het er nog lang met ons uitgehouden :D
 
@ RTO, de NLS'ers blijven de eerste maand in het hotel en daarna hebben ze de keus om weg te gaan. Geen klachten, geen gezeur v/d NLS en het is veel goedkoper!!

Gr.
 
Begrijp ik het goed dat je nu zelf voor het hotel moet betalen na die maand? Bij ons zat het nog in de opleidingsprijs inbegrepen.
 
Bij de nieuwe klassen is maar 1 maand in het hotel in de opleidingsprijs inbegrepen daarna moet je zelf dokken (30E per dag).

Gr.
 
Ik neem aan dat je voor die 900,- een riant appartement in het hartje van Evora kunt huren. Of met een paar klasgenoten een groot huis. Je zou dan inderdaad gek zijn als je in het Evora hotel blijft zitten
 
Wat ik me afvroeg, kom je niet in de problemen met de zogenaamde "State of license issue"? Je hebt namelijk engelse atpl theorie gedaan straks en je zou dan een portugese Cpl gaan doen.

Ik had daarover een mail naar CAA gestuurd, zal dit ook eens doorlezen!

Thanx
 
Stop the Pain!!!

Stop the Pain!!!

Frank,

Stop the pain :-) ga gewoon de weg die ik gegaan ben, en je kan

1.Tegelijkertijd geld verdienen.

2.Bent altijd nr 1 op de school en de kist is altijd beschikbaar en alles doet het.

3.Hoeft niet te slijmen om fatsoenlijk behandeld te worden want dat is er gewoon NORMAAL!

4.Kan iedereen gewoon verstaan.

5.Word niet financieel geript.

6.En last but not least..... Afspraken worden nagekomen! (dus geen " bend over time" )

Maar ja, je kan nog wel een paar cent besparen om het in de USA te doen voor een gedeelte (FAA-IR en JAA-CPL en ME classrating VFR).

Maar als je gewoon alles snel en goed wil hebben is het eerder beschrevene de beste weg. (denk ik :cool: )

Groeten

André
 
CPT Relax

CPT Relax

Welke weg?

Ja Cpt Relax, dat weet JoostenF wel, maar de reden waarom ik het niet op het Board wil zetten is omdat ik geen sluik reclame wil maken.

Als je wil zal ik het je wel PM'en en mochten er meer zijn die het willen weten dan zal ik het wel een keer op het Board zetten, de hele route wel te verstaan.

Misschien handig voor de Wannabee's, maar voorlopig maar geen sluik reclame. Kijk anders even bij m'n profile en eerdere berichten, dan zal je er wel achter komen.

Groeten

André
 
Terug
Bovenaan