Aero Madrid (EAA)

maar je moet dan ook nog maar eens door de selectie heen zien te komen. dus een tweede keus is ook altijd wel handig. (en mischien zelfs nog een derde keus, voor de pechvogels onder ons)
 
hoi,

Voor diegene die geinteresseerd zijn, EAA heeft zijn site een kleine update gegeven. Er staat nieuwe informatie op van ex-studenten en één huidige student en ook bij jobmogelijkheden zijn een aantal wijzigingen gemaakt.

Bijvoorbeeld, er staat op dat je een stage kan gaan doen bij een Duitse maatschappij met Beech om uren te bouwen, dan vlieg je als co-piloot.
Weet er iemand hier meer van?
Over de job placement en de hulp van EAA staat er niets meer op de site, vroeger zeiden ze nog dat de hun afgestudeerde studenten hielpen bij het zoeken naar een baan, nu echter staat er gewoon op dat studenten bij die of die airliner terecht komen, punt. Misschien de waarheid dus, eindelijk...

hier de site: http://www.pilotenopleiding.nl/
 
Die "stage" zou via VLG (Verenigde Luchtvaart Groep) kunnen gaan. Een bedrijfje uit Arnhem. U betaalt een aanzienlijk bedrag, vroeger was het 70.000 gulden geloof ik, en dan mag u 500 uur vliegen. Met wat geluk kun je vervolgens blijven, met pech ben je weg.

Ehhm, ik zou niet geld steken in Beech uren, om heel erg eerlijk te zijn. De markt voor piloten is in jaren niet zo goed geweest. Als je toch geld over hebt, doe dan een leuke type rating ofzo.
 
Ik heb al een hele tijd niets meer gehoord van EAA / Aeromadrid op airwork.

Gaat het wel goed daar?!?!?!

Ik heb er ooit (2 jaar terug) ook over gedacht om daar te beginnen, leek me geen slechte school. Ben dus wel benieuwd hoe het er nu aan toe gaat.
 
juistem.....hoe ZÌT het daar in Madrid? Hoop dat het spreekwoord geen nieuws is goed nieuws hier opgaat, aangezien ik erover zit te denken om me in te schrijven voor de selecties.

Zou iemand mij wat meer info over de betreffende selectie kunnen geven, aangezien de info die ik hier kan vinden zeer zeker verouderd is. Hoe zien de selectie dagen er bijvoorbeeld uit, en wat kan ik precies verwachten bij de DAT-test en de SIM?

Thnx in advance
 
Ach ja he. Aeromadrid.

Leuke Instructeurs, goeie ground instructors (erg goed zelfs) en de mcc op de full flight A320 level D is echt een advantage.

Aan de andere kant is het wel spaans. Dus je moet overal achteraan gaan om ook maar te krijgen, anders ben je zo 2,5 jaar bezig. Management is erg disorganized en de interne communicatie is erg slecht.

Ik heb er een erg leuke tijd gehad. Madrid is erg leuk en op het vliegvekd is het ook altijd erg gezellig. Maar als je niet sterk in je schoenen staat, dan zou ik ergens anders heen gaan. Die spaanse mentaliteit begint op gegeven moment echt te irriteren en vooral als zo'n bedrijf tegen management/bedrijfs principes gaat handelen. Je moet constant overal achteraan, maar uiteraard beleefd blijven, anders werkt hgetr alleen maar tegen.

Ken de juiste mensen en het is super tof daar.

Succes met keuzes
 
Terug
Bovenaan