Aero Madrid (EAA)

Omikros

New member
Hoi,

Graag had ik willen weten of hier mensen zitten die hun opleiding volgen/gevolgd hebben bij Aero Madrid (via EAA)...zo ja, zouden jullie op een paar vragen kunnen beantwoorden a.u.b?

Ten eerst, wat ik zeer graag zou willen weten is of de opleiding van EAA evenveel mogelijkheden als bij EPST heeft voor pilootjobs bij maatschappijen? EPST (OAT) zal vooral zijn studenten leveren aan UK en Hollandse Airliners...hoe zit dit bij EAA?
En gebeurd dit dan via Aero Madrid (zoals bij EPST het meeste via OAT is) of ligt dit volledig in de handen van EAA en van jezelf natuurlijk?

Ten tweede is het algemeen bekend dat bij EPST de wachttijd ongeveer 3 tot 6 maanden is. Er zijn er ook velen bij die meteen een job hebben. Ik weet niet hoe dit bij EAA zit, maar ik twijfel nog sterk tussen deze twee scholen. Ik zou heel graag EPST willen doen om hun toekomstmogelijkheden (nl in de UK vliegen) maar anderzijds is EAA goedkoper, veel goedkoper zelfs, maar dan heb je weer iets minder mogelijkheden tot een job als piloot...graag meer informatie.

Ervaringen van de opleiding zelf (theorie, instructeurs, vliegen in spanje) zijn altijd welkom.

Groetjes,
Alex
 
Hoi,

Live van uit Madrid ;)

Hmm over mogelijkheden net zoals de EPST? De school en EAA hebben natuurlijk wel enige connecties, maar niet zoals de EPST heeft met de grotere maatschappijen in de UK. Mijn eigen mening is dat het na het afronden van je opleiding erg afhangt van je eigen inzet hoe snel en waar je een baan krijgt! Alleen moet je er niet vanuit gaan dat je gelijk bij een Nederlandse maatschappij terecht kan, voor alles moet je open staan als je snel aan de slag wil!

Wat ik zelf denk is dat qua prijs betreft.. voor het geld wat je bij EAA/Aeromadrid minder betaald aan opleidingskosten in vergelijking met een groot aantal andere scholen, daar kan je mocht het nodig zijn nog een typerating en uren voor kopen mocht dat nodig zijn!

Ik moet zeggen dat ik het wel erg naar mn zin heb hier! De theorie gaat voorspoedig, op 1 na allemaal leuke en goede docenten, je hebt een vaste instructeur waar je (als het klikt) je hele opleiding mee vliegt (behalve de multi-engine) en het vliegen is hier natuurlijk ideaal voor het grootste gedeelte van t jaar, vanwege dat het weer stukken beter is dan in NL! Wel moet je goed tegen de warmte kunnen ;)

Succes met het maken van je keuze!
 
KLs is ook niet mis eigenlijk, hun prijs is iets goedkoper dan EPST, nl 110K€
Maar omdat ik belg ben zal ik de verblijfskosten in Nederland er nog moeten bijrekenen, weet er iemand ongeveer hoeveel dit kost voor de volledige opleiding?
Dan kan ik misschien een betere beslissing maken...hopelijk minder dan EPST, indien evenveel, dan is de keuze nog steeds tussen EAA en EPST...
 
Prettyfly..

Ik denk dat het juist niet goed is om je gehele opleiding te vliegen met één instructeur. Van elke instructeur kan je wat leren en juist dat maakt je een completere vlieger. Bovendien leer je zo om met verschillende mensen samen te werken in de cockpit.

En over dat "ideale vliegweer"..
Wat is goed vliegweer tijdens een training dan?
Mooie blauwe lucht is niet echt ideaal tijdens een IF-training denk ik, tenzij je blue-sky vlieger wil worden. In Nederland vlogen we nog weleens met een echt lekker windje en kregen we te maken met approaches op de limieten..ook nog weleens een echte Go Around omdat cloudbase even zakte en dus onder je limieten was..goed voor je training!

Ik denk dat je niet EERST moet kijken naar de kostprijs van je opleiding. Als je 2 jaar werkloos blijft omdat je een goedkopere school hebt gedaan is ie achteraf toch ineens duurder gebleken dan een 'duurdere school'. Kies voor een school met goede mogelijkheden achteraf.
 
Omikros:

Er zijn meerdere opties..:

-Bij CTC heb je Baangarantie EN huisvesting..
-Bij de NLS heb je studiefinanciering en dus daarmee je kamerhuur tijdens theorie in Beek. Vervolg vd opleiding is in Portugal en is je huisvesting geregeld.

om maar wat te noemen..
 
hoi thumbs on,

Kan je me even wat meer info geven over NLS? Gewoon uit curieuziteit.
Ik heb gezien op je site dat je daar ook hebt gezeten en dat er al een paar een job hebben bij BA en Transavia...nu meteen geloven is wat naief, maar het kan natuurlijk altijd. Met hoeveel zaten jullie dan in totaal in jullie klasje? Op de site vind ik ongeveer 8 man die een job heeft...

Van die studiefinanciering, dat je moet je daarna waarschijnlijk wel weer terugbetalen? Ook bij EPST is er studiefinanciering, je krijgt daar 250€/maand van je bank waarmee je contract tekent (abn amro) maar die moet je dan wel terugbetalen, later. En is er bij NLS een garantiefonds en een goed bankcontract, zoals bij EPST?
Graag daarover wat meer info, want op de site van NLS vind ik maar zeer weining...

greetz
Alex
 
@ thumbs

Ik zeg toch niet dat ik eerst heb gekeken naar de kostprijs, ik ben naar de school gegaan die het beste bij me paste, en dat die nou toevallig wat goedkoper mag zijn dan andere scholen, dat is voor mij dan alleen mooi meegenomen!

En hier is het gewoon zo geregeld voor de 'simplicity' dat we 1 vaste instructeur hebben in de eerste fase van de training, soms heb je wel eens een andere, als je instructeur bijv. op vakantie is etc. Omdat het een grote school is, kan ik best begrijpen dat ze structuur in hun vliegrooster nodig hebben en dan iedereen steeds met een andere instructeur? Dat word een rommeltje!

Ideaal vliegweer.. ok misschien iets te kort door de bocht, maar ik heb gewoon ook geantwoord waar die jongen om vroeg, en het is idd zo dat het weer hier best ok is voor VFR! En natuurlijk hebben we ook dagen dat we tegen de limieten aan vliegen qua crosswind oid... heb ook wel eens in een flinke bui gevlogen hier hoor..niet de bedoeling, maar t gebeurde wel ;)
en dan denk ik uiteindelijk toch dat er in Spanje over het algemeen meer vliegbare dagen zijn wat weer en VFR betreft, je grootste deel van de training is VFR, en dan kan je met IMC echt niet weg!
 
Laatst bewerkt:
AeroMadrid is uitstekend!

Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad daar. Instructie was prima en de school is gewoon goed georganiseerd.

Het enige minpuntje is dat je geen IFR kan trainen op LECU.

Natuurlijk moet ik niet vergeten om te vermelden dat je opleiding achteraf minder belangrijk is. Als je binnen niet al te lange tijd een betalende baan vindt, dan is de opleiding altijd goed geweest!
 
@Omikros:

Klas van 11 man:

1 DenimAir
1 Easyjet
1 Thomsonfly
3 British Airways
5 Transavia

Iedereen binnen een jaar een baan. Al is het in de meeste gevallen niet de verdienste van de NLS nazorg, maar gewoon hard solliciteren.

Wat wil je allemaal weten over de NLS?

@Prettyfly:

Grote school en dus structuur in rooster nodig omdat het anders een rommeltje wordt...? Zou wat zijn zeg, bij Transavia werken dik 400 vliegers...misschien werken ze daar ook steeds met vaste crews en roosters omdat het anders een chaotische rommel wordt..hehe

Hoeveel uur VFR heb je dan wel niet? Op de NLS vlieg je meer IFR dan VFR, maar dat kan trouwens ook wel komen omdat de NLS minimaal aantal uren les geeft en jullie praktijktraining qua uren wat uitgebreider is...
 
Tss... een luchtvaartmaatschappij is wat anders dan een school... maja ieder zn eigen mening he ;) en hier is t gewoon op deze manier georganiseerd.

Wij hebben 170 vlieguren, 90 VFR (warrior), 20 IFR (archer), 30 IFR en VFR (arrow) en 30 op de seneca IFR. IFR op de archer is met hoed, en je instructeur kijkt wel naar buiten want t is gewoon op instrumenten oefenen net als in sim.
Verder hebben we nog 140 uur sim, allemaal IFR natuurlijk.
 
Just Curious, hoeveel landingen hebben jullie tijdens je opleiding gemaakt?

Ik had voordat ik bij T-fly begon ongeveer 1200 landingen in mijn logboek staan.
 
THUMBS ON FLY zei:
@Omikros:

Klas van 11 man:

1 DenimAir
1 Easyjet
1 Thomsonfly
3 British Airways
5 Transavia

Iedereen binnen een jaar een baan. Al is het in de meeste gevallen niet de verdienste van de NLS nazorg, maar gewoon hard solliciteren.

Hoi

Is het niet zo dat je bij het solliciteren in het voordeel bent als je je opleiding bij NLS gevolgd heb?
 
Koning Lucht zei:
Just Curious, hoeveel landingen hebben jullie tijdens je opleiding gemaakt?

Ik had voordat ik bij T-fly begon ongeveer 1200 landingen in mijn logboek staan.

wow...1200!! na je opleiding?

ik ben over een maand of zo klaar bij AeroMadrid en dan heb ik hier ongeveer 250 landingen gemaakt

geen idee of dit veel of weinig is vergeleken met andere opleidingen:kerst:
 
@Prettyfly:

"tss"?....

En een vliegschool heel anders dan een maatschappij??? Het is toch de bedoeling dat je vliegschool zo goed mogelijk aansluit op de 'grote' luchtvaart.

happy landings..
 
@ thumbs...

jij neemt alles wel heel serieus wat ik zeg.... heb ik 'heel anders' gezegd? dat 'tss ' had je ook niet serieus moeten nemen maargoed...

vind het een beetje flauw dat je op die kleine dingetjes gaat zitten zeuren dus heb niet echt veel zin om hier op te reageren...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de gehele opleiding bij AeroMadrid gevolgd. Wij waren de eerste niet-Spaanse klas. Kwalitatief was het echt een superopleiding. Door alle simulator uren haalde ik de typerating met het grootste gemak.

Wij zaten met zn 4en in de klas. Heel klein klasje dus. Ik vlieg bij easyJet nu, 1 bij Air Malta, 1 bij Flybe, 1 onbekend.

Ik meen dat ik ongeveer 60 uur B1900C (analoog) en B200 (efis) sim heb gevlogen tijdens de MCC/LOFT stage van de opleiding, na 1 week full time theorie. Daarna volgde nog een A320 jet orientation course van 32 uur op een level D FFS i.s.m. GECAT Madrid, ook hierbij uitgebreide theorie.

Hierna doe je de A320 typerating of een andere jet rating met 2 vingers in je neus. (andere plek mag ook, maar dat is niks voor mij...)



Als je op zoek bent naar een goedkoper alternatief voor NLS, KLS etc kan ik je de school van harte aanbevelen. Je zult in Madrid ook een supertijd hebben!
 
Ik begrijp echt wel dat elke school een mooi programma heeft, en er scholen zijn die véél goedkoper zijn dan de NLS/KLS. Ook zeg ik niet dat die school in Madrid minder goed is, heb er ook goede dingen over gehoord.

@Omikros:

Kies gewoon een school die bij je past, maar dat houdt ook in dat je de school kiest die je de mogelijkheden biedt die je wenst in je loopbaan als vlieger. Hiermee doel ik op een evt. baan bij KLM. Niet om een discussie te starten over NLS/KLS --> KLM maar als je nu al weet dat KLM slechts mensen aanneemt die deze scholen hebben afgerond, dan is het goed om daarover na te denken ipv nu te kiezen voor een goedkopere school en achteraf hier weer te gaan lopen klagen over het aannamebeleid van de KLM.
 
@ THumbs

Je hebt volkomen gelijk, en dat is ook de manier waarop ik verder mijn keuze zal baseren. Daarom dat ik voorlopig (ik heb nog wat tijd) heb gekozen voor EPST, dat was immers mijn allereerste keuze!

@sandertje

Ik kan best geloven dat je in Spanje een supertijd beleeft. Maar ik hoor toch van verschillende bronnen dat EAA er niet zoveel mee temaken heeft dat je overal een job vind als piloot. sinds dat KLM exel falliet is gegaan heeft EAA zijn beste weg naar een job verloren...daardoor dat de laatste tijden meer en meer mensen van EAA het op hun eentje doen en zelf overal gaan solliciteren, zonder enige hulp van EAA. Ik weet natuurlijk niet of dit volledig klopt, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt (en wil dit ook niet :biertje: ). Uiteindelijk zal iedereen zelf moeten solliciteren, de tijden dat je thuis in je stoel kon zitten en wachten tot je vliegschool belt voor een job zijn voorbij, ik weet zelfs niet of ze er ooit geweest zijn! Ik denk persoonlijk ook dat maatschappijen liever mensen hebben die zelf met al hun macht een job proberen te krijgen bij hun via sollicitatie dan mensen die dankzij hun school bij hun komen...

Maar de ene school heeft wat meer baangarantie dan de andere, dat is een feit. KLS zorgt nu eenmaal voor piloten bij KLM, terwijl EPST vooral zijn piloten afleverd aan UK. Van EAA zou ik eerder verwachten dan dat zij hun piloten in Spanje afleveren (hun opleiding is immers bij een Spaanse FTO, Aeromadrid) maar zoals ik al gehoord heb zijn de wachtlijsten in SPanje immens groot...Daarom dat ze daar geen kans krijgen zeker?
 
En dat je spaans moet spreken!

En de spanjaarden blijven werkloos omdat ze geen fatsoenlijk woord engels uit de strot krijgen.
 
Terug
Bovenaan