Hallo,
Heb de discussie gevolgd en had inmiddels zelf al besloten om na de zomer te beginnen met distance learning ATPL (waarschijnlijk via Orbit), mede gezien mijn leeftijd (38), het goed willen houden van mijn relatie (partner steunt mij overigens onvoorwaardelijk :kiss: :grijns: ) en het hebben van een hypotheek. Kortom, er zijn al veel zinnige dingen over gezegd op dit topic. Dingen die mij alleen maar gesterkt hebben in mijn opvatting om vooral geen tonnen te gaan investeren. Met de weg die ik wil bewandelen, blijft de schade beperkt.
Bovendien: Ik heb niet de illusie dat ik nog op het (rechter)stoeltje van een grote airline terecht kom maar dat betekent niet dat werken in de luchtvaart voor mij onmogelijk is. Er zijn zat andere leuke vliegjobs. En wil je meer dan 'hobbyvliegen', wat al fantastisch is, dan moet je door na je PPL.
Daarom de volgende vragen:
*Als ik het Orbit-verhaal met goed gevolg heb afgerond, bezit ik dan het 'frozen ATPL'?
*Wat is de kans (hoewel ik besef dat dit moeilijk is aan te geven) op een baan met dit 'frozen ATPL' in binnen/buitenland. Is deze kans nul omdat het ontbreekt aan uren en type-ratings?
*Als ik het 'frozen ATPL' heb behaald, hoeveel uur moet je dan hebben om het volledige ATPL te hebben, buiten de type-ratings? Ik hoor hier de meest wilde verhalen over en wellicht dat onder de professionals mensen zitten die het nu eens duidelijk uit kunnen leggen.
*Tot slot: en wat zijn deze 'praktijkkosten' dan?
Alvast bedankt voor het reageren.
(Ik heb voor deze vragen geen nieuw topic geopend omdat zij naar mijn mening in het verlengde liggen van dit topic.)