QNH1012
Veteran
Emoties? Hoeveel familie-leden (die nog leven) had je aan boord?Emoties, misschien wis ik straks deze post.
Als u hier zó van schrikt weet ik niet of de vliegerij iets voor u is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Emoties? Hoeveel familie-leden (die nog leven) had je aan boord?Emoties, misschien wis ik straks deze post.
Hoe is een normale crosswind correctie op een grote jet eigenlijk? Hoort daar wing down bij, of is het een pure crab?Wat mij opvalt is dat het vliegtuig land met nog een beetje crosswind wind correctie, right wing down.
Daardoor komt al het gewicht op één pootje.
Dat in combinatie met een zware harde landing….
Mooi verhaal, goeie woordvoerder!Pilot breaks down how an airplane can flip over
Zal nog een keertje luisteren maar…he’s full of it.Mooi verhaal, goeie woordvoerder!
Zal nog een keertje luisteren maar…he’s full of it.
Die vleugel afbreken heeft niets te maken met sneeuw en ijs op de grond en ‘slippery taxiways’. Hij heeft een mooie babbel maar dat je in de cabine wordt geraakt door rondvliegende bagage heet ook geen ‘secondary collision’.
Het is wel de reden dat je de rotzooi op moet ruimen en je bagage opbergen voor de landing.
Een tas van 5kg met 120km/uur tegen je hoofd is ook dodelijk.
Zaken die afbreken is mechanisch/kinetisch.
NTSB zal gericht kijken naar onderhoud aan het gear, is bv een poot wel gereviseerd en de andere niet. Zijn er AD’s of andere zaken wat betreft het onderstel.
Vliegtuig zal in elk geval de vertical speed en impact G’s geregistreerd hebben.
Van dit soort “woordvoerders” wil ik nog wel eens de FAA database nazoeken.
Op zijn achternaam vier resultaten waarvan een een vrouw en de andere drie zijn in het bezit van een PPL….
Bekijk bijlage 887
De CRJ heeft “shear bolts” in de vleugel maar om het crumple zones te noemen gaat echt te ver. Het is natuurlijk wel zo dat de vloer/stoel connectie aan sterkte eisen moet voldoen.
Een vliegtuig is niet ontworpen om op de grond een rol te doen.
Het is een buis met perslucht die dat zoveel duizenden cycles vol moet kunnen houden.
Ik weet niet waar ze Schirard vandaan hebben maar ik heb zo mijn twijfels.
Gelukkig stond hij er wel in haha. Echt hebben lopen speuren naar de kist waarop hij vliegt. Kon net zo goed de gebrekkige site van de FAA zijn. Maar, je kent het, voordat je het weet is hij morgen de fake pilotMijn fout.
Geen idee waarom zijn naam niet opkwam.
135 (Aircharter) en 121 (Airline) doen doorgaans een PIC typerating.Fun fact voor jou/jullie: het is een omgeschoolde police captain![]()
Fun fact voor jou/jullie: het is een omgeschoolde police captain![]()
Ook aan zijn SIC( second in command) typeratings te zien is hij SIC voor een Part 91 privé eigenaar.
135 (Aircharter) en 121 (Airline) doen doorgaans een PIC typerating.
Zijn laatste type is van Maart vorig jaar.
Anyway hij is commercial pilot maar vliegt geen “grote” luchtvaart.
Waarom hij zich geroepen voelt om hier uitspraken over te doen is een beetje vreemd.