@ Chupito - Als ik back to the basics ga denken: altimeter, speed indicator and v/s hebben een ding in gemeen, alle drie zijn afhankelijk van de gemeten statische druk. Op het moment dat de SI raar begint te doen ga ik zeker kijken hoe de altimeter reageert bij veranderingen van hoogte. Ik vlieg een oude dame die ondanks het goede onderhoud soms laat mij in de steek waardoor improviseren wordt noodzakelijk.
Dat de nieuws naar buiten worden gebracht door persvoorlichter van de luchthaven wilt niet zeggen dat het info compleet en acuuraat is. Bijna ieder vlieger die bij VNV lid word krijgt een papiertje met een paar telefoonnummers voor het geval van nood met de volgende advies: Mocht er iets gebeuren, maakt het gebruik van jouw recht om te zwijgen en praat eerst met een advocaat dan met de politie of wie dan ook.
@ 747F - Ik respecteer jouw mening maar blijf vinden dat men mag pas bekritiseren op het moment dat alle feiten bekend zijn.
- Heeft het weer een rol gespeeld in hun beslissing?
- Waarom is de unreliable speed niet bij de 80kts call opgemerkt?
- een fout in de perf.berekeningen?
- gebrekkige training of onvoldoende vliegcapaciteit zoals je zelf schreef?
just my 2 cents...
sarcasme mode aan:
Hadden de vliegers van AF447 maar geweten dat stdby instrumenten bestonden
sarcasme mode uit